Autor Wątek: Testowo Fabryczne  (Przeczytany 83629 razy)

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Testowo Fabryczne - symulator
« Odpowiedź #165 dnia: 05 Listopad 2011, 14:21:15 »
o_O
Po co blokady liniowe... W sumie racje. Mi też przeszkadzają. Zlikwidować.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 738
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Testowo Fabryczne - symulator
« Odpowiedź #166 dnia: 05 Listopad 2011, 16:18:31 »
Projekt TF był robiony przez mateu na bazie TW, jest niedokończony i narazie zawieszony, nie wiadomo kiedy prace będą kontynuowane (najprawdopodobniej dopiero gdy TW zostanie dopracowane i powstaną dokumentacje techniczne kodu), a instrukcji o ile mi wiadomo nie ma. Z tego też powodu poprzedni wątek został zamknięty.

Obsługa blokad liniowych jest inna, bo to blokady półsamoczynne - w przeciwieństwie do blokad liniowych do Ślemienia, które są samoczynne. Proponuję lepiej zapoznać się z zasadami działania urządzeń srk zamiast zadawać pytania w stylu "po co są blokady liniowe".

Offline dp116

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Testowo Fabryczne - symulator
« Odpowiedź #167 dnia: 05 Listopad 2011, 18:39:35 »
chodzi mi o to, dlaczego blokady znajdują się w tym konkretnym wypadku, raz miałem taką sytuację, że nie mogłem wyprawić pociągu, bo poprzedni jeszcze nie zjechał, można zmienić typ blokady

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Testowo Fabryczne - symulator
« Odpowiedź #168 dnia: 05 Listopad 2011, 18:57:51 »
To wyślij po lewym jak Ci w stacji przeszkadza.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1179
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Testowo Fabryczne - symulator
« Odpowiedź #169 dnia: 05 Listopad 2011, 18:58:01 »
chodzi mi o to, dlaczego blokady znajdują się w tym konkretnym wypadku, raz miałem taką sytuację, że nie mogłem wyprawić pociągu, bo poprzedni jeszcze nie zjechał, można zmienić typ blokady

Bo zastosowano blokadę typu C i EAP, takie same jak są pomiędzy TW-TF i TW-TZ, po co zmieniać blokadę? Może po modernie linii będzie SBL, pytaj Mateu. Co do instrukcji to logicznie jak w TW..... Jednak podst ma swój klimat...

Dlaczego znajdują się tam blokady w "konkretnym przypadku"? Pewnie, żeby poprawić bezpieczeństwo na szlaku, zresztą blokada jest "standardem" (pomijając wyjątki), a zwiększenie przepustowości szlaku realizowane jest przy pomocy posterunku odstępowego...
Co do braku możliwości wyprawienia pociągu zanim "poprzednik" zjedzie ze szlaku to jest całkiem logiczne i po to właśnie są blokady półsamoczynne.
Jak mówili poprzednicy, zapoznaj się z działaniem blokad, chociażby na stronie admina w dziale SRK.
I tutaj taka moja ironiczna podpowiedź: nie proś o link kolejnym postem tylko wygoogluj (lub wpisz adres: http://www.kolej.of.pl).
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 738
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Testowo Fabryczne - symulator
« Odpowiedź #170 dnia: 05 Listopad 2011, 19:21:26 »
Kolega dp116 widocznie rzadko rusza się z miejsca swojego zamieszkania i nie wie, że na szlakach dwutorowych również stosuje się blokady półsamoczynne (o ile w ogóle widzi różnicę, bo po jego wypowiedziach mam wrażenie że dla niego blokada samoczynna to "brak blokady").

A posterunek odstępowy jest jednym z większych problemów w TF. Moduł AI posterunku odstępowego jest niedopracowany i narazie nie przewidywałem jego stosowania, jednak został wstawiony do TF i teraz są z tym kłopoty. Do tego mateu nie bardzo jest w stanie go poprawiać - kto programuje, wie jak to jest poprawiać po kimś kod, nie do końca rozumiejąc jak on działa.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Testowo Fabryczne - symulator
« Odpowiedź #171 dnia: 05 Listopad 2011, 22:03:49 »
A posterunek odstępowy jest jednym z większych problemów w TF. Moduł AI posterunku odstępowego jest niedopracowany i narazie nie przewidywałem jego stosowania, jednak został wstawiony do TF i teraz są z tym kłopoty. Do tego mateu nie bardzo jest w stanie go poprawiać - kto programuje, wie jak to jest poprawiać po kimś kod, nie do końca rozumiejąc jak on działa.
Tak tragicznie znow nie jest - dopoki sie jedzie na semafor to AI jakos jeszcze daje sobie rade.