Forum Główne > Ruch kolejowy
Pozmieniali znów SWDRa
uetam:
--- Cytat: Zacha_SW w 30 Styczeń 2011, 18:31:06 ---
--- Cytat: kokodar w 30 Styczeń 2011, 18:18:23 ---Wiąże się to z tym, że trzeba będzie czekać jeszcze na "ptaszka" od IDDE, by móc taki pociąg wyprawić.
--- Koniec cytatu ---
... albo po prostu na selektorze zadzwonić do "kompozytora" i zgłosić jak dawniej :P
--- Koniec cytatu ---
Dodzwoń sie do dyspozytora przy okazji jakiegos wypadku gdzies na linii/zamkniecia gdy trzeba uzgadniac pociagi lub po prostu w srodku nocy. Zycze powodzenia.
Poza tym to jedna osoba a niekiedy ma pod soba stacje na odcinku 200 lub wiecej kilometrow a do tego do tej pory musiala jeszcze co chwile dzwonic i spisywac pociagi.
Cala idea SWDR generalnie polega chyba na tym zeby dyzurny mogl jak najwiecej zrobic sam - i to sie chwali.
@kokodar: Mysle, ze te komputerowe dublowanie tez niedlugo zostanie zlikwidowane, slyszalem ze rownolegle do SWDR prowadzone sa prace nad Elektrocznym Dziennikiem Ruchu ktory ma zastapic wiekszosc pisaniny w ksiazkach.
jageer:
--- Cytat: mateu w 30 Styczeń 2011, 19:04:19 ---Mysle, ze te komputerowe dublowanie tez niedlugo zostanie zlikwidowane, slyszalem ze rownolegle do SWDR prowadzone sa prace nad Elektrocznym Dziennikiem Ruchu ktory ma zastapic wiekszosc pisaniny w ksiazkach.
--- Koniec cytatu ---
O tym słyszałem już ok 2 lat temu. Jeżeli będzie działać jak WSKR-PIP to będzie dobrze, bo opóźnienia będą same się aktualizowały na zasadzie potwierdzenia przyjazdu/odjazdu/przejazdu pociągu przez posterunek... Tylko żeby aktualizowali rozkłady itp na bieżąco. Bo w WSKR-PIP zaniedbanym, nie wiem dlaczego dość dawno, ma właśnie zostać wyparty obecnie już przez SWDRa jest tak, że pociąg przyjeżdża planowo, a na ekranie opóźnienie wynosi np 900 minut :D
Paweł:
Na PLK generalnie to co nie jest niezbędne jest albo zaniedbane, albo wogóle nie działa.
SWDR kompletnie nie nadaje sie do zastąpienia dziennika ruchu. Wystarczy porównać SWDR z WSKR-PIP czy innymi komputerowymi systemami śledzenia ruchu. SWDR opiera się o bazę danych tras pociągów, musiał by mieć dodatkowo bazę danych o układzie szlaków i torów szlakowych oraz stacyjnych i potrafić powiązać obie te rzeczy. Niezależnie od aktualizowania opóźnień które przenoszą się na całą trasę system musiał by mieć wprowadzanie na bierząco przez dyżurnych godzin przyjazdu i odjazdu oraz zajmowanych torów. Musiał by mieć też odpowiedni interfejs do prezentowania danych o tych torach i szlakach - skoro mamy już komputer, to nie widzę innej opcji niż właśnie graficzna prezentacja sytuacji ruchowej (uproszczony schemat układu torów na stacji i na szlakach), jest to o wiele bardziej czytelna forma, a tabelka taka jak w tradycyjnym dzienniku ruchu służyła by raczej do ewentualnego sprawdzania co się na szlaku działo wcześniej.
Obecnie SWDR pełni funkcję informacyjną i bardzo ciężko będzie to przerobić tak, żeby odpowiadało za bezpieczeństwo ruchu. Patrząc na wyczyny programistów z bajerami w tabelkach i nie mieszczącymi się legendami wątpie czy to wogóle jest wykonalne ;) Myślę że dziennik elektroniczny o ile będzie, to będzie stworzonym od zera właśnie w tym celu i niezależnym od SWDR systemem.
uetam:
Pare fotek z instrukcji obslugi. Po poludniu dorzuce screeny z nowej wersji sepe.
Daniel:
Witam, a ja mam pytanie do Pawła czy też nam włączy nową wersje SEPE od 7.02.? ;) Z góry dzięki za odpowiedź.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej