Jeśli masz konieczność wykonania manewru, bo nie możesz przyjąć pociągu - to go wykonujesz. Takie sytuacje często się zdarzają na stacjach o dużym natężeniu ruchu. Skład musi zjechać z toru w postojowe, żeby móc przyjąć na jego miejsce czekający pociąg pod wjazdowym. Jeśli masz wątpliwości - podaj konkretny paragraf z instrukcji, który wydaje Ci się, że tego zabrania.
Jeśli chodzi natomiast o te specyficzne przypadki podawania sygnału Ms2 na semaforach wjazdowych niektórych posterunków - zasady prowadzenia manewrów w ten sposób trzeba wyczytać w RTS.
Co do sygnałów podawanych na sygnalizatorach (powtarzających, tarczach ostrzegawczych, bądź innych semaforach) odnoszących się do sygnału podanego na semaforze, na którym wyświetlono Ms2 - powinny wskazywać taki sygnał, jakby semafor, na którym podano Ms2 wskazywał sygnał STÓJ (co de facto ma sens, bo dla jazdy pociągowej Ms2 = STÓJ).
Nie wiem też, czy można mówić o czymś takim jak "semafor powtarzający". Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Podział semaforów jest przecież od dawna ten sam i nie dodano do niego takiego czegoś. Są natomiast sygnalizatory powtarzające, które "praw" semaforów nie posiadają, ale ich wygląd i zadania oraz sygnały jakie mogą wyświetlać są opisane.