Forum Główne > Ruch kolejowy

Sygnał D8 a nastawnia

<< < (3/4) > >>

Droznik:
To do nauki przepisów a nie granie w symka. W Polsce są stację i to nawet duże gdzie sygnały daję się właśnie chorągiewką. Jak dasz sygnał stój dzienny bez trąbki,, albo do mnie?? No i chorągiewka oznacza obecność dyżurnego na posterunku. Tylko co wy tam możecie wiedzieć pracując u prywaciarzy albo gdzieś gdzie kolej jest wysoko rozwinięta nie to co na prowincjach :)

Pr1:

--- Cytuj ---To do nauki przepisów a nie granie w symka.
--- Koniec cytatu ---
Spokojnie... jeszcze zdążę. A po drugie:
Program powstaje jako projekt hobbystyczny, jednak może również znaleźć zastosowanie jako narzędzie dydaktyczne służące do prezentacji działania urządzeń srk i zasad prowadzenia ruchu kolejowego.
Właśnie z TVN24 dowiedziałem się jak za pomocą chorągiewki zatrzymać pociąg  :P Wypowiadała się dróżniczka. Wszystko po mału.

--- Cytuj ---Taaa... Chyba nie wiesz co piszesz.
--- Koniec cytatu ---
Mam na myśli tutaj - Pruszków itd. Ja też nie lubię tych tych LCS'ów, bo to robią się takie sztuczne, bez żywego ducha stacje. Szczególnie, że jak zamknął mi nastawnię, to nawet jakbym się bardzo postarał, nie ma to tamto.... nie wyłapie radyjkiem Włochy, a tym bardziej Grodzisk (przyszły LCS). U mnie jest przejazd, chorągiewki nie ma, bo już samo podanie sema czy czegoś tam innego oznacza zamknięcie przejazdu czyli dróżnik obecny na przejeździe - podobno. Aż dziwota, że jeszcze obsługi przejazdu nie przenieśli do Pr1. Ale im się i tak nie opłaca już taki zabieg, bo po 1) Ma powstać nowy (prawdopodobnie z SSP), 2) Ma być ten cały LCS.

jageer:
Ale ja mówiłem "o flagach" do podawania sygnałów ręcznych. Mimo, że będą LCS-y dalej to będzie istnieć, chociażby dla drużyn manewrowych.

Chociaż jak to mawia instruktor mój z PLK: Sygnał stój to nawet stanikiem pani dyżurna może machać  ;)

Pr1:
Na manewrach to tak, ale żadna dyżurna nie będzie leciała 10 km, żeby zamachać sobie... nawet stanikiem  :D U mnie teraz i tak większość czynności manewrowych jest wykonywana przez radio. W Skierniewicach jeszcze kilka lat temu zdarzył się facet, który podawał sygnały... a teraz wszystkie manewry wykonywane są tam z budynku, a w terenie tylko maszynista i ewentualnie manewrowy, który też ma radio. Tak naprawdę jedynym sygnałem który jest podawany ręcznie i go widuje "u nas, w Centrum" to Rp14 i to nie zawsze, bo np. w KM'kach jest m.in "Jedziemy Władziu" itp.
W Wolsztynie podczas parady też nie machali łapami, tylko manewry były kierowane za pomocą radia, a i tak było opóźnienie parady ok. 40 minut  :P

Andrev:

--- Cytat: Pr1 w 02 Październik 2013, 17:10:57 ---Na manewrach to tak, ale żadna dyżurna nie będzie leciała 10 km, żeby zamachać sobie... nawet stanikiem  :D U mnie teraz i tak większość czynności manewrowych jest wykonywana przez radio.

--- Koniec cytatu ---

Do czasu gdy nie padnie radio... Ponadto w przypadku gdy manewry wykonuje nastawnia wykonawcza - która nie posiada radiotelefonu sieci pociągowej (mała stacja która nie ma kanału manewrowego) sygnały ręczne są zbawieniem.

I owszem, jak ktoś chce to może przeprowadzić manewry tylko i wyłącznie na sygnały na tarczach nawet bez uzgodnienia pracy. Niemniej czasami tak się nie da...


--- Cytat: jageer w 02 Październik 2013, 16:53:12 ---Chociaż jak to mawia instruktor mój z PLK: Sygnał stój to nawet stanikiem pani dyżurna może machać  ;)

--- Koniec cytatu ---

I to jest święta prawda. Sygnał stój ręczny i dźwiękowy powinny znać i umieć podać kobiety w odprawie, rewidenci, pracownicy warsztatów, czy nawet kasjerki...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej