Forum Główne > Urządzenia srk
Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
MaKu:
--- Cytat: TaKeT w 01 Lipiec 2014, 00:44:52 ---A ja myślałem że to w latach 80-tych SRK (i nie tylko) projektowano oszczędnie do bólu :)
--- Koniec cytatu ---
Póki był PRL i PKP wchodziło w szeregi obronności kraju, nie było mowy o oszczędności w USRK.
IZKR:
A ja powiem więcej. Dr M. (Politechnika Warszawska) kiedyś wykazywał nam skąd się wziął system szybkościowy sygnalizacji i jaka była geneza systemów przekaźnikowych na PKP. Pakowano w latach 70-tych bardzo dużo kasy i nie było rady - trzeba było kupić system Erocsson "E" od Szwedów i sygnalizację szybkościową od Ruskich (oni tam mają/mieli sbl-ki ze stopniowaniem co 20 km/h). My zapożyczyliśmy od nich tylko 0, 40, 60, 100 i max (160). No ale to "lata świetlne" temu było i nie wgłębiałem się w temat czy to prawda. Coś w tym jednak jest. Nakłady finansowe na system izolacji torów były potężne. W sporej części było też naszych pomysłów powodowanych bylejakością torów. System taki dużo wybaczał i byle zaniżona oporność toru nie robiła problemów. Podnosiło się napięcie na wejściu i mimo sporych strat w izolacji na wyjściu było wymagane minimum. Potem przyszły czasy restrykcyjnego podejścia do parametrów srk i taki myk już u nas nie przechodzi. .... wali po łapkach za takie przekręty. A sz-ty idą w setki.
TaKeT:
@IZKR Chętnie poczytałbym więcej o tym (może w nowym temacie) jeśli zechcesz podzielić się wiedzą :)
IZKR:
Nie jestem w stanie potwierdzić czy to co mówił pan M. ma poparcie w rzeczywistości (w części dotyczącej sygnalizacji). Natomiast to co dotyczy systemu srk ma sens.
zagoogluj sobie temat "szybkościowy system sygnalizacji srk". mnie przeniosło na forum modelarzy... tam jest o tym co napisałem wcześniej z tym, że stopniowanie co 30 km/h
jageer:
SRK u nas i tabor za "komuny" to temat rzeka.
EP09 miało być "nieoporowe" - podobno Ruscy nie pozwolili... Trakcja miała być na zmienny, podno "Ruscy nie pozwolili".
Co do SRK - np. system CBP i PB oidp jest "Radziecki". System "E" - no fajny, ma dużo wad, ale dużo zalet (projektowanie każdego obwodu).
Mieliśmy też trochę, teraz kilka "IZH-111", testowano blokadę "IZB-111". Fajne systemy, ale strasznie "chłonęły" ilości zestawów przekaźnikowych i okazały się nieekonomiczne...
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej