Forum Główne > Ruch kolejowy

Sygnał Pc2

<< < (4/6) > >>

stanislaw57:
Czy postój techniczny czy inny, miejsce zatrzymania winno być maszyniście znane. Wskaźnik zatrzymania W4 mamy nie tylko przy peronach. W przypadku wyznaczonego wrjp postoju, pociąg pasażerski należy zatrzymać przed W4 odpowiednio aby ruch podróżnych był najdogodniejszy. Pociąg towarowy na torze bez peronów ale również z W4, gdzie ma zatrzymać się z powodu nieplanowego zatrzymania? Na pewno pod semaforem wskazującym S1 i może to być semafor drogowskazowy.Przy odjeździe pociągu z toru z peronem odjazd może być zezwolony sygnałem zezwalającym również na semaforze drogowskazowym. W przypadku postoju niehandlowego (techniczny) gdzie pociąg pasażerski ma się zatrzymać? Natomiast wyjazd na to lewy szlakowy jest związany z semaforem wyjazdowym ze wskaźnikiem W24 ale maszynista przed odjazdem otrzymuje rozkaz "N" lub przez st. ostatniego postoju czy wyznaczoną.

MaKu:
Zacznijmy od tego, że dyżurnego ruchu nie obchodzi postój handlowy i wskaźniki W4. To czy drużyna pociągowa się tam zatrzyma, czy nie to już ich obowiązek.

Po drugie, po raz kolejny ciężko dojść do tego o co Tobie chodzi. Pisz poprawnie, nie poruszając kilku kwestii w jednym zdaniu.

taper:

--- Cytat: stanislaw57 w 14 Wrzesień 2013, 13:45:50 --- W przypadku postoju niehandlowego (techniczny) gdzie pociąg pasażerski ma się zatrzymać?

--- Koniec cytatu ---
W Dęblinie wymiana załóg odbywała się w peronach, zawsze podczas planowanego postoju. Wyjątkiem był ex Bystrzyca jeszcze wtedy do Poznania, wtedy mechanik prowadził bez zmiany od Lublina.
 
--- Cytat: stanislaw57 w 14 Wrzesień 2013, 13:45:50 --- Natomiast wyjazd na to lewy szlakowy jest związany z semaforem wyjazdowym ze wskaźnikiem W24 ale maszynista przed odjazdem otrzymuje rozkaz "N" lub przez st. ostatniego postoju czy wyznaczoną.

--- Koniec cytatu ---
YYY? Miesza kolega pojęcia. Po co W24 przy N? I co Pc2 to ma do zmiany załóg?

stanislaw57:
Z osygnalizowaniem czoła pociągu na Pc2 mamy chyba do czynienia kiedy nie ma lub blokada liniowa jest jednokierunkowa dla jazdy po torze lewym, więc rozkaz "N" w takich przypadkach jest chyba uzasadniony. A pytanie brzmi, kiedy należy zmienić to osygnalizowanie na Pc2? Stąd wtrącenie o miejscu zatrzymania pociągu (różnym: planowym postoju i nieprzewidzianym rjp), jeżeli jest ono istotne dla zmiany sygnałów Pc1 na Pc2, bo nie zawsze pociąg zatrzymuje się i odjeżdża spod semafora wyjazdowego. Czy można przepuścić pociągu bez zmiany osygnalizowania? Przepraszam jeżeli wrażam się nie jasno.

MaKu:

--- Cytat: stanislaw57 w 14 Wrzesień 2013, 20:31:14 ---A pytanie brzmi, kiedy należy zmienić to osygnalizowanie na Pc2?

--- Koniec cytatu ---

Prosta dedukcja. Przepis mówi, że pociąg ma jechać z sygnałem Pc2 na szlaku. Więc sygnał ten zmienić ma, na wyjeździe ze stacji. Czyli, między semaforem wyjazdowym a wjazdowym, potocznie mówiąc "na rozjazdach".


--- Cytat: stanislaw57 w 14 Wrzesień 2013, 20:31:14 ---Stąd wtrącenie o miejscu zatrzymania pociągu (różnym: planowym postoju i nieprzewidzianym rjp), jeżeli jest ono istotne dla zmiany sygnałów Pc1 na Pc2, bo nie zawsze pociąg zatrzymuje się i odjeżdża spod semafora wyjazdowego.

--- Koniec cytatu ---

Sądzisz, że należy zatrzymać pociąg, żeby zmienił jedno światełko na czole? Ekspres też zatrzymał byś? A może taki co ma 3200 ton na haku i podjazd pod 15 promili za wyjazdowym?
Nie, nie musi się zatrzymywać, żeby przełącznik "pstryknąć".


--- Cytat: stanislaw57 w 14 Wrzesień 2013, 20:31:14 ---Czy można przepuścić pociągu bez zmiany osygnalizowania?

--- Koniec cytatu ---

Pociąg z samej definicji, ma być osygnalizowany zgodnie z przepisami.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej