Forum Główne > Ruch kolejowy
Dialogi.
Zacha:
Kodeks drogowy pozostaw kierowcom i policjantom. A co jak maszynista musi wyjść z kabiny i się urwać/podczepić? A papierki na punkcie kontrolnym?
Patrykos:
Wchodzą jeszcze do tego sytuacje ekstremalne, typu zamknięcie otwartych drzwi w węglarce, rozerwanie składu czy otwarcie kurka w ostatnim wagonie, kiedy trzeba wyjść z lokomotywy.
uetam:
--- Cytat: Zacha_SW w 08 Marzec 2011, 21:21:36 ---Kodeks drogowy pozostaw kierowcom i policjantom. A co jak maszynista musi wyjść z kabiny i się urwać/podczepić? A papierki na punkcie kontrolnym?
--- Koniec cytatu ---
Od doreczania rozkazu jest dyzurny bo to jego obowiazkiem jest informowanie maszynisty o zaistnialych obostrzeniach i tyle w temacie :P
Arkady_1:
Witam.
Odświeżę trochę temat...
--- Cytat: rustsaltz w 08 Marzec 2011, 20:15:36 ---
--- Cytat: Zacha_SW w 08 Marzec 2011, 16:59:09 ---Raczej nigdzie nie ma wzmianki o tym, że maszyniście nie wolno opuścić choć na chwilę czynnego pojazdu trakcyjnego.
--- Koniec cytatu ---
No spierał się nie będę, ale pozostawianie maszyny ot tak sobie jest nieco nieodpowiedzialne.
(...)
--- Koniec cytatu ---
Owszem mówi się o tym w wewnętrznych instrukcjach przewoźników.
Przed wyjściem z pt (pojazdu trakcyjnego) należy pt i pociąg zahamować hamulcem podstawowym i dodatkowo pt hamulcem postojowym, wyłączyć pt i zamknąć tak aby osoby niepowołane nie miały do niego dostępu. W przypadku wyjścia na dłużej, albo konieczności odpięcia pojazdu z napędem - zahamować hamulcami postojowymi wymagany procent masy pociągu zależnie od profilu linii (jak nie wiadomo ile, to zahamować całość).
Tyle teoria, a praktyka... każdy się może domyślić.
Przy dwuosobowej obsadzie trakcyjnej, pomocnik/maszynista może opuścić pt, bez wykonania powyższych czynności, jeżeli w pt pozostaje maszynista/pomocnik dozorując pracę urządzeń. Czasem w EZT itp zostawia się w kabinie kierownika pociągu "siedź tu i nie ruszaj się stąd".
Co do samego tematu prowadzenia ruchu po torze zamkniętym.
* Wyjazd na tor zamknięty - oczekiwałbym doręczenia rozkazu pisemnego S z określeniem:
* numeru pociągu zgodnego z kierunkiem jazdy (parzysty 2, nieparzysty 1 jeśli na torze zamkniętym nie ma innych pociągów roboczych);
* na który tor zamknięty wyjeżdżam (prawy/lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego);
* czy po sąsiednim torze prowadzony jest ruch pociągów czy też jest zamknięty;
* określenie posterunków ruchu (odstępowych) nie biorących udziału w prowadzeniu ruchu pociągów po torze zamkniętym;
* czy tor jest wolny czy zajęty (wyjazd tylko na rozkaz S);
* prędkość jazdy pociągu (gdy tor zajęty to Vmax=30km/h);
* ograniczenia prędkości na trasie pociągu (gdy są poniżej prędkości określonej w poprzednim punkcie);
* miejsce (kilometr) zatrzymania pojazdu i wykonania prac;
* czy za moim pociągiem zostanie wyprawiony kolejny pociąg;
* czy z sąsiedniego przyległego posterunku zostanie wyprawiony inny pociąg (jeśli tak, to do jakiego kilometra);
* kierunek zjazdu pociągu (jeśli wracam na posterunek wyprawienia to wyjazd tylko na rozkaz S).
* Wjazd z toru zamkniętego na podstawie jednego z poniższych:
* rozkaz pisemny S;
* Sz;
* sygnał zezwalający na semaforze (jeśli USRK na to pozwalają).Dodam jeszcze, że rozkaz może być podyktowany przez urządzenia radiołączności, jeżeli na posterunku ruchu znajduje się urządzenie rejestrujące rozmowy, o czym maszynista jest powiadomiony w wewnętrznym rozkładzie jazdy.
Co zaś się tyczy:
--- Cytat: robert051 w 08 Marzec 2011, 15:55:15 ---Mam właśnie zrobić pracę domową z przedmiotów zawodowych. Chodzi o to że mam przyjąć pociąg o nr 203. Wydać mu rozkaz. Wyprawić na szlak jako pociąg roboczy. Ponownie go przyjąć ze szlaku i wyprawić jako pociąg o nr 204 dalej w drogę. (...)
--- Koniec cytatu ---
to jak poszła praca domowa?
uetam:
--- Cytat: Arkady_1 w 07 Kwiecień 2011, 12:21:44 ---Co do samego tematu prowadzenia ruchu po torze zamkniętym.
* Wyjazd na tor zamknięty - oczekiwałbym doręczenia rozkazu pisemnego S z określeniem:
* numeru pociągu zgodnego z kierunkiem jazdy (parzysty 2, nieparzysty 1 jeśli na torze zamkniętym nie ma innych pociągów roboczych);
* na który tor zamknięty wyjeżdżam (prawy/lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego);
* czy po sąsiednim torze prowadzony jest ruch pociągów czy też jest zamknięty;
* określenie posterunków ruchu (odstępowych) nie biorących udziału w prowadzeniu ruchu pociągów po torze zamkniętym;
* czy tor jest wolny czy zajęty (wyjazd tylko na rozkaz S);
* prędkość jazdy pociągu (gdy tor zajęty to Vmax=30km/h);
* ograniczenia prędkości na trasie pociągu (gdy są poniżej prędkości określonej w poprzednim punkcie);
* miejsce (kilometr) zatrzymania pojazdu i wykonania prac;
* czy za moim pociągiem zostanie wyprawiony kolejny pociąg;
* czy z sąsiedniego przyległego posterunku zostanie wyprawiony inny pociąg (jeśli tak, to do jakiego kilometra);
* kierunek zjazdu pociągu (jeśli wracam na posterunek wyprawienia to wyjazd tylko na rozkaz S).
* Wjazd z toru zamkniętego na podstawie jednego z poniższych:
* rozkaz pisemny S;
* Sz;
* sygnał zezwalający na semaforze (jeśli USRK na to pozwalają).Dodam jeszcze, że rozkaz może być podyktowany przez urządzenia radiołączności, jeżeli na posterunku ruchu znajduje się urządzenie rejestrujące rozmowy, o czym maszynista jest powiadomiony w wewnętrznym rozkładzie jazdy.
--- Koniec cytatu ---
To chyba kartka A4 by Ci była potrzebna zamiast tej malutkiej rubryki inne aby to wszystko jednocześnie wpisać :P
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej