Autor Wątek: Prace nad symulatorem  (Przeczytany 129630 razy)

Offline piotr1859

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z Google
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #45 dnia: 30 Kwiecień 2014, 14:22:18 »
Powodem, dla którego ja i kilku użytkowników występuje z zapytaniem o nową wersję programu na tym forum jest to, że.... ten syyymulator jest zajefajny itd. Więc te osoby łącznie ze mną nie mogą się już doczekać kolejnej wersji programu.  Wszyscy wiemy, że program jest darmowy, jest wykonywanie nieodpłatnie... i to, że trzeba poświęcać swój prywatny czas na wykonanie takiego cudeńka. Jednak spójrzmy na to z innej strony... pracownik Microsoftu bawił się w poprawki w jądrze Linux, wniósł sporo poprawek czy ktoś mu za to zapłacił? Oczywiście, że nie... , czy chciał nagrody za to? nie ale udowodnił, że jest najlepszy. I właśnie tacy ludzie jak twórcy tego symulatora sami sobie udowadniają, że są najlepsi w tym co robią i tak trzymać.


« Ostatnia zmiana: 30 Kwiecień 2014, 19:44:58 wysłana przez piotr1859 »

Offline axtomek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 110
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z-Nienacka
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #46 dnia: 30 Kwiecień 2014, 22:59:34 »
Jasne... Powody są oczywiste... ja również jak wchodzę na stronę Pawła, to mam wypieki na twarzy, bo ISDR to ogromny kawał świetnej roboty i czekam też z niecierpliwością na kolejne wersje... Na tyle jednak, na ile znam twórców różnych niekomercyjnych przedsięwzięć, mogę powiedzieć, że unikają podawania konkretnych dat, żeby np. uniknąć ew. tłumaczenia, "dlaczego nie ma, choć miało być"? A wierz mi, że wiele może się wydarzyć w życiu i wówczas coś, co robimy jako hobby nie dla zarobku, ani nawet nie dla czyjegoś uznania, ale dla własnej satysfakcji i z czystej chęci podzielenia się z kimś swoją pracą, jako pierwsze spada na dalszy plan. Ot życie. Oczywiście jeśli Paweł ma jakieś plany konkretne dla ISDR-a i zechce się nimi podzielić, to super. Też chętnie o nich przeczytam, ale ze zwyczajnego szacunku dla autora musimy mieć na uwadze podstawowe sprawy: 1) nie możemy od autora oczekiwać podawania terminów, dead line'ów itp., 2) jeśli nawet autor z własnej woli poda jakieś terminy, to nie traktujmy ich, ajko zobowiąznia autora, a jedynie przejaw dobrej woli; autor chce, żebyśmy wiedzieli, że prace postępują naprzód, że ma ambitne plany co do swojego dzieła, ale jeżeli termin nie sotanie dotrzymany, nie pytajmy: "co z symulatorem", tylko czekajmy cierpliwie na koniec pracy, lub następnego newsa od autora.

Offline piotr1859

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z Google
New Version
« Odpowiedź #47 dnia: 05 Czerwiec 2015, 12:17:28 »
Czy to koniec wersji symulatora ISDR-a czy jest w planie nowa wersja? Może jakieś beta wstawcie

Offline Michał96

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Odp: New Version
« Odpowiedź #48 dnia: 05 Czerwiec 2015, 14:30:22 »
Już troszkę czasu czekamy na "coś" nowego...
Nie ukrywam, że jakieś światełko w tunelu przydałoby się.
Wiem, że to czasochłonne i wymagające wielu poświęceń, ale może ujawnilibyście jakiś "rąbek tajemnicy"?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: New Version
« Odpowiedź #49 dnia: 10 Czerwiec 2015, 10:06:11 »
Projekt jest cały czas aktywny, z tym że skupia się aktualnie na wersjach do zastosowań dydaktycznych/szkoleniowych, a nie ogólnodostępnych. Prowadzę prace m.in. w kierunku:

- odwzorowania urządzeń i pulpitów komputerowych,
- przystosowania modułów symulatora do pracy sieciowej (wielostanowiskowej),
- przebudowy modułów zależności,
- migracji na Lazarus IDE i przebudowy całego projektu.

Zakładana dotąd budowa nowych posterunków opierająca się na częściowej modyfikacji kodu powoduje za dużo problemów i nie będzie kontynuowana, zatem tworzenie nowych posterunków zostaje wstrzymane do czasu opracowania innego rozwiązania. Jak znajdę czas, pojawią się nowe wersje istniejących symulatorów z kilkoma zmianami. W następnych wersjach wprowadzone będą większe zmiany, jednak może to trochę potrwać.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #50 dnia: 21 Czerwiec 2015, 18:28:12 »
Normalnie przypomina mi się mój uczelniany program. I te kolory strzałek ;p
Czyli jak się domyślam będziemy odchodzić od kostki i przechodzić na Ebilcoki i inne badziewia (tj  urządzenia)
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #51 dnia: 22 Czerwiec 2015, 09:08:09 »
Nie chodzi o odejście od kostek. Kostki są i będą. Raczej chodzi o to, żeby można było w dość przystępny sposób odwzorować większość typów urządzeń (w tym komputerowych) na jednej bazie programowej. Poza tym sposób poprawnej budowy nowych posterunków okazał się zbyt trudny i czasochłonny nawet dla dość zaawansowanego użytkownika, co więc też wymaga zmiany, żeby nowe posterunki mogły powstawać.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #52 dnia: 22 Czerwiec 2015, 11:28:37 »
Od kostek nie odchodzimy, też będą rozwijane, co więcej nowe moduły zależności mają przygotowane funkcje pod urządzenia mechaniczne/elektromechaniczne.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #53 dnia: 22 Czerwiec 2015, 14:20:13 »
Od kostek nie odchodzimy, też będą rozwijane, co więcej nowe moduły zależności mają przygotowane funkcje pod urządzenia mechaniczne/elektromechaniczne.

Będzie można zazulaka podpiąć pod USB do kompa :D?
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #54 dnia: 22 Czerwiec 2015, 14:48:29 »
Jak wymyślisz, jak zamykać wirtualne zwrotnice rzeczywistymi kluczami, to nie ma problemu ;)

Offline thecameradoesntlie

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wlkp
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #55 dnia: 23 Czerwiec 2015, 15:35:47 »
Kurczę, posiedziałoby się na Wschodzie :)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #56 dnia: 23 Czerwiec 2015, 19:47:40 »
Jak wymyślisz, jak zamykać wirtualne zwrotnice rzeczywistymi kluczami, to nie ma problemu ;)

Elektrozamki połączone ze sterownikami :P Jak Or-1 zlikwidują to się zabiorę za to  ;D
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline piotr1859

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z Google
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #57 dnia: 02 Lipiec 2015, 10:19:22 »
To może wstawcie jakąś nowszą wersje może być nawet w wersji beta

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #58 dnia: 02 Lipiec 2015, 16:18:42 »
Nikt nie chce testować bet, więc nie ma sensu ich wstawiać.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 326
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #59 dnia: 02 Lipiec 2015, 19:05:37 »
Nikt nie chce testować bet
Skąd taki wniosek?