Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne

[Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR

<< < (9/18) > >>

dedyk:
3D to już trochę przyrost formy na treścią.

Ja też mam swój kolejny, malutki pomysł na rozważenie. Otóż zauważyłem, że semafory w ISDR działają zbyt dobrze w stosunku rzeczywistości, tj. czasami samoistnie nie wygaszają się np. pod wpływem poboru prąd przez pociąg. Można by wprowadzić funkcjonalność samoistnego wygaszania semaforów tuż przed nosem pociągu tak, aby pociąg nie zdążył zatrzymać się. W takiej sytuacji należałoby podyktować eSa na kontynuowanie jazdy.

Pozdrawiam,
Fryderyk

Paweł:

--- Cytat: dedyk w 29 Maj 2014, 20:14:32 ---3D to już trochę przyrost formy na treścią.
--- Koniec cytatu ---

Odwzorowanie całej nastawni, a zwłaszcza rzeczy takich jak monitory w 3D to może przesada, ale nie wykluczam w przyszłości zrobienia 3D podglądu sytuacji w terenie. Wymagało by to pewnych modyfikacji silnika fizycznego (wyznaczanie położeń poszczególnych pojazdów, dodanie współrzędnej pionowej), a silnik graficzny (plus udźwiękowienie) był by oddzielnym modułem działającym na podstawie informacji o położeniach i stanie obiektów z silnika fizycznego.


--- Cytat: dedyk w 29 Maj 2014, 20:14:32 ---Ja też mam swój kolejny, malutki pomysł na rozważenie. Otóż zauważyłem, że semafory w ISDR działają zbyt dobrze w stosunku rzeczywistości, tj. czasami samoistnie nie wygaszają się np. pod wpływem poboru prąd przez pociąg. Można by wprowadzić funkcjonalność samoistnego wygaszania semaforów tuż przed nosem pociągu tak, aby pociąg nie zdążył zatrzymać się. W takiej sytuacji należałoby podyktować eSa na kontynuowanie jazdy.
--- Koniec cytatu ---

Taka sytuacja może się zdarzyć, nieprawidłowa praca dławików przy rozruchu jest przewidziana, przy czym mało prawdopodobne jest, że pociąg nie zdąży się zatrzymać (zajętość symulowana jest zaraz po ruszeniu), jedynie zgłosi wygaszenie sygnału.

djuzi:
Jeżeli ktoś orientuje się w zabawach 3D - można rzucić jakieś konkrety. Dobry pomysł zawsze wart jest przemyślenia.

1) Oczekiwania:
- ...
- ...
2) Co spełnia te oczekiwania:
- ...
- ...
3) Pomysł na sposób implementacji:
- ...
- ...

axtomek:
Ja bym za bardzo nie brnął w tworzenie silnika 3D, bo to dużo pracy. Do tego potrzebne są modele 3D kolejowej infrastruktury i pociągów. Można oczywiście wykorzystać projekt, który już dorobił się dużej ilości takich obiektów. np. MSTS, do którego polskich dodatków jest zatrzęsienie, a sposób ich implementacji można podpatrzeć w rozwijającym się na licencji GNU symulatorze OpenRails. Niemniej moim zdaniem podgląd sytuacji w terenie w 3D fajny gadżet, ale tylko gadżet. Nie wiem, czy nawet zrobienie w miejsce obecnego, podglądu w kolorze z otoczeniem, z dokładnym graficznym odwzorowaniem pociągów ale nadal w 2D (od góry), nie wystarczyło by. A jeśli Paweł masz ciśnienie na 3D, to zrób symulator nastawni mechanicznej scentralizowanej i widok 3D wewnątrz nastawni. Przekładanie dźwigni w trybie FPP, etc. To by było piękne :)

MaKu:
A ja uważam, że obecnie najważniejsze jest zakończenie przez Pawła Testowa, a następnie przygotowanie kodu oraz manualów tak, aby tworzenie następnych posterunków było łatwiejsze niż teraz.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej