Forum Główne > Testowo
Manewry lokomotywą z numerem pociagowym.
(1/1)
Arkady_1:
Przeszukałem forum, ale nie znalazłem. Dokumentację czytałem (no fakt że kiedyś) ale nie przypominam sobie aby o tym było...
Sytuacja wygląda tak:
1) Przyjmuję od Ślemienia 053203 luzem na tor 3.;
2) Przyjmuję od Liskowa 53202 na tor 1.;
3) Posyłam 053203 z IT3b na ITS (za Tm22) - po podaniu tarczy na R osygnalizował się jako manewry (chwała mu za to - wiedział co się dzieje);
4) Na torze 1. 53202 zmienia numer na 53203 (będzie jechał do Borka);
5) Układam 1/2 do (-) 22/25 do (+) 27/28 do (+);
6) Odpinam od 53203 lokomotywę, nadaję jej numer 953202 luzem i posyłam (podając E) do Ślemienia po dwójce;
7) W momencie minięcia przez 953202 semafora E maszynista luzaka 053203 za Tm22 zmienia kabinę, sygnalizuje się jako pociąg, pomija Tm22 i gna 40km/h w stronę wagonów na torze pierwszym - widać że fachowiec, ale i ryzykant, bo zatrzymuje się tuż przed nimi ;)
Znaczy jak rozumiem AI nie łapie, że jak raz pojechał już na tarczę to robi manewry co najmniej do chwili znalezienia się bezpośrednio przed semaforem.
Błąd, czy tak to miało wyglądać?
MaKu:
Z tego co kojarzę, to w momencie kiedy dany AI ma wpisany sam numer, to reaguje na wskazania semaforów dla jazd pociągowych.
Tutaj raczej nic nie wymyślimy. Mi w ten sposób też kilka razy różne rzeczy się działy...
Wpisałbyś mu coś literowego, to czekałby pod Tm22.
Arkady_1:
Hmm... Cały pociąg przestawiałem i też pojechał w podobnej sytuacji :(
Co więcej, pojechał jako pchany na SBL rozwijając największą dopuszczalną dla niego prędkość 60 km/h...
:-\ Jeśli dobrze pamiętam, to pociągami pchanymi na SBL się nie jeździ, a na pewno nie 60 km/h :o jako że nie był to "push-pull".
Aktualizacja:
--- Cytat: MaK_86 w 04 Sierpień 2013, 13:08:21 ---Wpisałbyś mu coś literowego, to czekałby pod Tm22.
--- Koniec cytatu ---
Wydaje mi się, że słowem kluczem będzie tu "manewr".
Automatyczna zmiana numeru przybyłego luzaka na np: "na 535111" (skutkująca opisem "na_535111") nie jest w stanie powstrzymać AI od ruszenia spod Tm22 na widok sygnału zezwalającego na semaforze E.
Automatyczna zamiana numeru na "Manewr535111", powoduje że na widok podanego semafora E maszynista luzaka pod Tm22 zmienia kabinę, sygnalizuje pociąg i stoi grzecznie pod Tm22 czekając na pozwolenie manewrowania.
Jednakże Tm22 w takiej sytuacji podać się nie da, a pozwolenie na minięcie Tm22 nie przechodzi, ale to już nie problem. Ważne że lok stoi pod Tm22, nie wyrywając się do Ślemienia.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej