Forum Główne > Urządzenia srk
Manewry, tarcza ostrzegawcza i semafory powtarzające
djuzi:
--- Cytat: Misiek5 w 26 Kwiecień 2014, 10:26:39 ---Ir1 paragraf 12 ustawa 2,3
--- Koniec cytatu ---
Ustęp, nie ustawa ;)
Tutaj raczej chodzi o podległe pod dyżurnego posterunki, takie jak nastawnie wykonawcze, post. zwrotniczowskie, itp.
Jeśli dyżurny chce przyjąć pociąg, to nastawniczy powinien zatrzymać manewry i usunąć z drogi przebiegu dla tego pociągu wszystkie inne pojazdy, by tor był wolny.
--- Cytat: Pr1 w 25 Kwiecień 2014, 21:25:29 ---Co Kraków i Czysta?
--- Koniec cytatu ---
Nie dam się sprowokować do kolejnej dyskusji o wódce ;]
jageer:
--- Cytat: MaKu w 25 Kwiecień 2014, 21:28:58 ---
--- Cytat: Pr1 w 25 Kwiecień 2014, 21:20:57 ---A te semafory na Zachodniej S201, S202 itd. to co one są?
--- Koniec cytatu ---
Ja nie wiem, co to za semafory. Przydałoby się, by się wypowiedział ktoś, znający się w warszawskiej sytuacji techniczno - ruchowej.
Być może, to łącznica szlakowa, bądź semafor drogowskazowy. Nie wiem.
--- Koniec cytatu ---
Ja nie wiem, czy one nie są przejściem z grupy dalekobieżnej na SKM... Tak mi się wydaje, z tego co się orientuję z pulpitu tam i planu. Chyba, że chodzi o coś innego.
Zacha:
A to nie są przypadkiem semafory z grupy postojowej na Szczęśliwicach?
IZKR:
No to jest tak:
Dla pociągu można podać sygnał jazda manewrowa dozwolona tylko w przypadku przestawiania z jednej grupy torów na inną. No ale to wiecie. Może się więc zdarzyć, że na semaforze wjazdowym na okręg osłaniany tym semaforem da się wyświetlić sygnał Ms2. W innych przypadkach nie powinno to występować bo jaka jest zasadność wyświetlenia Ms2 na wjazdowym, jeżeli spod niego nie wykonuje się manewrów? Do tego pomiędzy stacjami nie da się prowadzić jazdy pociągowej - nie mylcie z sąsiednimi posterunkami zapowiadawczymi wewnątrz jednej stacji np KHB - KHA (Kielce Herbskie) lub SKA - SKB - SKC (Skarżysko Kamienna) itd. Jeżeli chcemy wyjechać składem manewrowym za semafor wjazdowy i dalej do następnej stacji to już będzie jazda pociągowa. Czyli zgodnie z zasadami należny prowadzić ją na sygnały zezwalajace semaforów.
No ale uwaga:
Za zgodą zarządcy infrastruktury można ustalić, że jazda pociągu bocznicowego po torze dojazdowym do bocznicy (tu: tor szlakowy) może się odbywać na sygnały manewrowe. Należy jednak taką jazdę ująć w sporządzonym regulaminie obsługi bocznicy. Pociąg bocznicowy ma wtedy wszelkie cechy pociągu: skłąd sprzęgnięty z lokomotywą, osygnalizowany zgodnie z Ie-1 i dokumenty.
djuzi:
Mam rozumieć, że jeśli stacja składa się z kilku posterunków zapowiadawczych, to wówczas jazda między tymi posterunkami nie może odbywać się na sygnał Ms2?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej