@Dróżnik - Tak, ale po części. Pamiętaj, że u Nas jest też inaczej. My podlegamy pod PUZP, następnie pod ZUZP a na koniec, treści nie ujęte w powyższych reguluje KP.
Wytłumaczenie tego komuś, kto nie za bardzo to ogarnia to dość żmudne zadanie...
Ale mniej więcej.
Przy równoważnym czasie pracy, zmiana może zostać wydłużona do 16 godzin pracy na skutek zagrożenia życia, katartrofy kolejowej lub na wniosek pracodawcy (dość szerokie pojęcie).
W praktyce, nie masz podmiany, zgłaszasz do przełożonego i masz obowiązek pełnić obowiązki dyżurnego ruchu do 16 godzin. W tym czasie przełożony jest zobowiązany do zapewnienia Tobie podmiany. Jeżeli w ciągu tych 4 godzin, nie uda mu się to, powinien przybyć na posterunek i pełnić obowiązki ISDR.
Jeżeli natomiast nie pojawi się podmiana, a przełożony także nie przybędzie, Ty musisz pozostać na nastawni, w celach zabezpieczenia mienia kolejowego. Z tym, że rozpoczynając 17 godzinę pracy, nie masz obowiązku, a nawet nie powinieneś już prowadzić ruchu pociągów.