Forum Główne > Urządzenia srk
Zwrotnice nierozpruwalne
IZKR:
Przy urządzeniach mechanicznych w większości tarcze manewrowe nie są uzależnione w przebiegach. Oprócz wykolejnic. Wynika z tego, ze rozpruwalność musi być.... no dobra, nie wymaga się ryglowania.
Dla jazd pociągowych z szybkością większą od 40 km/h oraz dla wszystkich jazd pociągów pasażerskich rozjazdy muszą być ryglowane, z kontrolą położenia iglic itd.
jageer:
Hedonista - generalnie po rozpruciu to jest do wymiany zamek trzpieniowy.
Co do rygli - wystepują też z urządzeniami ręcznymi.
Paweł:
--- Cytat: Hedonista w 12 Maj 2014, 18:54:32 ---i tutaj zastanawiam się dlaczego uznano że dla manewrów nie trzeba takich samych zabezpieczeń jak dla jazd pociągowych
--- Koniec cytatu ---
Jak wspomniano, prędkości jak i konsekwencje ewentualnego błędu są mniejsze, a drugim istotnym powodem jest konieczność rozbudowy w takim przypadku urządzeń zależnościowych - gdyby chcieć uzależnić wszystkie przebiegi manewrowe w urządzeniach mechanicznych, to nastawnica/skrzynia kluczowa rozrosła by się kilkakrotnie. Dlatego zorganizowane przebiegi manewrowe na szerszą skalę wprowadzone zostały dopiero w urządzeniach przekaźnikowych.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej