Autor Wątek: Jazda okrężna - treść rozkazu  (Przeczytany 27123 razy)

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Jazda okrężna - treść rozkazu
« dnia: 07 Września 2014, 19:38:44 »
Kto wie, a może już ktoś miał jak brzmi/wygląda/zna treść rozkazu pisemnego dla pociągu jadącego trasą okrężną.
Wiem że niby się pisze jazda od stacji  Katowice do Stacji Gliwice przez stację Bytom. Dalej nie pamiętam, ale wiem że wypisywało się chyba wszystkie ograniczenia na szlaku, nie tylko te czasowe, ale również stałe. Prędkość pociągu pisało się wg jakiegoś rozkładu pociągu który jedzie danym szlakiem czy jakoś tak.
Podpowie ktoś jak to wygląda? Może ktoś ma zdj takiego rozkazu.
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline dedyk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
  • Skąd: okolice Warszawy
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Września 2014, 21:09:44 »
Z tego, co ja wiem, to jest dyktowany rozkaz pisemny S z działką czwartą. Działka czwarta brzmi mniej więcej tak: Jazda drogą okrężną przez [tutaj lista posterunków], z pominięciem [tutaj kolejna lista posterunków].

Ja niestety nie jestem szczęśliwym posiadaczem takiego rozkazu, ale wiem, że od paru tygodni codziennie w taki sposób jeździ pociąg nr. 19121. Pomija on m.in słynny na cały kraj remont na odcinku od Warszawy do Skierniewic i jedzie m.in przez Sochaczew. Jakbyś był w Warszawie to możesz złapać taki rozkaz przez radio na kanale nr. 2.

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Września 2014, 10:52:29 »
Rozkaz pisemny S, działka 4:
Cytuj
Jazda pociągu drogą okrężną przez stacje X,Y,Z, z pominięciem stacji A,B,C (z dodatkowymi postojami na stacjach D,E,F oraz przystankach osobowych G,H,I po X min). Polecenie IDDE (nazwisko).

Mniej więcej coś takiego dyktują w Warszawie.
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2014, 10:54:32 wysłana przez djuzi »

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1357
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Września 2014, 11:47:01 »
Yyy. Jak jest remont, to nie lepiej, na czas remontu zmienić rozkład jazdy, tylko męczyć się z rozkazami?
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 745
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Września 2014, 11:59:29 »
Wiem że niby się pisze jazda od stacji  Katowice do Stacji Gliwice przez stację Bytom. Dalej nie pamiętam, ale wiem że wypisywało się chyba wszystkie ograniczenia na szlaku, nie tylko te czasowe, ale również stałe. Prędkość pociągu pisało się wg jakiegoś rozkładu pociągu który jedzie danym szlakiem czy jakoś tak.
Z tego co pamiętam to KO lub CB wydają do Bytomia, a dyżurna peronowa w Bytomiu na odcinek do Gliwic (jeżeli chodzi o jazdy nieplanowe).

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Września 2014, 13:31:54 »
Nie no ogólnie podałem przykład to że S i działka 4 wiem. Mi chodzi o samą treść, czy nie wypisuję się właśnie prędkości, ograniczeń itp.
Chodzi mi np o sytuację że na szlaku wystąpiła poważna usterka, i trzeba kolejny pociąg puścić trasą okrężną.
Podałem tylko przykład z tymi Katowicami
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline dedyk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
  • Skąd: okolice Warszawy
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Września 2014, 15:19:22 »
Mnie wydaje się, że rozkaz pisemny S oraz prędkości, ograniczenia to dwie różne sprawy. Każdy maszynista w swoim posiadaniu musi m.in mieć wykaz ostrzeżeń stałych, wykaz ostrzeżeń doraźnych (jeśli są) oraz kartę znajomości szlaku. Bez tych dokumentów maszynista nie może wyjechać. Co prawda karta znajomości szlaku w przypadku jazdy drogą okrężną nie jest konieczna. Możliwe jest przydzielenie maszyniście pilota, który zna szczegóły techniczne szlaku, a w przypadku jego braku możliwa jest jazda z prędkością nieprzekraczającą 40 km/h (ale do tego potrzebny jest kolejny rozkaz szczegółowy).

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Września 2014, 16:07:45 »
Każdy maszynista w swoim posiadaniu musi m.in mieć wykaz ostrzeżeń stałych, wykaz ostrzeżeń doraźnych (jeśli są) oraz kartę znajomości szlaku.
Maszynista nie ma książki ostrzeżeń doraźnych, od tego jest R307 ;) Należy też dodać, że jazda bez znajomości szlaku i bez pilota jest dozwolona tylko w ostateczności lub w obliczu klęski żywiołowej, np. powódź, wichura (pozrywane druty) itp. W przypadku wykonywania planowych robót i planowych objazdów do PLK-i należy wystawienie zamknięciowych RJ, a na danym odcinku powinni być stosowani piloci.
Sz na Tm

Offline dedyk

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
  • Skąd: okolice Warszawy
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Września 2014, 21:19:48 »
Cytuj
Maszynista nie ma książki ostrzeżeń doraźnych, od tego jest R307 ;)
Ja tu nic nie piszę o książce. ;)

Nie wiem dokładnie jaka jest praktyka, ale ja raz miałem sytuację, w której pociąg jechał bez karty znajomości szlaku. I był to właśnie 19121, który jechał m.in przez Sochaczew i w biedny w Błoniu miał dłuższy postój, gdyż musiał parę pociągów poprzepuszczać. Nie pamiętam już jakie, ale chyba nawet osobowe i towarowe. A ten przejazd na pewno był dużo wcześniej zaplanowany. Ale była to sytuacja pojedyncza, jednostkowa i więcej mi się nie zdarzyło mieć taką sytuację.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Września 2014, 07:57:17 »
1. W rubryce 4 rozkazu "S", można zawrzeć wszystkie informacje z rozkazu "O".
2. Przy zmianie trasy, z powodu np. awaryjnego zamknięcia szlaku, czy coś podobnego, rozkaz pisemny "S" wystawia ostatnia stacja przed zmienioną trasą, bądź stacja uruchamiająca dany pociąg. Zmieniający trasę dyżurny ruchu, po za informacjami:
Rozkaz pisemny S, działka 4:
Cytuj
Jazda pociągu drogą okrężną przez stacje X,Y,Z, z pominięciem stacji A,B,C (z dodatkowymi postojami na stacjach D,E,F oraz przystankach osobowych G,H,I po X min). Polecenie IDDE (nazwisko).
Podać jeszcze numer polecenia IDDE do zmiany kierunku jazdy pociągu, oraz obowiązujące prędkości drogowe, po szlakach, po których pociąg będzie jechał po za RJ.
Dodatkowo, należy wydać ostrzeżenia doraźne na całą zmienioną trasę, lub do najbliższej stacji wyposażonej w sstem SERWO, która to wyda na resztę trasy, zaznaczając to w rozkazie.

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Września 2014, 08:13:32 »
Należy też dodać, że jazda bez znajomości szlaku i bez pilota jest dozwolona tylko w ostateczności lub w obliczu klęski żywiołowej, np. powódź, wichura (pozrywane druty) itp. W przypadku wykonywania planowych robót i planowych objazdów do PLK-i należy wystawienie zamknięciowych RJ, a na danym odcinku powinni być stosowani piloci.

Możesz mi wskazać źródło?

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Września 2014, 16:04:03 »
Ir-1 par. 16 ust. 2 mówi o "wyjątkowych wypadkach (np. sytuacje awaryjne, skierowanie pociągu inną trasą niż w WRJ itp.)" Chodziło mi o zobrazowanie tych przypadków :) Prawda jest taka, że żaden dyspozytor trakcyjny z pełną świadomością nie wrzuci maszynisty bez znajomości szlaku i pilota na trasę, po której obowiązuje jakiś objazd wymuszony planowymi robotami. Również nie wyobrażam sobie, żeby stale jeździć bez pilotów na objeździe, a PLK nie wystawi nawet rozkładu, tym bardziej, że obecnie jeździ się (przynajmniej w ruchu towarowym) na samych indywidualnych i rozkład jest za każdym razem dostosowany do potrzeb przewoźnika.
Sz na Tm

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Września 2014, 09:15:07 »
Proszę bardzo przykład pierwszy z ręki
Mamy szlak 1 torowy, nagle pociąg przed naszym zrywa sieć trakcyjną. Co robisz:

A) Czekasz 4-5 godzin aż wszystko się naprawi i zaczniesz ruch na nowo
B) Uzgadniasz z dyspozytorami/maszynistami/dyżurnymi/ kierownikami poc/ naczelnikami aby pociąg puścić trasą okrężną
C) Idziesz wzdłuż pociągu i informujesz ludzi, że będą stali u Ciebie przez 4 godziny, a oni "serdecznie Ci" dziękują
D) Nic nie robisz, wszak jesteś dyżurnym i to cię nie interesuję co się stało z siecią na szlaku.
E) Idziesz w miejsce usterki, i na miejscu próbujecie z ekipą coś zrobić aby udrożnić ruch
F) Nie zgłaszasz nic nikomu, przyjmujesz dalej pociągi i masz wszystko w d....

Dzięki MaKu za podanie odpowiedzi, tak jak myślałem że właśnie było coś z prędkościami.
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline gumini_0317

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Skąd: z Tarnowa
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Września 2014, 11:29:35 »
G) Uzgadniam z energetykami  ;) minimalizację skutków, ściągam spalinowe lokomotywy i przeciągamy nimi składy na danym odcinku. W dogodnym czasie sieć zostaje naprawiona.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Jazda okrężna - treść rozkazu
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Września 2014, 11:36:44 »
naczelnikami aby pociąg puścić trasą okrężną

A z nimi po co?