Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne

[Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR

<< < (10/18) > >>

taper:
Panowie, to co proponujecie, to w większości niepotrzebne wodotryski. Zgadzam się z @Maku, że bardziej potrzebne jest łatwiejsze robienie nowych pulpitów, niż 3d, które nie wiem do czego zastosować?

axtomek:
Ja w istocie też tak uważam. Ale skoro zaczęto mówić o 3D, to odniosłem się do tego. Jednak uważam, że absolutnym priorytetem powinno być dokończenie ISDR-a w takiej postaci w jakiej jest.

djuzi:
Tak na pewno będzie. Rzuciłem temat, w razie gdyby ktoś czuł się na siłach, chciał pomóc i przygotował tę część 3D tak, żeby Paweł nie musiał tego robić samodzielnie.

Paweł:
Można przyjżeć się silnikom graficznym dla Lazarusa, w związku z tym, że prawdopodobnie projekt docelowo zostanie na niego przeniesiony (ale to jest na razie tak samo bliskie realizacji, jak sam silnik 3D). Słyszałem m.in. o Castle Game Engine, nie wiem na ile to jest dopracowane i wydajne. Kiedyś testowałem demo komercyjnego TrueVision w Delphi i było to dość proste w obsłudze - można było ładować modele w popularnych formatach, ustawiać ich położenie, ustawiać kamerę, światło itp. bez wgłębiania się w działanie samego silnika (ale wymagało to instalacji silnika w systemie).

axtomek:
No właśnie... wszystkie te silniki mają w zasadzie te same cechy... są proste w użyciu, ale niestety kuleją z wydajnością, bo ładują mnóstwo nie wykorzystywanych funkcji i procedur. Do prostego 3D się sprawdzą, ale szału nie będzie. Zawrotnej ilości FPS się na tym nie uzyska. Fajnie, jakby w ekipie znalazł się jakiś konkretny programista 3D. Można by pokusić się o napisanie własnego silnika, a co za tym idzie uzyskanie wydajności z prawdziwego zdarzenia.
Jest jeszcze inne rozwiązanie... takie o którym pisałem wcześniej... zapożyczyć trochę wiedzy z kodu Open Source'owego Open Rails. Poza możliwością skonstruowania wydajnego silnika 3D, takie rozwiązanie ma jeszcze pewne dodatkowe korzyści. Open Rails jest kompatybilny z taborem MS Train Simulator, a co za tym idzie na pewno nie zabrakłoby modeli pociągów i infrastruktury kolejowej. Tego po prostu w internecie jest opór.

=== DOPISANE ===

Choć widzę, że ORTS też korzysta przynajmniej częściowo z gotowych komponentów (XNA Game Studio 3.1)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej