Forum Główne > Ruch kolejowy

Jazda okrężna - treść rozkazu

<< < (2/5) > >>

Droznik:
Nie no ogólnie podałem przykład to że S i działka 4 wiem. Mi chodzi o samą treść, czy nie wypisuję się właśnie prędkości, ograniczeń itp.
Chodzi mi np o sytuację że na szlaku wystąpiła poważna usterka, i trzeba kolejny pociąg puścić trasą okrężną.
Podałem tylko przykład z tymi Katowicami

dedyk:
Mnie wydaje się, że rozkaz pisemny S oraz prędkości, ograniczenia to dwie różne sprawy. Każdy maszynista w swoim posiadaniu musi m.in mieć wykaz ostrzeżeń stałych, wykaz ostrzeżeń doraźnych (jeśli są) oraz kartę znajomości szlaku. Bez tych dokumentów maszynista nie może wyjechać. Co prawda karta znajomości szlaku w przypadku jazdy drogą okrężną nie jest konieczna. Możliwe jest przydzielenie maszyniście pilota, który zna szczegóły techniczne szlaku, a w przypadku jego braku możliwa jest jazda z prędkością nieprzekraczającą 40 km/h (ale do tego potrzebny jest kolejny rozkaz szczegółowy).

Zacha:

--- Cytat: dedyk w 08 Wrzesień 2014, 15:19:22 ---Każdy maszynista w swoim posiadaniu musi m.in mieć wykaz ostrzeżeń stałych, wykaz ostrzeżeń doraźnych (jeśli są) oraz kartę znajomości szlaku.

--- Koniec cytatu ---
Maszynista nie ma książki ostrzeżeń doraźnych, od tego jest R307 ;) Należy też dodać, że jazda bez znajomości szlaku i bez pilota jest dozwolona tylko w ostateczności lub w obliczu klęski żywiołowej, np. powódź, wichura (pozrywane druty) itp. W przypadku wykonywania planowych robót i planowych objazdów do PLK-i należy wystawienie zamknięciowych RJ, a na danym odcinku powinni być stosowani piloci.

dedyk:

--- Cytuj ---Maszynista nie ma książki ostrzeżeń doraźnych, od tego jest R307 ;)
--- Koniec cytatu ---
Ja tu nic nie piszę o książce. ;)

Nie wiem dokładnie jaka jest praktyka, ale ja raz miałem sytuację, w której pociąg jechał bez karty znajomości szlaku. I był to właśnie 19121, który jechał m.in przez Sochaczew i w biedny w Błoniu miał dłuższy postój, gdyż musiał parę pociągów poprzepuszczać. Nie pamiętam już jakie, ale chyba nawet osobowe i towarowe. A ten przejazd na pewno był dużo wcześniej zaplanowany. Ale była to sytuacja pojedyncza, jednostkowa i więcej mi się nie zdarzyło mieć taką sytuację.

MaKu:
1. W rubryce 4 rozkazu "S", można zawrzeć wszystkie informacje z rozkazu "O".
2. Przy zmianie trasy, z powodu np. awaryjnego zamknięcia szlaku, czy coś podobnego, rozkaz pisemny "S" wystawia ostatnia stacja przed zmienioną trasą, bądź stacja uruchamiająca dany pociąg. Zmieniający trasę dyżurny ruchu, po za informacjami:

--- Cytat: djuzi w 08 Wrzesień 2014, 10:52:29 ---Rozkaz pisemny S, działka 4:

--- Cytuj ---Jazda pociągu drogą okrężną przez stacje X,Y,Z, z pominięciem stacji A,B,C (z dodatkowymi postojami na stacjach D,E,F oraz przystankach osobowych G,H,I po X min). Polecenie IDDE (nazwisko).
--- Koniec cytatu ---

--- Koniec cytatu ---
Podać jeszcze numer polecenia IDDE do zmiany kierunku jazdy pociągu, oraz obowiązujące prędkości drogowe, po szlakach, po których pociąg będzie jechał po za RJ.
Dodatkowo, należy wydać ostrzeżenia doraźne na całą zmienioną trasę, lub do najbliższej stacji wyposażonej w sstem SERWO, która to wyda na resztę trasy, zaznaczając to w rozkazie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej