Forum Główne > Urządzenia srk

Sprzężenie kształtowych tarcz manewrowych

(1/3) > >>

Nastawniczy_Jm1:
Witam, mam pytanie czysto techniczne. Czy ktoś spotkał się kiedyś z sytuacją sprzężenia kilku tarcz manewrowych tak jak na pokazanym niżej przykładzie? Chodzi o to, że z racji ukształtowania terenu tor wyciągowy wpisany jest w łuk i ogranicza to widoczność drużynie lokomotywy pchającej długi skład. Wiem, że to technicznie możliwe, ale czy gdzieś w Polsce stosuje się/był zastosowany taki układ?

ED72-001:
Jak lokomotywa pcha skład,  to nie powinien ktoś być na pierwszym wagonie aby móc go informować o warunkach jazdy. Powtarzacze masz stosowane na górkach rozrządowych.

jageer:

--- Cytat: ED72-001 w 12 Marzec 2011, 12:05:19 ---Jak lokomotywa pcha skład,  to nie powinien ktoś być na pierwszym wagonie aby móc go informować o warunkach jazdy. Powtarzacze masz stosowane na górkach rozrządowych.

--- Koniec cytatu ---

Powtarzacze Tm na górce rozrządowej? Nie spotkałem się z czymś takim, przynajmniej w Prokocimiu. Fakt, jak skład jest pchany to na pierwszym wagonie ktoś się musi znajdować. Szczególnie na stacjach towarowych, przy formowaniu składu informuje maszynistę ile jeszcze ma wolnego z przodu, najczęściej są to teksty typu: "Wolne na dwa długie", "Wolny na trzy krótkie" itp.

Nastawniczy_Jm1:

--- Cytat: jageer w 12 Marzec 2011, 12:11:47 ---Powtarzacze Tm na górce rozrządowej? Nie spotkałem się z czymś takim, przynajmniej w Prokocimiu. Fakt, jak skład jest pchany to na pierwszym wagonie ktoś się musi znajdować. Szczególnie na stacjach towarowych, przy formowaniu składu informuje maszynistę ile jeszcze ma wolnego z przodu, najczęściej są to teksty typu: "Wolne na dwa długie", "Wolny na trzy krótkie" itp.

--- Koniec cytatu ---

Właśnie chodzi mi o powtarzacz Tm, tylko niekoniecznie przed górką. Powiedzmy przed grupą torów odstawczych. To, że stosuje się obsługę na czole popychanego składu i oprócz tego (jeśli zachodzi potrzeba) tarcze rozrządowe powtarzające akurat wiem. Swego czasu na ZTC stały dwie Tr przed górką, ale czy gdzieś w Polsce zdarzyło się na jakiejś stacji postawić tarcze manewrową z powtarzaczem?

Zacha:
W SPC jest sytuacja, gdzie semafory z torów głównych w stronę SPB, tj. H i J są sprzężone z tarczami jakieś 50-100m dalej. Podaje się je jednym przyciskiem, po drodze nie ma żadnych rozjazdów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej