Gdyby zginęło w czeluściach internetów, to tu w wersji tekstowej:
Założenia funkcjonalne podsystemu przekazywania informacji o pociągach
(ILTOR—PIoP)
Podsystem przekazywania informacji o pociągach wspomaga działania dyżurnych ruchu w zakresie:
prowadzenia ruchu,
wykonywania dokumentów stacyjnych,
komunikacji z dyspozytorem
komunikacji z dyżurnymi na sąsiednich posterunkach ruchu
— komunikacji z dróżnikami.
Funkcje podsystemu pip:
wymiana informacji w postaci telegramów o ustalonym formacie:
— z dyspozytorem.
— z dyżurnymi ruchu na sąsiednich posterunkach zapowiadawczych,
— z dróżnikami,
łączność zapowiadawcza z sąsiednimi posterunkami,
wymiana informacji (telegramów) organizujących ruch (poza telegramami łączności zapowiadawczej),
zobrazowanie sytuacji ruchowej (dla pip nie współpracującego z podsystemem zs) posterunku ruchu, stycz-
nych torów szlakowych oraz sąsiednich posterunków ruchu z przyległymi do nich torami szlakowymi,
automatyczne aktualizowanie sytuacji ruchowej,
wprowadzanie (rejestrowanie) informacji otrzymywanych innymi środkami łączności (telefon, selektor. radiotelefon),
automatyczne i natychmiastowe przesyłanie informacji o zmianach w sytuacji ruchowej na kontrolowanym
obszarze do podsystemu kr, posterunków sąsiednich i do terminali podsystemu apd,
rejestrowanie wszystkich nadawanych i odbieranych informacji dotyczących bezpośrednio procesu rucho-
wego dla określonego czasu,
automatyczne prowadzenie podstawowej dokumentacji stacyjnej (dla wybranego posterunku w przypadku
współpracy z zs):
— dziennik ruchu,
— raport o przebiegu pociągu,
przeglądanie dokumentów opisujących sytuację ruchową:
— dziennik ruchu dla wybranego posterunku,
— raport o przebiegu pociągu,
automatyczne przekazywanie, gromadzenie i udostępnianie na żądanie dyżurnego ruchu informacji o sytuacji ruchowej na posterunkach sąsiednich i na szlakach za nimi,
funkcje diagnostyczne w zakresie sygnalizacji:
— ograniczenia dyspozycyjności systemu,
— stanu rejestratora.
— stanu łączności,
współpraca z miejscowymi urządzeniami srk lub z podsystemem zs w celu automatyzacji generowania in-
formacji (telegramów) o procesie ruchowym,
włączanie i wyłączanie współpracy z miejscowymi urządzeniami srk lub z zs,
współpraca z podsystemem kr w celu automatycznego lokalizowania dowolnego pociągu znajdującego się
w obszarze kontrolowanym przez system ksr,
współpraca z podsystemem kr w celu pozyskiwania rozkładu jazdy dla posterunku ruchu i dla pociągu,
archiwizowanie informacji dotyczących bezpośrednio procesu ruchowego,
odtwarzanie na żądanie podstawowych dokumentów stacyjnych z zadanego okresu czasu w ramach zarchiwizowanych danych.
Funkcje piop są realizowane na obszarze posterunku wraz ze stycznymi torami szlakowymi. Dla podsystemu
ILTOR-PIoP współpracującego z podsystemem ILTOR-ZS funkcje piop realizowane są dla obszaru zdalnego
sterowania wraz ze stycznymi torami szlakowymi, a zobrazowanie sytuacji ruchowej prezentowane jest na monitorach zs.