Autor Wątek: Opóźnienia.  (Przeczytany 128545 razy)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #75 dnia: 20 Październik 2015, 12:11:12 »
ba nawet podaje co jest przyczyną opoźnienia.
Np. poc. 50444 z dziś przyczyny opóźnienia:
"Inne przyczyny związane z działalnością zarządcy infrastruktury" oraz "Inne przyczyny związane z działalnością zarządcy infrastruktury" w tej samej rubryce
co pokazuje, że podobnie jak poprzedni system, jest bardzo dopracowany. Równie dobrze mogli napisać formułkę: "Przelot Marsjan nad msc. przebiegu składu". Zresztą to samo jest przy poc. 23313, 52112, 21012 i tak by można wymieniać.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #76 dnia: 22 Październik 2015, 16:41:08 »
Może kiedyś uda mi się rozwikłać skąd owe "systemy" biora dane? Poc. 65103 ma awarię taboru, ale w zależności co się ogląda to albo stoi w Gnieźnie, albo między Inowrocławiem, a Bydgoszczą Gł.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #77 dnia: 22 Październik 2015, 17:46:23 »
Bo to wyjaśnienie to jest kod przyczyny. Precyzyjny opis jest dostępny tylko dla wybranych :)
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #78 dnia: 27 Październik 2015, 10:24:47 »
Bo to wyjaśnienie to jest kod przyczyny. Precyzyjny opis jest dostępny tylko dla wybranych :)
Już pomijam te kody, ale gubią się nawet w jednym miejscu, awaria sieci, możliwe opóźnienia do 20min, a pod spodem poc. opóźniony 230min. Chyba im się zero zgubiło.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #79 dnia: 27 Październik 2015, 13:00:11 »
Bo to ten pociąg uszkodził sieć. A komunikat poda się na wszystkie pociągi na tej linii do północy.
Zamiast się cieszyć że takie coś istnieje to się czepiasz już wszystkiego. Może zaraz kolory Ci się nie będą podobały.
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #80 dnia: 27 Październik 2015, 13:44:00 »
Tak się zastanawiam - waszym hobby jest oglądanie opóźnień pociągów?
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #81 dnia: 27 Październik 2015, 20:31:03 »
waszym hobby jest oglądanie opóźnień pociągów?
Hobby to raczej nie, ale sprawdzam na swój sposób drożnośc sieci kolejowej i funkcjonowanie przewoźników, a także przydatność samego systemu (strony internetowej, z której mam czerpać informacje). Przy okazji oglądam to co nam serwują tzw. systemy informujące te przyjazne, zoptymalizowane, udoskonalone, inteligentne, urealnione, w/g których przyczyną np. opóźnienia poc. 85102 są "Złe warunki atmosferyczne" w Stargardzie Szczecińskim, a patrząc na prognozę jakoś takowych nie widzę, bo ani nie pada, ani nie wieje, ani nie ma mrozu, to co jest pod to podciągane?
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2015, 08:35:26 wysłana przez EN57-002 »

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #82 dnia: 29 Październik 2015, 13:02:10 »
Wtórne - taka opcja co nie widzisz, a podaje kod opóźnienia z innego pociągu. W tym przypadku czekał na opoź pociąg z Polski na stacji Stargard Szczeciński, gdzie winą mogły być warunki atmosferyczne.
Wracając do tekstu @jaggera? Czy Ty na serio nie masz co robić, tylko się czepiać każdego opóźnienia? Napisz może do PLK-i  i zapytaj się dlaczego te pociągi są opóźnione, a także jak działa ich system, wykaż błędy a także zaproponuj może swoje rozwiązanie ;p
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #83 dnia: 02 Listopad 2015, 15:55:02 »
Jeśli gdzieś widzisz o tej porze roku kod - złe warunki atmosferyczne to na pewno są liście :)
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #84 dnia: 02 Listopad 2015, 16:03:29 »
Liście to wiem, że dla tramwai sa trudnością, bowiem przy torowisku, gdzie główka szyny jest na poziomie ziemi i sa liście z drzew spadają często do szyny rowkowej jest faktycznie trudno. Przy torowiskach kolejowych, w których główka szyny jest na poziomie ok. 200mm nad powierzchnią tłucznia i tradycyjnych klockach hamulcowych, ktore naturalnie oczyszczają zestawy kołowe jest znacznie lepiej. Moga się pojawić problemy z rozruchem, ale to już inwencja mechanika, aby dać sobie radę nie tylko siedząc w kabinie, choć zawsze mogą być warunki szczególnie niesprzyjające.

Offline santiago

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #85 dnia: 03 Listopad 2015, 11:19:24 »
Liście to wiem, że dla tramwai sa trudnością, bowiem przy torowisku, gdzie główka szyny jest na poziomie ziemi i sa liście z drzew spadają często do szyny rowkowej jest faktycznie trudno. Przy torowiskach kolejowych, w których główka szyny jest na poziomie ok. 200mm nad powierzchnią tłucznia i tradycyjnych klockach hamulcowych, ktore naturalnie oczyszczają zestawy kołowe jest znacznie lepiej. Moga się pojawić problemy z rozruchem, ale to już inwencja mechanika, aby dać sobie radę nie tylko siedząc w kabinie, choć zawsze mogą być warunki szczególnie niesprzyjające.

Nie rozumiem, jaką inwencją może się wykazać mechanik, który hamując na mokrych liściach wpada po prostu w poślizg :) No dobra, mógł zacząć wcześniej hamować i powoli najechać na zasypany fragment tak, żeby stanąć idealnie przed wskaźnikiem W4.
Zgodzę się, że szyna rowkowa może sprawiać dużą trudność w jesiennych warunkach, ale przecież podczas hamowania na szynie kolejowej też łatwo stracić przyczepność, a zwłaszcza na mokrych liściach. No i trzeba się wspomóc piaskiem :-)

A co do tego Stargardu, przyczyną była po prostu silna mgła.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 326
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #86 dnia: 03 Listopad 2015, 16:39:30 »
Nie rozumiem, jaką inwencją może się wykazać mechanik, który hamując na mokrych liściach wpada po prostu w poślizg :)
Użyć np chociażby piasecznicy. Choć to raczej przy rozruchu, ale nie zawadzi i w czasie poślizgu. Poza tym, nie wiem na ile jest to dozwolone, może wyluzować loka i dać wsteczny opór.
« Ostatnia zmiana: 03 Listopad 2015, 16:45:50 wysłana przez melis »

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #87 dnia: 04 Listopad 2015, 09:48:07 »
Nie rozumiem, jaką inwencją może się wykazać mechanik, który hamując na mokrych liściach wpada po prostu w poślizg :) No dobra, mógł zacząć wcześniej hamować i powoli najechać na zasypany fragment tak, żeby stanąć idealnie przed wskaźnikiem W4.
Zgodzę się, że szyna rowkowa może sprawiać dużą trudność w jesiennych warunkach, ale przecież podczas hamowania na szynie kolejowej też łatwo stracić przyczepność, a zwłaszcza na mokrych liściach. No i trzeba się wspomóc piaskiem :-)

Dlatego napisałem dla rozróżnienia o hamowaniu składem na tradycyjnych klockach żeliwnych, przy których koło naturalnie oczyszcza się z liści i czego nie napisałem, ale można się domyśleć na zasadzie przeciwwagi, o hamowaniu na hamulcach tarczowych, gdzie koło, które zabrudzi się liśćmi nie oczyści się klockami. I tak jak napisałeś, może, a ma czy powinien mieć kartę znajomości szlaku, hamować wcześniej, bowiem wie gdzie może nastąpić poślizg.
O szynie rowkowej napisałem przy okazji tramwai, a na kolei nie widziałem, aby taką stosowano.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #88 dnia: 06 Listopad 2015, 00:33:51 »
Ciekaw jestem co może pomóc piasek na leżących na szynie liściach, sypiąc go posypiemy liście a nie szynę, więc zestawy i tak nam "zatańczą" :P Przy rozruchu jedynym skutecznym rozwiązaniem jest dohamowywanie lok. przeciwpoślizgiem, a hamowanie musi przebiegać łagodniej ;) Tutaj kieruję wyrazy współczucia maszynistom "kibli" pozbawionych wszelkiej ochrony przeciwpoślizgowej, a wiadomo jednostka lekka, to i szybko się koła kwadratowe robią przy hamowaniu na liściach :P
Poza tym, nie wiem na ile jest to dozwolone, może wyluzować loka i dać wsteczny opór.
Wsteczny opór czym? Piętami? :D
« Ostatnia zmiana: 06 Listopad 2015, 00:37:23 wysłana przez Zacha »
Sz na Tm

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Opóźnienia.
« Odpowiedź #89 dnia: 06 Listopad 2015, 14:03:27 »
Ciekaw jestem co może pomóc piasek na leżących na szynie liściach, sypiąc go posypiemy liście a nie szynę, więc zestawy i tak nam "zatańczą" :P
Taka 7-ka ma nacisk na oś 20T to na koło wychodzi 10 ton. Sypanie faktycznie posypie liście, ale one wraz z piaskiem się rozgniotą. Problemem liści jest sok wyciskany z nich w czasie tego rozgniatania, który działa trochę jak olej, stąd piasek jest w tym przypadku efektywny. W tramwajach nacisk jest mniejszy w 105-ce wychodzi 2T na koło, ale i tak rozgniatane liście są problemem.
Tutaj kieruję wyrazy współczucia maszynistom "kibli" pozbawionych wszelkiej ochrony przeciwpoślizgowej, a wiadomo jednostka lekka, to i szybko się koła kwadratowe robią przy hamowaniu na liściach
Prędzej bym kierował do motorniczych. Kibel nawet człon ra ma ok.34 ton to na oś wychodzi  8,5T do tego na hamowaniu przy tradycyjnych klockach koło się oczyszcza.