Autor Wątek: Dizwna sytuacja i jak z tego wyjść?  (Przeczytany 26735 razy)

Offline macieksoft

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Skąd: Tychy
Dizwna sytuacja i jak z tego wyjść?
« dnia: 21 Grudzień 2013, 22:13:37 »
Zaczęło się od tego, że pociąg 88008 zatrzymał się przed semaforem D pods Tęcza i nie chciał ruszyć. Nie wiedziałem co robić, więc dałem mu rozkaz pisemny, aby przejechał obok tego semafora wskazującego S1. Ruszył, ale zamiast rozwiązać problem to pojawiły się kolejne.
Nie mogłem utwierdzić przebiegu i dać "zielonego" na semaforze W, więc dałem mu wjazd na Sz. Wjechał na stację i poprawnie zatrzymał się przed semaforem P wskazyjącym S1. Jednak nie mogłem potwierdzić wjazdu pociągu aby zwolnić blokadę. Naciskałem KoW, ale nie udało się zwolnić tej blokady liniowej. Jak połaczyłem się z TFST PSKP i dałem aby otworzyli przejazd to dostałem informację, że pociąg 88008 nie przejechał, chociaż w rzeczywistości przejechał i poprawnie zatrzymał się na peronie.

Jak wyjść z tej sytuacji? Chyba coś namieszałem i nie potrafię teraz tego "wyprostować".
Pociąg poprawnie stoi na peronie jednak TFST PSKP twierdzi inaczej i do tego nie mogę zwolnić tej blokady.

W załączniku zapis stanu symulacji.

Co mam w takiej sytuacji robić i co zrobiłem źle (chyba będzie długa lista tego co zrobiłem źle ;) )?

Offline piotrek_wiedenka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z kątowni.
Odp: Dizwna sytuacja i jak z tego wyjść?
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Grudzień 2013, 16:42:28 »
Posterunek SKP nie zgłosił końca pociągu i dlatego lampka przy pmSPK2L się nie zaświeciła. Możesz przytrzymać przycisk pmSPK2L i zwolnić blokadę.

Cytuj
Nie wiedziałem co robić, więc dałem mu rozkaz pisemny
Proponowałbym zapoznać się z zasadą działania programu i przeczytaniu dokumentacji. Dla początkujących użytkowników lepszy jest ISDR Testowo.  :)
« Ostatnia zmiana: 22 Grudzień 2013, 16:47:01 wysłana przez piotrek_wiedenka »

Offline macieksoft

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Skąd: Tychy
Odp: Dizwna sytuacja i jak z tego wyjść?
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Grudzień 2013, 17:11:51 »
Dzięki, blokada zwolniona, wcześniej chyba źle naciskałem ten przycisk i jakoś nie chciało chodzić.

Jednak dlaczego ten pociąg zatrzymał się przed tym semaforem, a właściwie to dlaczego semafor wskazywał cały czas S1?
Jakaś usterka? Na ekranie usterek niczego nie miałem poza niezwiązaną z problemem zwrotnicą.
TFPC Wilanowice pytał się co z tym pociągiem, a ja nie wiedziałem co odpowiedzieć...

Tak na przyszłość to co mam robić w takiej sytuacji? Ja nie widziałem tutaj innej opcji, niż rozkaz pisemny oraz wjazd na Sz.

Cytuj
Proponowałbym zapoznać się z zasadą działania programu i przeczytaniu dokumentacji.
W dokumentacji nie ma opisanej takiej sytuacji, że semafor, który nie jest pod moją kontrolą jest uszkodzony.
Wiem mniej więcej co mam robić jeśli chodzi o semafor na mojej stacji, jednak nad tym semaforem nie miałem jakiejkolwiek kontroli...

EDIT:
Nadal nie mogę otworzyć przjazdu.
« Ostatnia zmiana: 22 Grudzień 2013, 17:18:49 wysłana przez macieksoft »

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Dizwna sytuacja i jak z tego wyjść?
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Grudzień 2013, 17:57:38 »
Przede wszystkim, zamiast dyktować rozkaz na minięcie semafora na nie swoim posterunku, trzeba by zidentyfikować przyczynę zatrzymania pociągu na pods Tęcza. Może to być np. brak otrzymania potwierdzenia przyjazdu poprzedniego pociągu, raczej nie usterka. Przydał by się stan symulacji z tamtego momentu, żeby można było odtworzyć sytuację.

Posterunek SKP nie otwiera przejazdu, bo czeka na 88008, którego zgłosiłeś chwilę wcześniej. Żeby to odwołać, zgłoś "88008 jest Zatrzymany". I ogólnie zamiast stosowania za każdym razem telefonogramów "Zamknij przejazd"/"Otwórz przejazd" informuj o wjeździe/wyjeździe pociągu - posterunek sam będzie zamykał i otwierał przejazd.