Bardzo dziękuję za odpowiedź. O urządzeniach SRK coś tam wiem
ale nie tyle ile bym chciał...
Tarcza ostrzegawcza świetlna jest w takiej sytuacji ciemna.
Zatem na rysunkach ją "wygaszę".
Co do rysunku, nie jestem przekonany czy przy semaforach wjazdowych ustawia się nieruchome To.
Hmm... nie mam pojęcia
To chyba wywalę, albo skończę część świetlną i może ktoś jeszcze się wypowie w temacie?
Ja dodam jeszcze, że nie widziałem nigdy sytuacji, żeby tarcza manewrowa kształtowa była stawiana w żeberku bądź przed pierwszą zwrotnicą ze szlaku. Najczęściej (i tak rzadko gdzie się je jeszcze stosuje) stoją one na torach stacyjnych (tych posiadających i nie posiadających semafory).
Zasadniczo celem tego i innych obrazków, które szykuję, jest pomoc w zrozumieniu zasad działania sygnalizacji. Adresowane to jest do kolegów z firmy, którzy są na kursie dla pomocników, a nie mieli z koleją zbyt wiele wspólnego. Ten rysunek, to tylko schemat obrazujący zasady działania sygnalizacji kolejowej i nie ma nic wspólnego z jakąkolwiek rzeczywistą stacją. Gdyby tak było, wstawiłbym jeszcze semafory w przeciwną stronę
Akurat w mojej okolicy (W-wa) uchowały się chyba tylko dwie stacje z sygnalizacją kształtową (Radiowo, Szczęśliwice). Co prawda nikt z nas tam nie pojedzie (no może na Szczęśliwice), ale znać zasady wszyscy muszą.