Forum Główne > Urządzenia srk

Zwrotnice nierozpruwalne

<< < (3/3)

IZKR:
Przy urządzeniach mechanicznych w większości tarcze manewrowe nie są uzależnione w przebiegach. Oprócz wykolejnic. Wynika z tego, ze rozpruwalność musi być.... no dobra, nie wymaga się ryglowania.
Dla jazd pociągowych z szybkością większą od 40 km/h oraz dla wszystkich jazd pociągów pasażerskich rozjazdy muszą być ryglowane, z kontrolą położenia iglic itd.

jageer:
Hedonista - generalnie po rozpruciu to jest do wymiany zamek trzpieniowy.
Co do rygli - wystepują też z urządzeniami ręcznymi.

Paweł:

--- Cytat: Hedonista w 12 Maj 2014, 18:54:32 ---i tutaj zastanawiam się dlaczego uznano że dla manewrów nie trzeba takich samych zabezpieczeń jak dla jazd pociągowych
--- Koniec cytatu ---

Jak wspomniano, prędkości jak i konsekwencje ewentualnego błędu są mniejsze, a drugim istotnym powodem jest konieczność rozbudowy w takim przypadku urządzeń zależnościowych - gdyby chcieć uzależnić wszystkie przebiegi manewrowe w urządzeniach mechanicznych, to nastawnica/skrzynia kluczowa rozrosła by się kilkakrotnie. Dlatego zorganizowane przebiegi manewrowe na szerszą skalę wprowadzone zostały dopiero w urządzeniach przekaźnikowych.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej