Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne

Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu

<< < (6/7) > >>

EN57-002:
U mnie po wgraniu sav-a szczeliny przed 36223 były ciemne, natomiast za były białe. Jakby ktoś zerwał przebieg to zgasły by i przed, i za, czy się mylę?

MaKu:
To załącz od nowa, podaj i zerwij.

EN57-002:
Mniej więcej wiem jak do tego doszło. Skoro utwierdzony był przebieg, to po minięciu czoła poc. semafora B wyłączono bezpiecznik z rozjazdu nr 3 i korbowano pod składem. Później jeszcze przełożono 5a/b podobnie, bo jest sprzężona z rozjazdem 6, a 6 był w plusie. Następnie powkładano bezpieczniki.

Paweł:

--- Cytat: EN57-002 w 06 Czerwiec 2014, 10:43:23 ---U mnie po wgraniu sav-a szczeliny przed 36223 były ciemne, natomiast za były białe. Jakby ktoś zerwał przebieg to zgasły by i przed, i za, czy się mylę?

--- Koniec cytatu ---

W urządzeniach typu E przebieg utwierdzany jest w całości, w tym wypadku przekaźnikiem Ub. Jeżeli któraś ze zwrotnic przejeżdżanych na ostrze straci kontrolę, przerywane są obwody podświetlenia szczelin za nią, jednak przebieg nadal jest utwierdzony, co więcej urządzenia zachowywać będą się tak, jakby był utwierdzony w obu kierunkach za tą zwrotnicą (wynika to z konstrukcji obwodów zależnościowych, gdzie kryterium utwierdzenia danej zwrotnicy/odcinka dawane jest przekaźnikiem utwierdzającym semafora oraz kontrolą położenia zwrotnic za nim).

Zacha:

--- Cytat: EN57-002 w 06 Czerwiec 2014, 10:33:38 ---A przy wjeździe ze Ślemienia nie zakładamy zamka lub spony na 5a?

--- Koniec cytatu ---
5ab ma kontrolę, więc przy jeździe odłączamy tylko napięcie nastawcze.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej