Forum Główne > Ruch kolejowy

polecanie i zgłaszanie

<< < (6/13) > >>

jageer:

--- Cytat: IZKR w 03 Maj 2014, 19:18:36 ---Przestrzegam jednak przed zbędnym "gadulstwem" przez radio. Jak sie jakaś "głupota" nagra i taki IZKR to odsłucha to może chcieć drążyć temat :)

--- Koniec cytatu ---

Ja w tym momencie mówię o zaufaniu osób, które razem długo pracują. A co do dodatkowych przepisów, jak wiadomo. Im więcej biurokracji, tym chętniej ją lubimy omijać. I to dotyczy każdego, więc nie piszcie, że pracujecie idealnie przepisowo w każdej minucie swojej pracy.

Jak to powiedział u nas raz w firmie kontroler, z którym byłem na kontroli u dyżurnego: "Miło, że pan pracuje wg przepisów. Ale ja wiem, że jak wyjdę, to wróci pan do swoich standardów."

IZKR:

--- Cytat: Hedonista w 03 Maj 2014, 20:20:26 ---Przy wygaśnięciu sem. to Pwl-ka stoi na straży bezpieczeństwa, dlatego nie trzeba zastanawiać się nad przyczyną wygaśnięcia, to że dyżurny wprowadzi TZP nie zwiększy bezpieczeństwa.
--- Koniec cytatu ---
No to napisze tak: co wchodzi w obwód przekaźnika sygnałowego semafora wyjazdowego? Co powiesz na temat przekaźnika Poz w jego obwodzie? i jaki wpływ ma np zwarcie/przerwa w żyłach bloku Po/Ko (jako pary współpracującej) itd... no bo ja nie wiem bez zobaczenia schematu. A jak go zobaczę to znajdę kilka usterek, które wygaszą semafor i Pwl będzie wzbudzony (odpadnięty? chyba odpadniety) itd... i nie będzie miało to nic wspólnego z zanikiem zasilania. Deprecjacja stosowania zaniku zasilania jako przyczyny wygaszenia sygnału zezwalającego doprowadziło właśnie do konieczności zmiany przepisu, który zezwalał na taki myk.

jageer:
To już trzeba debatować o obwodach blokady i powiązaniu z obwodami sygnałowymi (czasem potrzeba więcej niż 1 przekaźnik :P). Nie mniej, jeżeli nie masz poz nie postawisz semafora. A jak pwl nie działa, też go nie postawisz...

Tak czy siak, w dyskusji jest dalej temat, że semafor S1, a pwl świeci na czerwono  ;)

To teraz zagadka - dlaczego na blokadzie typu "C" pojazdu wracającego z np. toru zamkniętego z kilometra, nie można przyjąć na zezwalający, mimo, że SRK pozwala?

uetam:

--- Cytat: jageer w 03 Maj 2014, 21:02:08 ---To teraz zagadka - dlaczego na blokadzie typu "C" pojazdu wracającego z np. toru zamkniętego z kilometra, nie można przyjąć na zezwalający, mimo, że SRK pozwala?

--- Koniec cytatu ---
Po pierwsze przy jednokierunkowej blokadzie w taki sposób zasymulujesz wjazd pociągu ze szlaku i przygotujesz blokadę do zwolnienia dlatego dla następnego pociągu już po otwarciu toru mógłbyś fizycznie zwrócić blok końcowy parę sekund po jego zablokowaniu przez sąsiedni posterunek z pociągiem wciąż znajdującym się na szlaku co oczywiście byłoby sytuacją niebezpieczną.
Przy blokadzie dwukierunkowej wystarczy oddać pozwolenie do sąsiedniej stacji i już sobie możesz bezproblemowo wjeżdżać pociągiem roboczym na semafor.

jageer:
To nie było pytanie do Ciebie, bo wiedziałem, że znasz odpowiedź  :P
Ale fakt, największym bólem tu jest "zastawka".

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej