Autor Wątek: elektroniczny dziennik ruchu  (Przeczytany 53540 razy)

Offline piotr1859

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z Google
elektroniczny dziennik ruchu
« dnia: 09 Maj 2014, 19:46:10 »
Czy ktoś już widział jak wygląda elektroniczny dziennik ruchu? Podobno ten system ma zastąpić nie tylko dziennik ruchu, ale i dziennik telefoniczny, kontrolki zajętości torów itd.
http://inforail.pl/text.php?id=30209
« Ostatnia zmiana: 09 Maj 2014, 19:52:52 wysłana przez piotr1859 »

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Maj 2014, 20:09:28 »
Jeżeli chodzi o ILTOR-PIoP, to system rejestruje czasy wjazdu/wyjazdu pociągów w postaci podobnej do papierowego dziennika ruchu (dyżurny tylko zatwierdza generowane meldunki), opiera się to na śledzeniu zajmowania przez określony pociąg kolejnych odcinków (na zobrazowaniu przesuwa się numer pociągu). System działa także na kilku stacjach poza LCS Żywiec, gdzie współpracuje ze starymi urządzeniami srk i również nie prowadzi się papierowych dzienników (tam też pokazywane jest zobrazowanie układu torowego z numerami pociągów). Ogólnie idea jest podobna jak w starym systemie WSKR-PIP.

Natomiast elektroniczny dziennik ruchu, którego powszechne wprowadzenie planowane jest przez PLK, raczej nie będzie powiązany z urządzeniami srk, tylko po prostu zastąpi wypełnianie papierowego dziennika wpisywaniem godzin do komputera. Nie wiem dokładnie jaki jest stan zaawansowania prac nad nim.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Maj 2014, 13:21:50 »
Tak, jak kiedyś WSKR-PIP. Ale niestety, nie sprawdzał się na większych stacjach, ze względu na słabe parametry kompów jak na tamte czasy, ale była to kapitalna rzecz. Niestety, ale upadła  ;)

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Maj 2014, 14:44:37 »
EDR jako taki jeszcze nie istnieje. Były próby... m.in. Kombud Radom na LCS Drzewica przedstawił ciekawy projekt, który nie do końca nas zadowolił. Np nie ma możliwości wygenerowania zapisów takich jak np. TWR, do km... z postojem, powiadomienie przejazdów itd. czyli wszystko to co w rubryce 9 R-146 zapisuje dyżurny ruchu. Poza tymi mankamentami wszystkie inne informacje się same zapisywały. Jednak Centrala do tej pory nie przedstawiła wytycznych co taki EDR ma robić. Prace utknęły na tym etapie i nie mam informacji coby z tym cokolwiek robiono (inna sprawa, że się tym od roku nie interesowałem oczekując na te właśnie wytyczne). Na styku LCS -inna stacja prowadzi się normalny dziennik ruchu. Wewnątrz LCS dzienniki ruchu prowadzone są tylko pomocniczo. System jest powiązany z dyspozyturą (IDDE) ale czasami dyspozytor zapyta o to czy o owo.... Na dwa stanowiska ISDR w LSC Drzewica prowadzone są
1. 5 x R-146 ze stacjami stycznymi (w tym 3 łącznice)
2. 3 x R-146 wewnętrzne (dodatkowe)
W sumie LCS Drzewica struje 7 stacjami
Reasumując:

ISDR powinien mieć bieżący podgląd na pewne sprawy. Zapisy automatyczne generowane w systemie i potem widoczne na telebimie nie pokazują wszystkich koniecznych do pracy zapisów. Być może w niedalekiej przyszłości Centrala coś wyduma. Wtedy damy radę problemowi.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Maj 2014, 15:20:44 »
EDR jako taki jeszcze nie istnieje.
Istnieją różne rozwiązania które działają jak EDR stworzone przez producentów SRK które stosuje się na szlakach wewnątrz LCS lub na stacjach stycznych.
Nie są oczywiście rozwiązanie idealne, mają ma trochę denerwujących błędów (na przykład w PIP przy pytaniu o wolna drogę dla pociągu nie można podać numeru toru po którym chcemy wziąc wolną więc czasem wychodzą komiczne sytuacje) i niektóre rzeczy trzeba ręcznie doklikać czy dopisać ale jest to o niebo wygodniejsze od zwykłego papierowego R146.
« Ostatnia zmiana: 10 Maj 2014, 15:30:46 wysłana przez mateu »

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Maj 2014, 16:17:33 »
Ja w tym miejscu pojadę po całości i zacznę marudzić.

Zastanawialiście się kiedyś, po co w dzisiejszych czasach prowadzi się R-146?
Osobiście uważam, że to czyste przyzwyczajenie. Wystarczyłby teraz normalnie stworzony SWDR i sprawa byłaby rozwiązana. Rozumiem, że przy TZP, zamknięciach, oraz innych sytuacjach jest przydatny. Ale przy prowadzeniu ruchu na postawie blokady, dziennik ruchu w obecnych czasach jest tylko i wyłącznie prowadzony dla działu kontroli, oraz jako miejsce, gdzie ISE "odhacza" odbyte kontrole na posterunku.

Zresztą. Także wątpliwości mam wobec innej dokumentacji. M.in. idiotyczny schemat zdawania dyżuru w R-138. Ale to już jest całkiem betonowy system.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Maj 2014, 16:26:40 »
Zresztą. Także wątpliwości mam wobec innej dokumentacji. M.in. idiotyczny schemat zdawania dyżuru w R-138. Ale to już jest całkiem betonowy system.

To inna bajka. Wy piszecie wszystkie zerwane plomby, stany wszystkich liczników?
Czy SRK wg E1758 i tyle? Jak u was to jest wymagane?

A zautomatyzowanie wszystkiego nie jest trudne, bo od hybryd w górę, są tzw. konsole. Więc, w razie "W" widać jak na palcu, o której jaki odcinek był zajęty, jaki stan semafora, rozjazdu, kiedy włączono blokadę, dano pozwolenie, koniec itp.... Więc tak na prawdę, więcej można wyciągnąć info niż z dziennika.
« Ostatnia zmiana: 10 Maj 2014, 16:28:43 wysłana przez jageer »

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Maj 2014, 18:32:17 »
MaKu, jak to po co prowadzony jest papier. Po to abyś miał za co zabierane procenty :)

ZA brak podpisu, nieczytelny podpis, nieczytelne pismo, wiesz ile paragrafów można znaleźć w jednym tylko dzienniku?? 95% premii podstawowej z miejsca Ci mogą zabrać :)

Kiedyś byłem w pewnej poradni po poradę (mało ważnej jakiej, ale wtajemniczeni wiedzą), i kobieta zapytała się jak to w XXI gdzie kolej idzie do przodu, my wszystko robimy na papierze?? Zero komputerów do pisania? Wszystko ręcznie??!! Aż była w szoku i nie dziwi się kolej jest taka jaką widać :)

No właśnie wprowadzą takie EDR, to zaraz informatycy będą trzepać kompy, czy aby poprawnie wpisujemy, i czy nie używamy innych niedozwolonych aplikacji takich jak spider.exe :) A jak używamy to blokada konta :)

Właśnie w naszej firmie wprowadzili nowe dzienniki ruchu, całkiem przyjazne dla użytkownika jedyne 200 stron w twardej oprawie :)
Płozą nawet nie da się poprawnie ugnieść tych kartek :)

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Maj 2014, 19:00:11 »
To inna bajka. Wy piszecie wszystkie zerwane plomby, stany wszystkich liczników?
Czy SRK wg E1758 i tyle? Jak u was to jest wymagane?

Liczniki "Sz" - R146 i E-1758, opcjonalnie R-142, jeżeli od strony wykonawczej.
Plomby i pozostałe liczniki - E-1758
Obostrzenia - R146, E-1758, R-142 jeśli od wykonawczej.

MaKu, jak to po co prowadzony jest papier. Po to abyś miał za co zabierane procenty :)

Amen!

Właśnie w naszej firmie wprowadzili nowe dzienniki ruchu, całkiem przyjazne dla użytkownika jedyne 200 stron w twardej oprawie :)
Płozą nawet nie da się poprawnie ugnieść tych kartek :)

A właśnie, że się da! Nie dalej jak tydzień temu, w kotłowni zostawiłem otwarte, grzbietem do góry. Przygniecione podkładem starym. :)

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Maj 2014, 16:52:42 »
(...)i kobieta zapytała się jak to w XXI gdzie kolej idzie do przodu, my wszystko robimy na papierze?? Zero komputerów do pisania? Wszystko ręcznie??!

W XXII wieku umiejętność ręcznego pisania będą praktykować tylko lekarze i dyżurni ruchu. Przy czym czytelnego pisania tylko ci drudzy... ;)

Offline robhad

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Maj 2014, 18:09:06 »
Główne założenia i cechy elektronicznego dziennika ruchu ILTOR-PIoP:


Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Maj 2014, 22:24:43 »
Gdyby zginęło w czeluściach internetów, to tu w wersji tekstowej:

    Założenia funkcjonalne podsystemu przekazywania informacji o pociągach
    (ILTOR—PIoP)


Podsystem przekazywania informacji o pociągach wspomaga działania dyżurnych ruchu w zakresie:
  prowadzenia ruchu,
  wykonywania dokumentów stacyjnych,
  komunikacji z dyspozytorem
  komunikacji z dyżurnymi na sąsiednich posterunkach ruchu
— komunikacji z dróżnikami.
Funkcje podsystemu pip:
  wymiana informacji w postaci telegramów o ustalonym formacie:
  — z dyspozytorem.
  — z dyżurnymi ruchu na sąsiednich posterunkach zapowiadawczych,
  — z dróżnikami,
  łączność zapowiadawcza z sąsiednimi posterunkami,
  wymiana informacji (telegramów) organizujących ruch (poza telegramami łączności zapowiadawczej),
  zobrazowanie sytuacji ruchowej (dla pip nie współpracującego z podsystemem zs) posterunku ruchu, stycz-
  nych torów szlakowych oraz sąsiednich posterunków ruchu z przyległymi do nich torami szlakowymi,
  automatyczne aktualizowanie sytuacji ruchowej,
  wprowadzanie (rejestrowanie) informacji otrzymywanych innymi środkami łączności (telefon, selektor.   radiotelefon),
  automatyczne i natychmiastowe przesyłanie informacji o zmianach w sytuacji ruchowej na kontrolowanym
  obszarze do podsystemu kr, posterunków sąsiednich i do terminali podsystemu apd,
  rejestrowanie wszystkich nadawanych i odbieranych informacji dotyczących bezpośrednio procesu rucho-
  wego dla określonego czasu,
  automatyczne prowadzenie podstawowej dokumentacji stacyjnej (dla wybranego posterunku w przypadku
  współpracy z zs):
  — dziennik ruchu,
  — raport o przebiegu pociągu,
  przeglądanie dokumentów opisujących sytuację ruchową:
  — dziennik ruchu dla wybranego posterunku,
  — raport o przebiegu pociągu,
  automatyczne przekazywanie, gromadzenie i udostępnianie na żądanie dyżurnego ruchu informacji o sytuacji ruchowej   na posterunkach sąsiednich i na szlakach za nimi,
  funkcje diagnostyczne w zakresie sygnalizacji:
  — ograniczenia dyspozycyjności systemu,
  — stanu rejestratora.
  — stanu łączności,
  współpraca z miejscowymi urządzeniami srk lub z podsystemem zs w celu automatyzacji generowania in-
  formacji (telegramów) o procesie ruchowym,
  włączanie i wyłączanie współpracy z miejscowymi urządzeniami srk lub z zs,
  współpraca z podsystemem kr w celu automatycznego lokalizowania dowolnego pociągu znajdującego się
  w obszarze kontrolowanym przez system ksr,
  współpraca z podsystemem kr w celu pozyskiwania rozkładu jazdy dla posterunku ruchu i dla pociągu,
  archiwizowanie informacji dotyczących bezpośrednio procesu ruchowego,
  odtwarzanie na żądanie podstawowych dokumentów stacyjnych z zadanego okresu czasu w ramach zarchiwizowanych   danych.
Funkcje piop są realizowane na obszarze posterunku wraz ze stycznymi torami szlakowymi. Dla podsystemu
ILTOR-PIoP współpracującego z podsystemem ILTOR-ZS funkcje piop realizowane są dla obszaru zdalnego
sterowania wraz ze stycznymi torami szlakowymi, a zobrazowanie sytuacji ruchowej prezentowane jest na monitorach zs.

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Maj 2014, 23:03:16 »
Są jakieś ruchy w kierunku EDR bo Centrala rozesłała pismo na zakłady celem wskazania stacji gdzie EDR mógłby być testowany. Założenia:
1. trzy sąsiednie stacje
2. jedna ze stacji powinna być stacją węzłową na której są uruchamiane/kończące bieg pociągi
3. urządzenia srk różne
4. stacja nie może być przewidziana do modernizacji przez chyba 4 lata (czyli takie długie testy?)
5. bardo dobra łączność teletechniczna (awaryjność ustawiona na minimum)
6. odcinek objęty testem musi się znajdować pod jednym nadzorem IDDE
7....
8.