Forum Główne > Urządzenia srk

Dawna sygnalizacja kolejowa

(1/3) > >>

TKt48:
Interesuję się sygnalizacją świetlną z lat 60 (z semaforami sześciokomorowymi). Szukam informacji o sygnalizatorach powtarzających. Były trójkomorowe ze światłami od góry p-b-z. Wyświetlały Sp1: p-b, Sp2: b-z oraz Sp3: p-b-z. W obecnej Ie-1 znajduje się Sp3 jako stosowany do odwołania, Sp1 identyczny jest jak obecny. Nie ma natomiast nic o Sp2 - nie jest on przecież taki jak współczesny. Na planach stacyjnych widziałem jednak sygnalizatory powtarzające o układzie komór p-p-z-b (bez świateł migających). Moje pytanie zatem brzmi: czy powtarzacze trójkomorowe stosowane były wyłącznie przed semaforami podającymi jazdę ze zmniejszoną prędkością, a czterokomorowe przed tymi podającymi sygnał zarówno z jak i bez ograniczenia prędkości? Oczywiście jest możliwość, że te czterokomorowe sygnalizatory mają głowicę "z odzysku". Czy posiada ktoś skany E-1 z podanego okresu? Byłbym wdzięczny.

MaKu:
http://www.covalus.ovh.org/sygnaly/sygnal.html

TKt48:
Mówiłem o latach '60, nie '50. Przed 1956 czy 1959 była jeszcze inna sygnalizacja. Tę stronę akurat znam, tekst E1 z 1951 też mam.

Argument, który przemawia za tym, że sygnalizatory są z epoki jest sposób montażu odchylonych głowic. W tamtym czasie maszt kończył się zaraz za wysięgnikiem, na którym mocowana jest głowica dla sygnalizatorów do czterech komór włącznie. Obecnie odchylone czterokomorowe semafory mają przedłużony maszt, do którego głowica jest montowana u góry. Ponadto ilość takich sygnalizatorów na linii nr 7 jest dość duża.

MaKu:
Owego czasu poszukiwałem wzorów wskaźników z tamtych czasów i znalazłem tylko to, co podałem, oraz instrukcje z późnych lat '70-tych.
Nic więcej nie mam.

Jak znajdziesz coś, to wdzięczny będę, za podzielenie się.

Paweł:
Również poszukuję instrukcji Ie-1 z 1958 r. Brak dawnego Sp2 może być po prostu niedopatrzeniem albo takiego sygnału faktycznie się już nigdzie nie używa. O sygnalizatorze z układem p-p-z-b nie słyszałem, na pewno nie jest typowy, gdzie taki stoi?

Czy gdzieś w sieci można znaleźć spis stacji, na których funkcjonuje stara sygnalizacja bądź pozostałości po niej (np. sześciokomorowe semafory, trzykomorowe To, nietypowe układy komór na semaforach pięciokomorowych)? Jeżeli nie, można by spróbować zrobić takie zestawienie w tym wątku.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej