Forum Główne > Inne
SHP dla semaforów.
(1/1)
Arkady_1:
Czy ktoś ze znajomością tematu może mi odpowiedzieć jakie są reguły ustawiania SHP dla semaforów? Głównie chodzi mi o drogowskazy.
Otóż za lat moich trochę młodszych było to dla mnie jasne.
- przed tarczą ostrzegawczą (później również przed ToP);
- przed wjazdowym;
- przy wyjazdowym na szlak z SBL.
Zaś drogowskazów jakoś... nie ogarniam.
Są stacje gdzie przy drogowskazie brak SHP, są takie że SHP jest przed semaforem i są takie gdzie SHP jest przy semaforze.
Zależy to od czegoś, czy od czyjegoś "widzi mi się"?
zolwik:
Rozmieszczanie urządzeń punktowego oddziaływania
1. Urządzenia torowe punktowego oddziaływania kontrolujące tylko czujność maszynisty umieszcza się przed tarczami ostrzegawczymi i semaforami spełniającymi również funkcję tarczy ostrzegawczej oraz przed tarczami przejazdowymi według następujących zasad:
1) urządzenia odnoszące się do sygnalizatorów ustawionych na szlakach. w tym również do semaforów wjazdowych i tarcz przejazdowych umieszcza się w odległości 200m (+-5m) przed sygnalizatorem;
2) w obrębie stacji i innych posterunków ruchu urządzenia torowe umieszcza się na wysokości (+-5m) semaforów, jeżeli spełniają one również funkcję tarczy ostrzegawczej; w przypadku zastosowania semaforów grupowych wyjazdowych na szlak z sbl urządzenia torowe punktowego oddziaływania umieszcza się na wysokości tych semaforów.
2. W przypadku, gdy na posterunku ruchu przy torze niewłaściwym nie ma semafora wjazdowego to urządzenia torowe punktowego oddziaływania należy również stosować, umieszczając je w odległości 200m (+-5m) od miejsca przypuszczalnego ustawienia semafora i odnoszącej się do niego tarczy ostrzegawczej.
3. Jeżeli warunki lokalne uniemożliwiają zabudowanie urządzeń torowych punktowego oddziaływania zgodnie z zasadą określoną w ust. 1 punkt 1, wówczas za zgodą naczelnego dyrektora okręgu kolei państwowych można zabudować je w odległości mniejszej lub większej od wymaganej.
4. Urządzenia punktowego oddziaływania można umieszczać przed miejscem niebezpiecznym w odległości drogi hamowania w celu skontrolowania czujności maszynisty lub ograniczenia prędkości jazdy.
5. Jeżeli odległość między kolejnymi urządzeniami punktowego oddziaływania, kontrolującymi czujność maszynisty wynosi więcej niż 10km należy zainstalować dodatkowe urządzenia w miejscu dogodnym do utrzymania np. w pobliżu przejazdu kolejowego, przystanku osobowego itp.
Arkady_1:
Dziękuję za odpowiedź.
--- Cytat: zolwik w 20 Lipiec 2013, 14:50:15 ---2) w obrębie stacji i innych posterunków ruchu urządzenia torowe umieszcza się na wysokości (+-5m) semaforów, jeżeli spełniają one również funkcję tarczy ostrzegawczej; w przypadku zastosowania semaforów grupowych wyjazdowych na szlak z sbl urządzenia torowe punktowego oddziaływania umieszcza się na wysokości tych semaforów.
--- Koniec cytatu ---
Rozumiem, że to odpowiada najbardziej drogowskazom. Za ChRL zatem nie rozumiem czemu na takiej Wschodniej Osobowej SHP drogowskazów jest właśnie jakieś 200 metrów przed semaforem zamiast obok...
djuzi:
W Łowiczu stając w peronach w kierunku Warszawy trzeba uważać, żeby nie stanąć na elektromagnesie, też jest z 50m przed drogowskazowym.
ZiomalCl:
Warunki miejscowe i wyjątki za przyzwoleniem DOKP to kwiatki, które do dziś występują. Logiki w tym nie znajdziecie :)
Nawigacja
Idź do wersji pełnej