Forum Główne > Ruch kolejowy

Sygnał Pc2

<< < (5/6) > >>

stanislaw57:
Tyle, że różnie są one interpretowane. Pociąg który zatrzymuje się czy nie, zasada zmiany sygnału Pc1 i na Pc2 winna chyba być ta sama. Semafory wyjazdowe są różnie usytuowane, stąd jeden pociąg będzie zmieniał sygnały w peronach a drugi może zrobić to za ostatnim rozjazdem? ISDR chyba winien wiedzieć, że pociąg wyjechał na szlak właściwie osygnalizowany?

Zacha:
Nie rozumiem o co Ci chodzi. ISDR zawsze może krzyknąć na radiu, żeby mechu przełączył światełka. Nawiasem mówiąc, w nocy mimo nakazu jazdy na Pc2 po lewym na jednokierunkowej wolę mieć wszystkie reflektory zapalone, co poprawia widoczność szlaku.

jageer:

--- Cytat: stanislaw57 w 14 Wrzesień 2013, 22:35:57 ---Semafory wyjazdowe są różnie usytuowane, stąd jeden pociąg będzie zmieniał sygnały w peronach a drugi może zrobić to za ostatnim rozjazdem? ISDR chyba winien wiedzieć, że pociąg wyjechał na szlak właściwie osygnalizowany?

--- Koniec cytatu ---

Zakładając, że masz szlaki SBL 1 kierunkowe i nastawnię z jednej strony, a z drugiej brak TUV/SKP - bo niby nie potrzebne, skoro jest SBL i go dajesz na lewy, to jak masz widzieć czy ma PC2? Dla mnie powinien zmienić na rozjazdach, które go kierują na tor lewy, nawet na ostatnim. Przełączenie hebelka, czy tam przełącznika zespolonego nie wymaga kilku minut...



--- Cytat: Zacha w 15 Wrzesień 2013, 01:20:21 ---Nawiasem mówiąc, w nocy mimo nakazu jazdy na Pc2 po lewym na jednokierunkowej wolę mieć wszystkie reflektory zapalone, co poprawia widoczność szlaku.

--- Koniec cytatu ---

Jak nie widzisz nic to sobie lepiej umyj szyby w Pesie  ;)

stanislaw57:
Czyli postawiono wymóg dla ISDR-a a nie dano narzędzi do jego realizacji. Maszynista nie powinien się bawić w kotka i myszkę z ISDR i ciąży na nim właściwe osygnalizowanie czoła pociągu ale przepis winien precyzyjnie określać zasady zmiany tego osygnalizowania, obserwacji w tym zakresie czego chyba brakuje w Ir-1 i chyba nie ma regulacji wewnętrznej.

jageer:

--- Cytat: stanislaw57 w 15 Wrzesień 2013, 10:04:35 ---Czyli postawiono wymóg dla ISDR-a a nie dano narzędzi do jego realizacji. Maszynista nie powinien się bawić w kotka i myszkę z ISDR i ciąży na nim właściwe osygnalizowanie czoła pociągu ale przepis winien precyzyjnie określać zasady zmiany tego osygnalizowania, obserwacji w tym zakresie czego chyba brakuje w Ir-1 i chyba nie ma regulacji wewnętrznej.

--- Koniec cytatu ---

Taa... Dajmy kamery. I będzie jak na Bieżanowie: 2 monitory od sterowania Bieżanowa, 2 od Wieliczki, Centralka, SWDR, kontrola tablic i zapowiadania, ogrzewanie rozjazdów, oświetlenie przystanków, 4 monitory "monitoringu" peronów i 2 przejazdów.. Czy to jest takie fajne? Kilkanaście monitorów na nastawni...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej