Forum Główne > Ruch kolejowy

Jazda okrężna - treść rozkazu

<< < (3/5) > >>

djuzi:

--- Cytat: Zacha w 08 Wrzesień 2014, 16:07:45 ---Należy też dodać, że jazda bez znajomości szlaku i bez pilota jest dozwolona tylko w ostateczności lub w obliczu klęski żywiołowej, np. powódź, wichura (pozrywane druty) itp. W przypadku wykonywania planowych robót i planowych objazdów do PLK-i należy wystawienie zamknięciowych RJ, a na danym odcinku powinni być stosowani piloci.

--- Koniec cytatu ---

Możesz mi wskazać źródło?

Zacha:
Ir-1 par. 16 ust. 2 mówi o "wyjątkowych wypadkach (np. sytuacje awaryjne, skierowanie pociągu inną trasą niż w WRJ itp.)" Chodziło mi o zobrazowanie tych przypadków :) Prawda jest taka, że żaden dyspozytor trakcyjny z pełną świadomością nie wrzuci maszynisty bez znajomości szlaku i pilota na trasę, po której obowiązuje jakiś objazd wymuszony planowymi robotami. Również nie wyobrażam sobie, żeby stale jeździć bez pilotów na objeździe, a PLK nie wystawi nawet rozkładu, tym bardziej, że obecnie jeździ się (przynajmniej w ruchu towarowym) na samych indywidualnych i rozkład jest za każdym razem dostosowany do potrzeb przewoźnika.

Droznik:
Proszę bardzo przykład pierwszy z ręki
Mamy szlak 1 torowy, nagle pociąg przed naszym zrywa sieć trakcyjną. Co robisz:

A) Czekasz 4-5 godzin aż wszystko się naprawi i zaczniesz ruch na nowo
B) Uzgadniasz z dyspozytorami/maszynistami/dyżurnymi/ kierownikami poc/ naczelnikami aby pociąg puścić trasą okrężną
C) Idziesz wzdłuż pociągu i informujesz ludzi, że będą stali u Ciebie przez 4 godziny, a oni "serdecznie Ci" dziękują
D) Nic nie robisz, wszak jesteś dyżurnym i to cię nie interesuję co się stało z siecią na szlaku.
E) Idziesz w miejsce usterki, i na miejscu próbujecie z ekipą coś zrobić aby udrożnić ruch
F) Nie zgłaszasz nic nikomu, przyjmujesz dalej pociągi i masz wszystko w d....

Dzięki MaKu za podanie odpowiedzi, tak jak myślałem że właśnie było coś z prędkościami.

gumini_0317:
G) Uzgadniam z energetykami  ;) minimalizację skutków, ściągam spalinowe lokomotywy i przeciągamy nimi składy na danym odcinku. W dogodnym czasie sieć zostaje naprawiona.

MaKu:

--- Cytat: Droznik w 12 Wrzesień 2014, 09:15:07 --- naczelnikami aby pociąg puścić trasą okrężną

--- Koniec cytatu ---

A z nimi po co?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej