Forum Główne > Testowo
Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
dedyk:
Witam serdecznie!
Chciałbym zaproponować parę małych, skromnych pomysłów, które mi przyszły do głowy.
Otóż słuchając sobie kolejowego radyjka od czasu do czasu słyszę takie oto komunikat "urządzenie [tu jakaś nazwa, której nie mogę zrozumieć] wykazało płaską oś / grzanie hamulca dla osi numer [numer] liczone od początku, bądź końca czoła pociągu". W tym momencie najczęściej pociąg najczęściej staje na stacji, aby sprawdzić, co tam dzieje się, a po sprawdzeniu, dyżurny ruchu prosi o informacje zwrotną i nazwisko sprawdzającego. Można by coś takiego również zaimplementować w naszym wspaniałym symulatorze.
Drugi troszeczkę mniejszy pomysł jest taki, że jak pociąg ma defekt na szlaku to po naprawieniu niech od razu nie rusza. Wczoraj miałem sytuację, że popsuł mi się pociąg, na rozkaz pisemny S wysłałem po niego luzaka i gdy luzak dojeżdżał do niego, zdefektowany pociąg ruszył i doszło do małego wypadku. Wydaje mi się, że w takiej sytuacji zdefektowany pociąg, nawet jeśli jest już naprawiony to powinien zgłosić to dyżurnemu ruchu i czekać na dalsze polecenia.
Trzeci pomysł, który mi przyszedł do głowy to pomysł zapowiedzi pociągów. I tutaj właśnie mam pytanie, czy za zapowiedzi pociągów odpowiada dyżurny, czy ktoś inny? Będąc na stacji czasami słyszę zdanie w stylu "pociąg od ... do ... przybędzie z opóźnieniem ok. 15 minut." A następnie najfajniejsze zdanie "opóźnienie może ulec zmianie". ;) Czy za przygotowanie tych komunikatów odpowiada dyżurny ruchu, czy też ktoś inny? Jeśli byłby to dyżurny to również można by to spróbować zaimplementować w naszym wspaniałym symulatorze.
Pozdrawiam,
Fryderyk
Zacha:
--- Cytat: dedyk w 02 Wrzesień 2013, 11:39:10 ---Otóż słuchając sobie kolejowego radyjka od czasu do czasu słyszę takie oto komunikat "urządzenie [tu jakaś nazwa, której nie mogę zrozumieć] wykazało płaską oś / grzanie hamulca dla osi numer [numer] liczone od początku, bądź końca czoła pociągu". W tym momencie najczęściej pociąg najczęściej staje na stacji, aby sprawdzić, co tam dzieje się, a po sprawdzeniu, dyżurny ruchu prosi o informacje zwrotną i nazwisko sprawdzającego. Można by coś takiego również zaimplementować w naszym wspaniałym symulatorze.
--- Koniec cytatu ---
Chodzi o urządzenie ASDEK znajdujące się na szlaku. W symulatorze wymagałoby to zbudowania osobnego modułu symulującego komputer od ASDEK-a. Zawsze możesz zrobić ;)
--- Cytat: dedyk w 02 Wrzesień 2013, 11:39:10 ---Trzeci pomysł, który mi przyszedł do głowy to pomysł zapowiedzi pociągów. I tutaj właśnie mam pytanie, czy za zapowiedzi pociągów odpowiada dyżurny, czy ktoś inny? Będąc na stacji czasami słyszę zdanie w stylu "pociąg od ... do ... przybędzie z opóźnieniem ok. 15 minut." A następnie najfajniejsze zdanie "opóźnienie może ulec zmianie". ;) Czy za przygotowanie tych komunikatów odpowiada dyżurny ruchu, czy też ktoś inny? Jeśli byłby to dyżurny to również można by to spróbować zaimplementować w naszym wspaniałym symulatorze.
--- Koniec cytatu ---
Na mniejszych stacjach, gdzie nie ma dyżurnego peronowego, najczęściej zapowiada dysponująca. Proponuję to rozwiązać w ten sposób, że stawiasz sobie obok kompa atrapę mikrofonu z guziczkiem i nawijasz komunikaty. To chyba jedyny sensowny pomysł na "zaimplementowanie" tego do symulatora :P. Tylko co na to pozostali członkowie rodziny widzący gościa nawijającego kolejowe komunikaty do kompa :D
W.F.:
--- Cytat: Zacha w 02 Wrzesień 2013, 12:05:16 ---
Chodzi o urządzenie ASDEK znajdujące się na szlaku. W symulatorze wymagałoby to zbudowania osobnego modułu symulującego komputer od ASDEK-a. Zawsze możesz zrobić ;)
--- Koniec cytatu ---
To możnaby zaimplementować w prosty sposób, generując w sposób losowy polecenie zatrzymania pociągu w czasie, gdy zbliża się do naszej stacji (Testowo, Lisków). Tylko po co ????
Pomysł, wydaje mi się nienajszczęśliwszy.
Pozdr.
Zacha:
Ale nie ma to sensu skoro nie będziemy mieli kontroli nad systemem. Chyba, że sterowanie ASDEK-iem będzie na nastawni w Ślemieniu i pociągi od niego będzie kazał nam zatrzymywać w stacji, lecz nie widzę w tym większego sensu.
dedyk:
A po to, gdyż takie są obowiązki dyżurnego. Jeśli symulator ma odzwierciedlać prawdziwe sterowanie ruchem to mógłby również i to symulować. Takie nieplanowe zatrzymanie pociągu chyba dla nikogo nie jest zbyt miłe. Nieplanowane zajęcie toru, gdy w tym czasie może jechać kolejny pociąg, sprawdzenie stanu, wpisanie do dzienników i etc. Całe isdr-owe życie.
To był tylko taki mój pomysł, inne mądre głowy zdecydują, czy będą chcieli go zrealizować i czy to ma sens.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej