Forum Główne > Inne

Opóźnienia.

<< < (6/20) > >>

axtomek:

--- Cytat: taper w 03 Maj 2014, 19:21:53 ---Ciekawy przypadek "kontaktów" jest pomiędzy woj. mazowieckim, a łódzkim. na l 25 pociągi nie dojeżdżają do Tomaszowa Maz. tylko do Drzewicy.

--- Koniec cytatu ---

Jeszcze ciekawszy był na linii z Warszawy do Gdańska, gdzie jeszcze niedawno pociąg zamiast do Działdowa dojeżdżał do Iłowa.

EN57-002:

--- Cytat: IZKR w 01 Maj 2014, 13:43:00 ---Masz bilet? znaczy to, że zawarłeś umowę na przewóz (Twojej osoby) koleją. A jak zawarłeś umowę to przewoźnik musi się z niej wywiązać.

--- Koniec cytatu ---
Oczywiście, że mam bilet tzn. zawieram umowę, ale co z tego jak np. w tym objeździe 03-05-2014 na Kaliskiej, a tu niespodzianka - brak zmiany na lokomotywie. Nie wiem kto zawalił, na szczęście nie jechaliśmy na przesiadkę to mogliśmy stać. Wreszczie zaczęło się coś dziać. Takie przejazdy od pkt. A do B, bez żadnych atrakcji są trochę nudne, a tu takie coś. Czekaliśmy 30min na zmianę. Przyszedł mechanik, ale jak się później okazało od innego poc. 53102 do Krakowa i nasz skład doprowadził tylko do Zgierza. Z Kaliskiej odjechaliśmy 40min w plecy. W Zgierzu byliśmy już tylko 34min w plecy, ale czekanie na zmianę zwiększyło opóźnienie do 48min. Za nim mechanicy się wymienili, przeszli składy zgłosili gotowość to była już 13:47 i pojechaliśmy dalej. Jazda nie była płynna jak to z poc. opóźnionym, przepuszczał te planowe i dlatego co wygonił na trasie tracił na skomunikowania. I tak w Ozorkowie stał 4 min, przy czym wyjazd z toru głównego dodatkowego dość atrakcyjny. Na wzniesienie, po starym torze, przez stary rozjazd, bujało lokiem, bujało wagonem, szkoda że nie zareagowałem i nie nagrałem wyjazdu. W Inowrocławiu było już 60min opóźnienia. St. Inowrocław znam ze starego planu kupionego na allegro. Przeglądałem go dokładnie, to tez przejeżdżając przez stację pamietałem co i gdzie powinno być. Niektóre nastawnie zamknęli, znaczną część bocznic zlikwidowali. Pozostały tory główne i grupy rozrządowe. Z Ino do Bydgoszczy jazda płynna, ale tu zwiększyło się opóźnienie, bowiem czekaliśmy i przepuszczaliśmy kolejny planowy poc. Po odjeździe było juz 65min w plecy. Z godzinnym opóźnieniem dotarliśmy na miejsce do Gdańska Gł.
    A teraz jak jechałem na drezynę kolejową to w Poznaniu trzymali 78533, bo przepuszczał 18123. 78533 odjechał z 25min opóźnieniem, a przecież mogli jak w ub. roku doprowadzić go do st. Kiekrz i tam wyprzedził by go 18123. Widać zależy to od dyspozytora co zarządzi. Jak jest dobry do wpadnie na dobre rozwiązanie, jak nie to trzyma w stacji 25min.
--- Cytat: taper w 03 Maj 2014, 19:05:37 ---
--- Cytat: taper w 03 Maj 2014, 17:22:18 ---
--- Koniec cytatu ---
Moim zdaniem w Polsce jest za duże rozczłonkowanie spółek. Wystarczyły by 3 czy też 4 regionalne. 

--- Koniec cytatu ---
  Jak dla mnie też powinny być 3 spółki. Przewozy pasażerskie, przewozy towarowe i infrastruktura, ale wtedy państwo nie zarabiało by na podatku VAT.

axtomek:

--- Cytat: EN57-002 w 25 Maj 2014, 16:41:58 ---
--- Cytat: taper w 03 Maj 2014, 19:05:37 ---
--- Cytat: taper w 03 Maj 2014, 17:22:18 ---
--- Koniec cytatu ---
Moim zdaniem w Polsce jest za duże rozczłonkowanie spółek. Wystarczyły by 3 czy też 4 regionalne. 

--- Koniec cytatu ---
  Jak dla mnie też powinny być 3 spółki. Przewozy pasażerskie, przewozy towarowe i infrastruktura, ale wtedy państwo nie zarabiało by na podatku VAT.

--- Koniec cytatu ---

Zdecydowanie... Jakoś w normalniejszych krajach - np. Francji nie ma 1400 spółek kolejowych. Jest Spółka odpowiadająca za przewozy lokalne/regionalne/transregionalne (SNCF Proximités), szybkie pociągi (SNCF Voyages), towarowe (SNCF Geodis), infrastrukturę (SNCF Infra) i dworce (SNCF Gares & Connexions).

I wszystko tam ma przynajmniej ręce i nogi.

Droznik:
Co do Radom - Drzewica - Tomaszów Mazowiecki, jak pamiętasz i wiesz jest jedna para bezpośrednia relacji Koluszki - Radom - Łódź Kaliska ( czy jakoś tak). Chodzi o wyrównanie kilometrów obu przewoźników. Tak samo masz na L18 odcinek Włocławek - Kutno. Na bodajże 10 par relacji Toruń - Kutno 9 jest Arrivy a jedna PR. Ta PR oczywiście ma trasę Łódź Kaliska - Toruń. Zasada jest taka aby przewoźnicy byli równo rozliczani, a nie jeden jeździ tylko po swoim województwie a drugi musi robić wszystko. Przykład KŚ kiedy przyjęli wszystkie linie, to na liniach stykowych jeździli tylko do ostatniej swojej stacji bądź 1 sąsiedniej w innym województwie, ponieważ inne województwo im nie płaci. Inny przykład Arivva na odc Piła - Bydgoszcz. Od stacji Piła  do stacji Wyrzysk Osiek, możesz jechać na bilecie kolejowym baa nawet pociągiem przewoźnika prywatnego, natomiast od Wyrzyska do Bydgoszczy już nie, nawet jeśli jest to pociąg PR.
I niech tu teraz pasażer zwykły szary pasażer który musi jechać raz do roku ze stacji Białośliwie ( woj. wlkp) do stacji Pionki (woj. Mazowieckie) ma kupić bilet i zaplanować podróż. On już na początku się zgubi, bo u konduktora nie kupi na całą drogę, następnie liczba przesiadek jak i liczba przewoźników jaką musi zaliczyć (PR,AR,IC,KM w uproszczeniu) to mu się odechce, a gdzie potem ma się kłócić jak skomunikowania, czy zwroty biletów jeśli coś nie wyjdzie. Jeden na 10 będzie walczył a reszta uzna że tak musi być i koniec.

taper:

--- Cytat: Droznik w 27 Maj 2014, 16:50:34 ---
I niech tu teraz pasażer zwykły szary pasażer który musi jechać raz do roku ze stacji Białośliwie ( woj. wlkp) do stacji Pionki (woj. Mazowieckie) ma kupić bilet i zaplanować podróż.

--- Koniec cytatu ---
Hmm... Dawniej w okresie wakacyjnym był pociąg Kołobrzeg Lublin, jadący przez Piłę, Łódź, Tomaszów, Radom. Teraz pozostaje Ci tylko dojechać do dużego miasta i pośpiechem do Warszawy/Dęblina/Radomia*, a dalej KM.

*niepotrzebne skreślić

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej