Forum Główne > Ruch kolejowy

Komunikacja w obrębie LCS

(1/3) > >>

axtomek:
Mam pytania odnośnie coraz popularniejszych w różnych zakątkach Polski Lokalnych Centr Sterowania (jakkolwiek to się odmienia). Wiadomo. Jest taki LCS, który ma szereg urządzeń sterowanych w różnych posterunkach. Czy dobrze sobie wyobrażam, że w LCS jest kilka stanowisk dyżurnych, którzy odpowiadają za poszczególne posterunki? A teraz do czego zmierzam: Weźmy na tapetę LCS w Mińsku Mazowieckim. Jeżdżę do pracy pociągami na linii Sulejówek - Warszawa. Rano ruch na linii jest bardzo intensywny, toteż często, gdy trafi się w pobliżu kierpoć, to słyszę komunikację między pociągami dojeżdżającymi do stacji S. Miłosna, a ... no właśnie... wywołania są adresowane do "Miłosna". Jednakże fizycznie w Miłośnie funkcjonuje tylko strażnica przejazdowa, ale z Ebiscreenem. Jeśli prawidłowo sobie to wyobrażam, w LCS w Mińsku siedzi gość, któy obsługuje posterunek "Miłosna" i odpowiada na te wywołania. On też zdalnie ustawia drogę i podaje sygnały w Miłośnie. A może się mylę? Może jest inaczej?

jageer:
LCS-y są komputerowe, jest duża samoczynność semaforów po torach głównych (działają jak SBL). LCS raczej oparty jest na jednym typie urządzeń - tylko na posterunku ruchu jest stanowisko do obsługi całego, w kontenerach na posterunkach zdalnie sterowanych jest możliwość przejścia na sterowanie lokalne. Więc być może ta strażnica w Miłośnie może również sterować, o ile dyżurny da zgodę z "głównego" stanowiska.

Generalnie klik, klik i masz drogę ułożoną nawet na kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów od razu ;)

Paweł:
Dokładnie tak, stacja Sulejówek Miłosna jest obsadzona przez dyżurnego ruchu i może przejmować sterowanie. W pozostałym czasie pełni on jedynie funkcję dróżnika przejazdowego. Tak samo z Mrozami. Stanowisko miejscowe jest jeszcze w Kotuniu. Kiedy sterowanie jest zdalne, to na wywołania "Miłosna" odpowiada oczywiście dyżurny ruchu w Mińsku.

grzegorz23:
Jestem po praktykach w LCS MMz.

Ruchem kolejowym steruje się z pulpitu komputerowego (domyślicie się o co chodzi :)), który wysyła polecenia do poszczególnych komputerów. Pulpitem zarządzają dyżurni ruchu, mają pełen obraz sytuacji, jaka panuje na zarządzanym odcinku.

Łączność prowadzona jest za pomocą elektronicznej centralki, generalnie jeśli wszystko działa to ruch poc. prowadzi się przyjemnie.

Jeśli ruch jest duży, oddaje się sterowanie dla Mrozów i Sulejówka. Na posterunkach zarządzanych przez LCS są dyżurni ruchu, pełniący rolę dróżników przejazdowych i mogą zarządzać swoimi stacjami, ale gdy nie ma żadnych awarii i dużego ruchu, odbiera im się sterowanie.

Płaskie miejsca, czy inne nieprawidłowości w taborze wykrywa pewien system komputerowy.

Więcej nic nie mogę powiedzieć, bo obowiązuje mnie tajemnica zawodowa.

jageer:

--- Cytat: grzegorz23 w 05 Kwiecień 2014, 12:51:09 ---Płaskie miejsca, czy inne nieprawidłowości w taborze wykrywa pewien system komputerowy.

Więcej nic nie mogę powiedzieć, bo obowiązuje mnie tajemnica zawodowa.

--- Koniec cytatu ---

Mogę się założyć, że kilka osób z forum wie więcej niż podałeś  8) A tajemnica "firmowa" na PLK, to wymysł komuny.  :P
A jakie, to są systemy każdy wie  :D

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej