Autor Wątek: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR  (Przeczytany 131592 razy)

Offline taper

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 123
    • Zobacz profil
  • Skąd: D29-26 43km
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #45 dnia: 02 Czerwiec 2014, 20:07:34 »
Panowie, to co proponujecie, to w większości niepotrzebne wodotryski. Zgadzam się z @Maku, że bardziej potrzebne jest łatwiejsze robienie nowych pulpitów, niż 3d, które nie wiem do czego zastosować?

Offline axtomek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 110
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z-Nienacka
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #46 dnia: 02 Czerwiec 2014, 20:23:40 »
Ja w istocie też tak uważam. Ale skoro zaczęto mówić o 3D, to odniosłem się do tego. Jednak uważam, że absolutnym priorytetem powinno być dokończenie ISDR-a w takiej postaci w jakiej jest.

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #47 dnia: 02 Czerwiec 2014, 20:59:46 »
Tak na pewno będzie. Rzuciłem temat, w razie gdyby ktoś czuł się na siłach, chciał pomóc i przygotował tę część 3D tak, żeby Paweł nie musiał tego robić samodzielnie.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #48 dnia: 02 Czerwiec 2014, 22:37:42 »
Można przyjżeć się silnikom graficznym dla Lazarusa, w związku z tym, że prawdopodobnie projekt docelowo zostanie na niego przeniesiony (ale to jest na razie tak samo bliskie realizacji, jak sam silnik 3D). Słyszałem m.in. o Castle Game Engine, nie wiem na ile to jest dopracowane i wydajne. Kiedyś testowałem demo komercyjnego TrueVision w Delphi i było to dość proste w obsłudze - można było ładować modele w popularnych formatach, ustawiać ich położenie, ustawiać kamerę, światło itp. bez wgłębiania się w działanie samego silnika (ale wymagało to instalacji silnika w systemie).

Offline axtomek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 110
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z-Nienacka
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #49 dnia: 03 Czerwiec 2014, 08:34:33 »
No właśnie... wszystkie te silniki mają w zasadzie te same cechy... są proste w użyciu, ale niestety kuleją z wydajnością, bo ładują mnóstwo nie wykorzystywanych funkcji i procedur. Do prostego 3D się sprawdzą, ale szału nie będzie. Zawrotnej ilości FPS się na tym nie uzyska. Fajnie, jakby w ekipie znalazł się jakiś konkretny programista 3D. Można by pokusić się o napisanie własnego silnika, a co za tym idzie uzyskanie wydajności z prawdziwego zdarzenia.
Jest jeszcze inne rozwiązanie... takie o którym pisałem wcześniej... zapożyczyć trochę wiedzy z kodu Open Source'owego Open Rails. Poza możliwością skonstruowania wydajnego silnika 3D, takie rozwiązanie ma jeszcze pewne dodatkowe korzyści. Open Rails jest kompatybilny z taborem MS Train Simulator, a co za tym idzie na pewno nie zabrakłoby modeli pociągów i infrastruktury kolejowej. Tego po prostu w internecie jest opór.

=== DOPISANE ===

Choć widzę, że ORTS też korzysta przynajmniej częściowo z gotowych komponentów (XNA Game Studio 3.1)
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwiec 2014, 08:49:57 wysłana przez axtomek »

Offline dehu

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Skąd: Rybnik
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #50 dnia: 01 Luty 2015, 21:57:20 »
Paweł czy jest możliwość wprowadzenia opcji zatrzymania składu osobowego z powodu tego, że ktoś nie zdarzył wsiąść, albo inna sytuacja wypadek na przejeździe?  Zerwanie trakcji, konieczność serwisu torów,  a w przyszłości jeśli będą inne stacje informacja o konieczności skomunikowania? Czy to już za wiele ? ;)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #51 dnia: 02 Luty 2015, 17:01:35 »
Zatrzymanie składu bo ktoś nie zdążył wsiąść to raczej mało istotna rzecz w symulatorze nastawni. Na jedno wychodzi z losowym opóźnieniem odjazdu. Zatrzymanie pociągu z przyczyn losowych, może być na przejeździe, jest w przyszłości przewidywane. Wymóg skomunikowania można zawrzeć w opisie rozkładu jazdy.

Offline komandos250319

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Skąd: Zawiercie
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #52 dnia: 04 Luty 2015, 13:14:27 »
W kolejnej wersji isdr mogło by być w rozkładzie standardowym jakieś roboty na szlaku i zamknięcia

Offline dawid plk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków-Łobzów odst.
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #53 dnia: 04 Luty 2015, 15:13:28 »
To zamów sobie drezynę/sieciowego zamknij tor wyślij je na szlak i już masz roboty. :)

Offline piotrek_wiedenka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z kątowni.
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #54 dnia: 05 Luty 2015, 01:02:38 »
Według mnie przydałoby się podnieść prędkość do Testowa przynajmniej na 100 km/h i "dobudować" 3 tor na Wilamowice np. z SBL i prędkością powiedzmy 140 (w tymi przebudowa przejazdu kat. C na B, żeby wg przepisów było ok :D) ,wtedy mogłoby być większe obłożenie i zawrotniejsze prędkości. Przynajmniej dla ekspresów  8)
Chociaż jak wiadomo trzeba na to poświęcić nie mało czasu.
-Mechaniku jazda na Sz.
-Dobrze.
-Podałam, świeci?
-Świeci, nie świeci, świeci, nie świeci, świeci, nie świeci.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #55 dnia: 05 Luty 2015, 08:43:02 »
Fikcyjne posterunki nie będą rozbudowywane. Aktualne prace idą w kierunku dość istotnych zmian w architekturze symulatora i sposobie symulacji zależności, a w dalszej kolejności odwzorowania posterunków rzeczywistych.

Roboty na szlaku itp. przewidywane są w postaci scenariuszy, których wprowadzenie planowane jest w przyszłości.

Offline komandos250319

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Skąd: Zawiercie
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #56 dnia: 05 Luty 2015, 19:49:15 »
A kiedy ma wyjsc kolejna wersja isdr??

Offline piotrek_wiedenka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z kątowni.
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #57 dnia: 05 Luty 2015, 20:17:51 »
@komandos250319 jak kod napiszesz programu to wyjdzie ;D.
« Ostatnia zmiana: 05 Luty 2015, 20:43:08 wysłana przez piotrek_wiedenka »
-Mechaniku jazda na Sz.
-Dobrze.
-Podałam, świeci?
-Świeci, nie świeci, świeci, nie świeci, świeci, nie świeci.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #58 dnia: 05 Luty 2015, 20:52:25 »
@komandos250319 jak kod napiszesz programu to wyjdzie ;D.
ale, ze stylistyką zdania wszystko ok.?

Offline piotrek_wiedenka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z kątowni.
Odp: [Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR
« Odpowiedź #59 dnia: 06 Luty 2015, 11:09:42 »
@EN57-002 nie czepiaj się już ;)
-Mechaniku jazda na Sz.
-Dobrze.
-Podałam, świeci?
-Świeci, nie świeci, świeci, nie świeci, świeci, nie świeci.