Forum Główne > Urządzenia srk

Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.

<< < (2/10) > >>

IZKR:

--- Cytat: mateu w 29 Czerwiec 2014, 00:17:23 ---W druga strone sie juz jedzie na "raz". Typowy przykład braku konsekwencji przy projektowaniu urządzeń SRK.
--- Koniec cytatu ---
Oczywiście że pas powinien być również na wyjazdowym. Tak np jest na stacji Jedlnia Letnisko. Przed zmianą urządzeń z mechanicznych na Ebilok semafory miały zielone pasy. Zabudowano je przy zmianie semaforów kształtowych na świetlne. Chyba... bo nie wiem jak było wcześniej. Mogło być np na dwa ramiona ze wskaźnikiem W21/10 podnoszącym prędkość z 40 do 100km/h

Zacha:

--- Cytat: IZKR w 28 Czerwiec 2014, 22:53:18 ---To może inaczej...
mamy prędkość rozkładową 80 km/h. UE daje kasę i następuje modernizacja toru. Podnosimy szybkość do 120 km/h i co teraz? Trzeba wyłożyć kasiorę na modernizację urządzeń srk...
--- Koniec cytatu ---
Ale po co? Wystarczy zmienić szybkość drogową na 100km/h w obrębie stacji/ lub WOS-a (W9), tak jak pisał @MaKu i po kłopocie.

IZKR:
Ale to właśnie jest bezsensowne. Podnosimy szybkość aby było szybciej a tu celowo ją obniżamy ostrzeżeniami? Po to mamy sygnalizację szybkościową aby ją wykorzystywać. Ale ja się nie upieram.

EN57-002:
Niby tak, ale semafor osłania okręg zwotnicowy cały i jazda od niego jest już z ograniczoną prędkością. WOS można zastosować tylko do danej zwrotnicy na nią W9 i odcinek po którym jedzie się szybciej jest dłuższy. Mechanik hamuje na zwrotnicę, a nie do semafora i od niego jedzie ze zmiejszoną szybkością, a wiemy, że sem. wjazdowe są niekiedy i 1 km przed stacją.

Zacha:
Prawda jest taka, że chodzi o pieniądze. Taniej jest wbić blachę na gruncie niż wymieniać głowice semaforów i ingerować w obwody srk. To tzw. racjonalizacja pracy :) Poza tym, 30-40 lat temu inżynierom srk nie śniło się nawet, że w takim 2014 roku będą modernizować jakąś linię, więc z góry zakładali, że pasy są niepotrzebne. Poza tym, w latach 70-80tych pasy dopiero raczkowały, więc zakładanie ich nie było częstą praktyką.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej