Forum Główne > Urządzenia srk
Sz-ty na podg
stanislaw57:
Ja też nie.
stanislaw57:
Nie dawno dowiedziałem się, że na podg Sprowa można było wyświetlić "Sz" z "W24" z toru lewego na tor prawy i tak prawdopodobnie było w fatalnym dniu wypadku pod Szczekocinami. Dyżurna nie była tego świadoma. Dlaczego dyżurni ruchu są pozbawieni podglądu obrazu (rzeczywistego) na obsługiwanych sygnalizatorach?
Zacha:
TLK ze Sprowy wyjechał prawidłowo na tor prawy. Co ma do tego W24?
stanislaw57:
Ale z toru lewego.
Paweł Piotr:
Świecenie się wskaźnika W24 wraz z sygnałem zezwalającym (także z sygnałem Sz) oznacza wyjazd na tor szlakowy kierunku przeciwnego do zasadniczego (dawniej tor niewłaściwy). Nie ma żadnego znaczenia, z jakiego toru ten wyjazd następuje. Jeżeli rzeczywiście nastąpiło wyświetlenie sygnału Sz wraz ze wskaźnikeim W24 dla jazdy z toru lewego w kierunku na tor prawy, czyli na tor szlakowy kierunku zasadniczego, to jest to sygnał bez sensu i maszynista pociągu powinien zareagować (zażądać wyjaśnienia od dyżurnego ruchu, bowiem jedzie niezgodnie z wyświetlonym sygnałem. W przypadku wyświetlania sygnału Sz na wyjazd w kierunku przeciwnym do zasadniczego należy obsłużyć przycisk No (niewłaściwy odjazd) który spowoduje wyświetlenie wskaźnika W24. Co ciekawe, jest możliwe wyświetlenie sygnału Sz oraz wskaźnika W24 obsługując przycisk No, a ustawiając drogę przebiegu na tor właściwy... Tylko po co tak miałaby robić dyżurna ze Sprowy?..
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej