Forum Główne > Ruch kolejowy

elektroniczny dziennik ruchu

(1/3) > >>

piotr1859:
Czy ktoś już widział jak wygląda elektroniczny dziennik ruchu? Podobno ten system ma zastąpić nie tylko dziennik ruchu, ale i dziennik telefoniczny, kontrolki zajętości torów itd.
http://inforail.pl/text.php?id=30209

Paweł:
Jeżeli chodzi o ILTOR-PIoP, to system rejestruje czasy wjazdu/wyjazdu pociągów w postaci podobnej do papierowego dziennika ruchu (dyżurny tylko zatwierdza generowane meldunki), opiera się to na śledzeniu zajmowania przez określony pociąg kolejnych odcinków (na zobrazowaniu przesuwa się numer pociągu). System działa także na kilku stacjach poza LCS Żywiec, gdzie współpracuje ze starymi urządzeniami srk i również nie prowadzi się papierowych dzienników (tam też pokazywane jest zobrazowanie układu torowego z numerami pociągów). Ogólnie idea jest podobna jak w starym systemie WSKR-PIP.

Natomiast elektroniczny dziennik ruchu, którego powszechne wprowadzenie planowane jest przez PLK, raczej nie będzie powiązany z urządzeniami srk, tylko po prostu zastąpi wypełnianie papierowego dziennika wpisywaniem godzin do komputera. Nie wiem dokładnie jaki jest stan zaawansowania prac nad nim.

jageer:
Tak, jak kiedyś WSKR-PIP. Ale niestety, nie sprawdzał się na większych stacjach, ze względu na słabe parametry kompów jak na tamte czasy, ale była to kapitalna rzecz. Niestety, ale upadła  ;)

IZKR:
EDR jako taki jeszcze nie istnieje. Były próby... m.in. Kombud Radom na LCS Drzewica przedstawił ciekawy projekt, który nie do końca nas zadowolił. Np nie ma możliwości wygenerowania zapisów takich jak np. TWR, do km... z postojem, powiadomienie przejazdów itd. czyli wszystko to co w rubryce 9 R-146 zapisuje dyżurny ruchu. Poza tymi mankamentami wszystkie inne informacje się same zapisywały. Jednak Centrala do tej pory nie przedstawiła wytycznych co taki EDR ma robić. Prace utknęły na tym etapie i nie mam informacji coby z tym cokolwiek robiono (inna sprawa, że się tym od roku nie interesowałem oczekując na te właśnie wytyczne). Na styku LCS -inna stacja prowadzi się normalny dziennik ruchu. Wewnątrz LCS dzienniki ruchu prowadzone są tylko pomocniczo. System jest powiązany z dyspozyturą (IDDE) ale czasami dyspozytor zapyta o to czy o owo.... Na dwa stanowiska ISDR w LSC Drzewica prowadzone są
1. 5 x R-146 ze stacjami stycznymi (w tym 3 łącznice)
2. 3 x R-146 wewnętrzne (dodatkowe)
W sumie LCS Drzewica struje 7 stacjami
Reasumując:

ISDR powinien mieć bieżący podgląd na pewne sprawy. Zapisy automatyczne generowane w systemie i potem widoczne na telebimie nie pokazują wszystkich koniecznych do pracy zapisów. Być może w niedalekiej przyszłości Centrala coś wyduma. Wtedy damy radę problemowi.

uetam:

--- Cytat: IZKR w 10 Maj 2014, 14:44:37 ---EDR jako taki jeszcze nie istnieje.
--- Koniec cytatu ---
Istnieją różne rozwiązania które działają jak EDR stworzone przez producentów SRK które stosuje się na szlakach wewnątrz LCS lub na stacjach stycznych.
Nie są oczywiście rozwiązanie idealne, mają ma trochę denerwujących błędów (na przykład w PIP przy pytaniu o wolna drogę dla pociągu nie można podać numeru toru po którym chcemy wziąc wolną więc czasem wychodzą komiczne sytuacje) i niektóre rzeczy trzeba ręcznie doklikać czy dopisać ale jest to o niebo wygodniejsze od zwykłego papierowego R146.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej