Forum Główne > Inne
Opóźnienia.
santiago:
--- Cytat: EN57-002 w 02 Listopad 2015, 16:03:29 ---Liście to wiem, że dla tramwai sa trudnością, bowiem przy torowisku, gdzie główka szyny jest na poziomie ziemi i sa liście z drzew spadają często do szyny rowkowej jest faktycznie trudno. Przy torowiskach kolejowych, w których główka szyny jest na poziomie ok. 200mm nad powierzchnią tłucznia i tradycyjnych klockach hamulcowych, ktore naturalnie oczyszczają zestawy kołowe jest znacznie lepiej. Moga się pojawić problemy z rozruchem, ale to już inwencja mechanika, aby dać sobie radę nie tylko siedząc w kabinie, choć zawsze mogą być warunki szczególnie niesprzyjające.
--- Koniec cytatu ---
Nie rozumiem, jaką inwencją może się wykazać mechanik, który hamując na mokrych liściach wpada po prostu w poślizg :) No dobra, mógł zacząć wcześniej hamować i powoli najechać na zasypany fragment tak, żeby stanąć idealnie przed wskaźnikiem W4.
Zgodzę się, że szyna rowkowa może sprawiać dużą trudność w jesiennych warunkach, ale przecież podczas hamowania na szynie kolejowej też łatwo stracić przyczepność, a zwłaszcza na mokrych liściach. No i trzeba się wspomóc piaskiem :-)
A co do tego Stargardu, przyczyną była po prostu silna mgła.
melis:
--- Cytat: santiago w 03 Listopad 2015, 11:19:24 ---Nie rozumiem, jaką inwencją może się wykazać mechanik, który hamując na mokrych liściach wpada po prostu w poślizg :)
--- Koniec cytatu ---
Użyć np chociażby piasecznicy. Choć to raczej przy rozruchu, ale nie zawadzi i w czasie poślizgu. Poza tym, nie wiem na ile jest to dozwolone, może wyluzować loka i dać wsteczny opór.
EN57-002:
--- Cytat: santiago w 03 Listopad 2015, 11:19:24 ---Nie rozumiem, jaką inwencją może się wykazać mechanik, który hamując na mokrych liściach wpada po prostu w poślizg :) No dobra, mógł zacząć wcześniej hamować i powoli najechać na zasypany fragment tak, żeby stanąć idealnie przed wskaźnikiem W4.
Zgodzę się, że szyna rowkowa może sprawiać dużą trudność w jesiennych warunkach, ale przecież podczas hamowania na szynie kolejowej też łatwo stracić przyczepność, a zwłaszcza na mokrych liściach. No i trzeba się wspomóc piaskiem :-)
--- Koniec cytatu ---
Dlatego napisałem dla rozróżnienia o hamowaniu składem na tradycyjnych klockach żeliwnych, przy których koło naturalnie oczyszcza się z liści i czego nie napisałem, ale można się domyśleć na zasadzie przeciwwagi, o hamowaniu na hamulcach tarczowych, gdzie koło, które zabrudzi się liśćmi nie oczyści się klockami. I tak jak napisałeś, może, a ma czy powinien mieć kartę znajomości szlaku, hamować wcześniej, bowiem wie gdzie może nastąpić poślizg.
O szynie rowkowej napisałem przy okazji tramwai, a na kolei nie widziałem, aby taką stosowano.
Zacha:
Ciekaw jestem co może pomóc piasek na leżących na szynie liściach, sypiąc go posypiemy liście a nie szynę, więc zestawy i tak nam "zatańczą" :P Przy rozruchu jedynym skutecznym rozwiązaniem jest dohamowywanie lok. przeciwpoślizgiem, a hamowanie musi przebiegać łagodniej ;) Tutaj kieruję wyrazy współczucia maszynistom "kibli" pozbawionych wszelkiej ochrony przeciwpoślizgowej, a wiadomo jednostka lekka, to i szybko się koła kwadratowe robią przy hamowaniu na liściach :P
--- Cytat: melis w 03 Listopad 2015, 16:39:30 ---Poza tym, nie wiem na ile jest to dozwolone, może wyluzować loka i dać wsteczny opór.
--- Koniec cytatu ---
Wsteczny opór czym? Piętami? :D
EN57-002:
--- Cytat: Zacha w 06 Listopad 2015, 00:33:51 ---Ciekaw jestem co może pomóc piasek na leżących na szynie liściach, sypiąc go posypiemy liście a nie szynę, więc zestawy i tak nam "zatańczą" :P
--- Koniec cytatu ---
Taka 7-ka ma nacisk na oś 20T to na koło wychodzi 10 ton. Sypanie faktycznie posypie liście, ale one wraz z piaskiem się rozgniotą. Problemem liści jest sok wyciskany z nich w czasie tego rozgniatania, który działa trochę jak olej, stąd piasek jest w tym przypadku efektywny. W tramwajach nacisk jest mniejszy w 105-ce wychodzi 2T na koło, ale i tak rozgniatane liście są problemem.
--- Cytat: Zacha w 06 Listopad 2015, 00:33:51 ---Tutaj kieruję wyrazy współczucia maszynistom "kibli" pozbawionych wszelkiej ochrony przeciwpoślizgowej, a wiadomo jednostka lekka, to i szybko się koła kwadratowe robią przy hamowaniu na liściach
--- Koniec cytatu ---
Prędzej bym kierował do motorniczych. Kibel nawet człon ra ma ok.34 ton to na oś wychodzi 8,5T do tego na hamowaniu przy tradycyjnych klockach koło się oczyszcza.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej