Forum Główne > Urządzenia srk

Trochę o sygnalizacji kształtowej.

(1/6) > >>

Arkady_1:
Zwracam się z prośbą, o udzielenie informacji, do fachowców, mających codziennie do czynienia z urządzeniami SRK, najlepiej kształtowymi.
Przygotowuję akurat kilka rysunków na temat sygnalizacji i nasunęła mi się wątpliwość:
- czy znajdująca się przy kształtowym semaforze wjazdowym, tarcza ostrzegawcza odnosząca się do semafora wyjazdowego, jest oświetlona (Os1/Od1/Ot1/On) gdy semafor wjazdowy wskazuje sygnał Sr1 "stój"?
Akurat w mojej okolicy pozostała jedna stacja z semaforami kształtowymi, ale bez tarczy ostrzegawczej.
Na załączonym obrazku chodzi o świetlną ToF.
Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Paweł:
Tarcza ostrzegawcza świetlna jest w takiej sytuacji ciemna. Tarcze ostrzegawcze kształtowe najprawdopodobniej świecą się cały czas (nie słyszałem o żadnych mechanicznych zaślepkach latarni), choć teoretycznie możliwe było by proste uzależnienie w przypadku oświetlenia elektrycznego - a innego praktycznie już się nie spotyka. Może jeszcze się wypowie ktoś kto ma styczność z takimi urządzeniami (u mnie sygnalizacja kształtowa w zasadzie już nie występuje). Co do rysunku, nie jestem przekonany czy przy semaforach wjazdowych ustawia się nieruchome To.

Zacha:
W zasadzie Paweł odpowiedział na pytanie. Ja dodam jeszcze, że nie widziałem nigdy sytuacji, żeby tarcza manewrowa kształtowa była stawiana w żeberku bądź przed pierwszą zwrotnicą ze szlaku. Najczęściej (i tak rzadko gdzie się je jeszcze stosuje) stoją one na torach stacyjnych (tych posiadających i nie posiadających semafory).

Arkady_1:
Bardzo dziękuję za odpowiedź. O urządzeniach SRK coś tam wiem ;D ale nie tyle ile bym chciał...


--- Cytat: Paweł w 27 Luty 2011, 15:26:48 ---Tarcza ostrzegawcza świetlna jest w takiej sytuacji ciemna.

--- Koniec cytatu ---
Zatem na rysunkach ją "wygaszę".


--- Cytat: Paweł w 27 Luty 2011, 15:26:48 --- Co do rysunku, nie jestem przekonany czy przy semaforach wjazdowych ustawia się nieruchome To.

--- Koniec cytatu ---
Hmm... nie mam pojęcia :( To chyba wywalę, albo skończę część świetlną i może ktoś jeszcze się wypowie w temacie?


--- Cytat: Zacha_SW w 27 Luty 2011, 18:50:06 ---Ja dodam jeszcze, że nie widziałem nigdy sytuacji, żeby tarcza manewrowa kształtowa była stawiana w żeberku bądź przed pierwszą zwrotnicą ze szlaku. Najczęściej (i tak rzadko gdzie się je jeszcze stosuje) stoją one na torach stacyjnych (tych posiadających i nie posiadających semafory).

--- Koniec cytatu ---
Zasadniczo celem tego i innych obrazków, które szykuję, jest pomoc w zrozumieniu zasad działania sygnalizacji. Adresowane to jest do kolegów z firmy, którzy są na kursie dla pomocników, a nie mieli z koleją zbyt wiele wspólnego. Ten rysunek, to tylko schemat obrazujący zasady działania sygnalizacji kolejowej i nie ma nic wspólnego z jakąkolwiek rzeczywistą stacją. Gdyby tak było, wstawiłbym jeszcze semafory w przeciwną stronę ;)
Akurat w mojej okolicy (W-wa) uchowały się chyba tylko dwie stacje z sygnalizacją kształtową (Radiowo, Szczęśliwice). Co prawda nikt z nas tam nie pojedzie (no może na Szczęśliwice), ale znać zasady wszyscy muszą.

brian-82:

--- Cytat: Paweł w 27 Luty 2011, 15:26:48 ---Co do rysunku, nie jestem przekonany czy przy semaforach wjazdowych ustawia się nieruchome To.

--- Koniec cytatu ---

http://www.forum.dawnygdansk.pl/files/gdynia_wielki_kack_semafor3_771.jpg
Obstawiam, że to wersja nieruchoma, bo nie widzę żadnych cięgieł.
Inne zdjęcie tego semafora jest na okładce "Świata kolei" 2/2007.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej