Forum Główne > Urządzenia srk

Trochę o sygnalizacji kształtowej.

<< < (5/6) > >>

Arkady_1:
Dziękuję za tak duży odzew w sprawi "kształtówki".
Co do tarcz dwustawnych:
E1 wydane w roku 1965 (pomarańczowa okładka):
§5 ust. 4.

* Tarcze ostrzegawcze dwustawne w położeniu na sygnał Od2 wskazują, że semafor, do którego się odnoszą, jest ustawiony na sygnał zezwalający bez bliższego określenia tego sygnału, tarcze zaś ostrzegawcze trzystawne w położeniu na sygnał Ot2 albo Ot3 wskazują oprócz tego, czy semafor jest nastawiony na sygnał "Wolna droga", czy też "Wolna droga ze zmniejszoną szybkością".
Sygnały kolejowe z roku 1953 (oliwkowa okładka) [numery rysunków przedstawionych w książce]:

* Tarcza dwustawna w położeniu poziomym - sygnał Od2 (rys. 35 i 36) wskazuje, że semafor, do którego tarcza się odnosi, jest nastawiony na sygnał "Wolna droga". Z rysunków 35 i 36 widać, że sygnały na tarczy ostrzegawczej dwustawnej nie dają jeszcze dokładnej informacji o tym, jaki jest sygnał "Wolna droga" na semaforze, tj. czy jest S2, czy S3.
* Tarcza ostrzegawcza trzystawna w położeniu poziomym (sygnał Ot2 rys. 37 i 38, albo Ot3 rys 39 i 40) wskazuje prócz tego, czy semafor jest nastawiony na sygnał S2 "Wolna droga", czy też S3 lub S4 "Wolna droga ze zmniejszoną szybkością".Tak więc co najmniej od 1953 roku tak było, że tarcza dwustawna nie określała jaki dokładnie sygnał widnieje na semaforze.
Skąd zatem maszynista wie, ile ramion ma semafor? Ze znajomości szlaku ;) i stąd wie czego się spodziewać.


--- Cytat: Metaloplastyk w 08 Marzec 2011, 22:38:42 ---Co ciekawe gdy wyjazdowy wyświetla S10 poprzedzający go drogowskazowy podaje S13, a nie S12, ale myślę, że wynika to z faktu, że gdy omawiane sygnalizatory montowano, światła migające jeszcze nie były stosowane...   

--- Koniec cytatu ---

Może semafory drogowskazowe nie posiadają uzależnienia od wyjazdowych?

Metaloplastyk:

--- Cytat: Arkady_1 w 07 Kwiecień 2011, 13:33:52 ---
Może semafory drogowskazowe nie posiadają uzależnienia od wyjazdowych?

--- Koniec cytatu ---

Istotnie! Sprawdziłem sytuację u źródeł. Semafory drogowskazowe podaje nastawnia wykonawcza LbA1, a wyjazdowe dysponująca LbA (gdzie schodzą się grupy; towarowa i pasażerska). Na LbA1 pozostały jeszcze suwaki, więc budowanie jakichkolwiek zależności z resztą stacji (przekaźnikowe) było dość skomplikowane, dlatego ograniczono się do niezbędnego i uzależniono jedynie blokadę stacyjną. Zauważmy jednak że semafory wyjazdowe i tak podają sygnał bezpieczniejszy, tak na wszelki wypadek, nawet gdyby następny semafor zezwalał na jazdę.
Tak więc odeszliśmy (przynajmniej ja odszedłem) znacząco od tematu, za co kolegów przepraszam  :) 

maximilianus:

--- Cytat: MaK_86 w 01 Marzec 2011, 20:52:48 ---Mało widziałeś.
Tarcze manewrowe kształtowe stosuje się wszędzie. Tylko nie przed rozjazdami od strony szlaku.
--- Koniec cytatu ---

Oj Ty też nie wszystko widziałeś. Proszę, oto stacja Radoszki: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Radoszki , na której to tarcza manewrowa ustawiona jest przed rozjazdami od strony szlaku.

kacu:
Będzie złota łopata :P

Jeśli nie ma semafora manewrowego przed pierwszym rozjazdem to semafor kształtowy wjazdowy jest w odległości 100m od zwrotnicy czy między zwrotnicą a semaforem znajduje się W5?

EN57-002:

--- Cytat: kacu w 06 Sierpień 2017, 21:03:12 ---Jeśli nie ma semafora manewrowego

--- Koniec cytatu ---
chyba chodzi tarczę manewrową kształtową

--- Cytat: kacu w 06 Sierpień 2017, 21:03:12 ---przed pierwszym rozjazdem to semafor kształtowy wjazdowy jest w odległości 100m od zwrotnicy czy między zwrotnicą a semaforem znajduje się W5?

--- Koniec cytatu ---
Semafor wjazdowy ustawia się w odległości co najmniej 100m od miejsca niebezpiecznego w tym od wskaźnika W5. Więc jeżeli takowy jest to, najmniej 100m, liczy się od tego wskaźnika.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej