Forum Główne > Ruch kolejowy

polecanie i zgłaszanie

<< < (7/13) > >>

MaKu:

--- Cytat: mateu w 04 Maj 2014, 00:48:12 ---Przy blokadzie dwukierunkowej wystarczy oddać pozwolenie do sąsiedniej stacji i już sobie możesz bezproblemowo wjeżdżać pociągiem roboczym na semafor.

--- Koniec cytatu ---

Niekoniecznie.  ;-)

IZKR:
Z tego co wiem, to obwód zastawki bloku końcowego nie jest powiązany z blokadą liniową tylko z urządzeniami w torze (odcinek izolowany, przycisk szynowy, EON itd) Na blokadzie półsamoczynnej dwukierunkowej lub dla kierunku zasadniczego blokady jednokierunkowej semafora w taki przypadku podawać nie wolno par. 53 ust. 6 Ir-1

MaKu ma też rację, ale to odnosi się właśnie do przytoczonego paragrafu: urządzenia są lub nie są przystosowane do takiej jazdy

jageer:
Ja nie mówię o blokadzie EAP, czy po modyfikacji EAP_94 oidp i 05. Jak masz blokadę "C" i wjedziesz na sem, to zastawka się zwolni.

MaKu:
Miałem przyjemność pracować na EAP, C (jedno-, oraz dwukierunkowej), EAC dwukierunkowej, oraz mechanicznej jedno oraz dwukierunkowej.

Na blokadach mechanicznych, oraz typu C, podanie semafora wjazdowego zawsze powodowało uruchomienie dKo czy zastawki. I położenie bloku pozwolenia nie miało tutaj znaczenia.
Co dziwniejsze. Przy mechanicznej (półsamoczynnej blokadzie 3-okienkowej) dwukierunkowej, przy podanym semaforze wjazdowym, można bez problemu przeblokować blok pozwolenia.

Przy EAP na systemie Ebilock 950, uruchomienie dKo nastąpi kiedy blokada jest ustawiona "na wjazd". Bez problemu można zrobić to, przy zasadniczym położeniu blokady liniowej, tj. "na szaro".

Przy EAC zaś, jak to przy "sbl-ce". Do woli, bez ingerencji na stan blokady i urządzeń SRK.

jageer:
Osobiście od strony SRK nie widzę różnicy pomiędzy blokadą typu C oraz mechaniczną. Jedyna różnica, to taka, że tutaj mamy typowy blok, a w przekaźnikach tzw. wkładkę. Zasada działania jest taka sama - miałem okazję "pracować" od strony zabezpieczenia na nastawni z srk kluczowymi, gdzie blokada w jedną stronę była z typowego aparatu, a drugi z pulpitu, czyli "przekaźnikowa C" i dokładnie wszystko wyglądało tak samo.

Ja osobiście lubię najbardziej "najnowszą EAP" połączoną z licznikami osi i samoczynnym zwracaniem końca.

Za to znam i miałem okazję, również tam działać, na posterunku, gdzie jest SBL. Jednak po podaniu i wygaszeniu semafora, gdybym chciał obrócić blokadę na danym torze, a pociąg, dla którego był podany sem nie pojechał na szlak, nie ma szans obrócenia blokady, dopóki coś nie przejedzie prawidłowo wszystkich odcinków. Jednak to był typowy eksperyment na 2 posterunkach i zrezygnowali z tego.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej