Forum Główne > Urządzenia srk
Trochę o sygnalizacji kształtowej.
Zacha:
Według Ie-1 tarcza, jeśli dwustawna, przy Sr3 powinna być położona.
Paweł:
Sygnał Od2 (tarcza dwustawna) to nie to samo co Ot2 (tarcza trzystawna) - przy Ot2 występuje dodatkowo strzała (ustawiona pionowo).
"Sygnał Od2: Semafor wskazuje sygnał Sr2 lub Sr3 zezwalający na jazdę"
"Sygnał Ot2: Semafor wskazuje sygnał Sr2 Wolna droga"
Metaloplastyk:
Ok, Ok, co nie zmienia faktu, że przed trójstawnymi semaforami zdarzają się tarcze dwustawne i podanie, czy też "położenie" tarczy w takiej sytuacji powoduje pewne niebezpieczeństwo, zwłaszcza przy kiepskich warunkach widoczności... Moim zdaniem (skromnym, żeby nie było, że się kłócę :D jeżeli byłaby taka możliwość, bezpieczniejszą alternatywą byłoby niepodawanie tarczy w ogóle.
MaKu:
tak. Ale tarcze dwustawne stosowało się na liniach ze specyficznymi warunkami technicznymi. Np... Stałe WOSy itp.
Zapewne wszystko na ten temat zawarte jest w RTS-ach takich posterunków technicznych.
Na liniach na których prędkości były większe i faktycznie takie zastosowanie o jakim mówisz niosłoby pewne zagrożenie, stosowało się tarcze trzystawne.
Rzadkość ich stosowania była zależna od ich złożonej budowy. M.in. od komory lustrzanej o ktorej już pisał wcześniej Paweł.
Lepiej było zastosować tarcze dwustawną. Nie jestem pewny, jak było w starej R-1 i E-1, ale w/g nich chyba był zapis o właśnie stosowaniu sygnału Ot1 przy Sr3. Ale głowy nie dam.
Metaloplastyk:
No właśnie nie wiem, czy ten zapis znajdował się w jakimś bardzo starym R1, czy też znajomy widział go w regulaminie technicznym. Jako ciekawostkę podam sytuację z rodzinnego Lublina, gdzie sygnalizacja w większości przypadków jest już świetlna, natomiast na części towarowej semafory wyjazdowe poprzedzone są drogowskazowymi. Co ciekawe gdy wyjazdowy wyświetla S10 poprzedzający go drogowskazowy podaje S13, a nie S12, ale myślę, że wynika to z faktu, że gdy omawiane sygnalizatory montowano, światła migające jeszcze nie były stosowane...
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej