No właśnie... wszystkie te silniki mają w zasadzie te same cechy... są proste w użyciu, ale niestety kuleją z wydajnością, bo ładują mnóstwo nie wykorzystywanych funkcji i procedur. Do prostego 3D się sprawdzą, ale szału nie będzie. Zawrotnej ilości FPS się na tym nie uzyska. Fajnie, jakby w ekipie znalazł się jakiś konkretny programista 3D. Można by pokusić się o napisanie własnego silnika, a co za tym idzie uzyskanie wydajności z prawdziwego zdarzenia.
Jest jeszcze inne rozwiązanie... takie o którym pisałem wcześniej... zapożyczyć trochę wiedzy z kodu Open Source'owego Open Rails. Poza możliwością skonstruowania wydajnego silnika 3D, takie rozwiązanie ma jeszcze pewne dodatkowe korzyści. Open Rails jest kompatybilny z taborem MS Train Simulator, a co za tym idzie na pewno nie zabrakłoby modeli pociągów i infrastruktury kolejowej. Tego po prostu w internecie jest opór.
=== DOPISANE ===
Choć widzę, że ORTS też korzysta przynajmniej częściowo z gotowych komponentów (XNA Game Studio 3.1)