Autor Wątek: Zezwolenie na wyjazd.  (Przeczytany 2658 razy)

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 105
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Zezwolenie na wyjazd.
« dnia: 21 Czerwca 2021, 12:14:22 »
Z jaką treścią należy wydać rozkaz S i N gdy wyjazd lub wjazd odbywa się na tor lewy/ z toru lewego przy tarczy D1. Od razu zaznaczę że nie interesuje mnie zdjęcie tarczy, tylko np sytuacja gdy semafor jest unieważniony tarczą D1.
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwca 2021, 12:16:10 wysłana przez IZKR IZ »
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline Kuba759

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Czerwca 2021, 14:29:32 »
Według mnie to sygnalizatory unieważnia się wskaźnikiem W31, a nie tarczą D1. Tarczą D1 się osłania, ewentualnie osygnalizowuje, ale myślę, że to kwestia nomenklatury.
A będzie to brzmieć mniej więcej tak (działka "Inne"):

S: Zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok semafora wjazdowego/wyjazdowego/drogowskazowego/odstępowego XX osłoniętego tarczą D1.

N: [1] Zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok semafora wyjazdowego XX osłoniętego tarczą D1 i wyjechać w kierunku XYZ na tor szlakowy lewy [nr].

[2] Zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok semafora wjazdowego XX osłoniętego tarczą D1 i wjechać z toru szlakowego [nr] na stację.

Ja to tak widzę. Wszystkie istotne informacje są zawarte. Wydaje się dużo tekstu ale sprawdziłem i się mieści (szczególnie w R-306) ;)

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 105
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Czerwca 2021, 11:14:07 »
To według mnie, nie masz pojęcia o czym piszesz. Ir1, par 47 ustęp 7, 8 i 9
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline Kuba759

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Czerwca 2021, 12:21:42 »
Hmm... Jeśli dobrze rozszyfrowałem to co miałeś na myśli, to moim zdaniem nijak mają się te punkty do treści twojego pytania. Te punkty mówią m. in. o jeździe do posterunku, który nie może nastawić sygnału stój na semaforze. Jeśli o to chodziło ci w pierwszym pytaniu, to wg. mnie ty nie masz pojęcia o konstruowaniu pytań. Natomiast jeśli chodziło o to, że poprawiłem twoje "unieważnienie semafora" to zrobiłem to prawidłowo. W par. 47 ust. 7 pkt. 5 mowa jest o unieważnieniu sygnału tarczą D1, nie semafora. Rozwiń proszę swoją myśl z ostatniego posta.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1390
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Czerwca 2021, 16:59:51 »
Może mi ktoś wytłumaczyć na chłopaki rozum - czym rózni się unieważnienie semafora od unieważnienia sygnału na semaforze?
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Kuba759

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Czerwca 2021, 18:02:36 »
Unieważnienie sygnału na semaforze (tarcza D1), czyli semafor jest w użytku, ale z powodu np. usterki sygnał na nim jest nieważny (nie można nastawić sygnału stój)

Unieważnienie semafora/sygnalizatora (wskaźnik W31) - sygnalizator, nazwijmy to, "nie bierze udziału w ruchu pociągów" (nieczynny, nie oddany do użytku, sygnały na nim nie są ważne - Ie-1), np. semafor wjazdowy, nie oddany jeszcze do użytku, zabudowany za czynnym semaforem jest osygnalizowany W31 - jest unieważniony (semafor), co jednocześnie wiąże się z unieważnieniem sygnałów na nim (chociaż najczęściej są wtedy "ciemne")

Podsumowując:

Semafor unieważniony - nie zwracamy na niego uwagi w ogóle;
Sygnał na semaforze unieważniony - zwracamy uwagę na semafor, sygnał nieważny (traktujemy jako "stój")

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 105
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Czerwca 2021, 11:45:58 »
No tu zdecydowanie zgodzę się. Jeśli D1 jest to semafor sam w sobie jest ważny oprócz sygnału na nim, a tarcza D1 wskazuje sygnał Stój w odniesieniu do semafora.
Wskaźnik W 31 "Wskaźnik kasowania" nie jest sygnałem Stój i taki sygnalizator traktujemy jakby go nie było, nie istnieje. I różnica zdecydowanie diametralna! Obok semafora z W31 przejazd jak gdyby nigdy nic, a przy semaforze z D1 tylko i wyłącznie z rozkazem. Czepiacie się słów unieważnia, kasuje ale to są kwestie poważne.
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1390
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Czerwca 2021, 12:24:56 »
Ja się nie czepiam :) Po prostu nigdy się, aż tak nad tym nie zastanawiałem, ale już widzę różnicę ;)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.