Forum Główne > Ruch kolejowy

Zasady ruchu na styku stacja PLK-prywatna i odwzor. na makiecie

<< < (2/4) > >>

jageer:

--- Cytat: Andrev w 18 Wrzesień 2014, 19:46:13 ---Oczywiście że może i z autopsji znam taki przypadek. Ponadto jazda pomiędzy 2 stacjami odbywa się na zasadach blokady stacyjnej.

--- Koniec cytatu ---

Ciekawe. Jak dla mnie jazda pomiędzy dwoma stacjami odbywa się na zasadzie blokady liniowej (wszelakiego typu) lub TZP. Blokada stacyjna, jak sama nazwa mówi działa w obrębie jednej stacji, chociaż okręgów nastawczych może być 100. Co do dawania zleceń na SZ itp to jest typowy przykład nastawnia wykonawcza + dysponująca... Nie kojarzę sytuacji aby ISDR stacji A dawał ISDR-owi stacji B zgode na SZ-ta...


--- Cytat: TaKeT w 18 Wrzesień 2014, 19:07:46 --- W zasadzie, największą wątpliwością dla mnie jest to czy semafor wyjazdowy może być jednocześnie wjazdowym?

--- Koniec cytatu ---

Nie. Wyobrażasz sobie sytuację, że jeden semafor jest wyjazdowym z jednej stacji i wjazdowym na drugiej? Kto go obsługuje? Dwóch dyżurnych jednocześnie? To tak, jakby semafor odstępowy był wjazdowym.

Jeżeli mówimy o "prawdziwych" jazdach między dwoma stacjami PLK-prywaciarz, to jest po prostu blokada liniowa i zapowiadanie standardowe. Np. podg Paruszowiec (Kotlarnia), a Leszczyny. Czy chociażby wjazdy z Nowej Huty (chyba NHD), na stacje Zdawczą i Surowcową - przy czym tam nie ma szlaku typowego, są tylko jazdy manewrowe i blokada z it + poz.
Ja bym tu nie stosował nic. Jeżeli w stacji jest po prostu jakiś tor z ładownią, gdzie jakaś prywatna firma coś ładuje, dlaczego dyżurny "kolejowy" nie może tego obsługiwać?

No chyba, że zrobić jakby "drugi okręg/pseudo wykonawcza" i szafę, gdzie jest jakieś zwalnianie kluczy ;) Opcji jest dużo, bardzo dużo. U mnie jest tak, że kręcę zgodę z aparatu, a na bocznicy zwalnia się klucz pod blokiem i mogą obrócić wajchy. Jak wjadą, prostują rozjazdu i zwracają mi zgodę.

Co do zerwania przebiegu - jeżeli pociąg jedzie ode mnie na "bocznice" czy tam stacje, (jeżeli będzie druga stacja, musi być szlak) to wiadomo, że wyprawiający. Nie może być sytuacji, że ktoś ma u siebie zwalniacze przebiegów, którymi ja dysponuje.

TaKeT:
@ jager
Ostatecznie będzie to zrobione na  blokadzie liniowej...  Co do semafora to zastanawiam się jeszcze czy nie lepiej będzie zrobić tarcze zaporowe + zbiorowy wjazd na stacje ogólną...

jageer:
Spoko. Ja na obecnym etapie nie widzę koncepcji wydzielenia 2 torów z rampą na wielkiej stacji, robić osobnej nastawni do tego itp  ;) Chyba, że tam jest jakiś szlak dłuższy, to tak, ale obecne foto nie pokazuje dokładniej co i jak  :D

Paweł:

--- Cytat: jageer w 19 Wrzesień 2014, 12:30:55 ---Ciekawe. Jak dla mnie jazda pomiędzy dwoma stacjami odbywa się na zasadzie blokady liniowej (wszelakiego typu) lub TZP. Blokada stacyjna, jak sama nazwa mówi działa w obrębie jednej stacji, chociaż okręgów nastawczych może być 100.
--- Koniec cytatu ---

Sytuacja jest podobna do dwóch okręgów zapowiadawczych na stacji, pomiędzy którymi działa blokada stacyjna, tyle że okręgi są różnymi stacjami różnych zarządców.


--- Cytat: jageer w 19 Wrzesień 2014, 12:30:55 ---Co do dawania zleceń na SZ itp to jest typowy przykład nastawnia wykonawcza + dysponująca... Nie kojarzę sytuacji aby ISDR stacji A dawał ISDR-owi stacji B zgode na SZ-ta...
--- Koniec cytatu ---

Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia: zgody między okręgami również na Sz, choć pewnie wpływają jedynie na wyświetlenie wskaźników W26. Ich zastosowanie prawdopodobnie wynika to z tego, że granica okręgów przebiega przez środek przebiegu i dyżurny przyjmujący musi przygotować u siebie drogę, zanim drugi poda Sz.


--- Cytat: TaKeT w 18 Wrzesień 2014, 19:07:46 --- W zasadzie, największą wątpliwością dla mnie jest to czy semafor wyjazdowy może być jednocześnie wjazdowym?

--- Koniec cytatu ---

Semafor stojący w jednym okręgu może sygnalizować jazdy do drugiego okręgu lub przez drugi okręg, a czy to semafor wjazdowy, wyjazdowy czy może drogowskazowy, to zależy od jego ustawienia (może być np. wyjazd przez drugi okręg bezpośrednio na szlak). Wyświetlenie sygnału uzależnione będzie od zgody otrzymanej po przygotowaniu części drogi przebiegu po stronie drugiej nastawni.


--- Cytat: jageer w 19 Wrzesień 2014, 12:30:55 ---Jeżeli mówimy o "prawdziwych" jazdach między dwoma stacjami PLK-prywaciarz, to jest po prostu blokada liniowa i zapowiadanie standardowe.

--- Koniec cytatu ---

O ile dobrze pamiętam Zabrze Biskupice ma blokadę stacyjną pomiędzy okręgiem PLK i piaskowym.


--- Cytat: jageer w 19 Wrzesień 2014, 12:30:55 ---Co do zerwania przebiegu - jeżeli pociąg jedzie ode mnie na "bocznice" czy tam stacje, (jeżeli będzie druga stacja, musi być szlak) to wiadomo, że wyprawiający. Nie może być sytuacji, że ktoś ma u siebie zwalniacze przebiegów, którymi ja dysponuje.

--- Koniec cytatu ---

Nie wiem czy poza doraźnym zwolnieniem przebiegu nie trzeba dodatkowo doraźnie zwolnić zgody, co odpowiada zwolnieniu przebiegu po stronie nastawni dającej zgodę.

Andrev:

--- Cytat: jageer w 19 Wrzesień 2014, 12:30:55 ---
--- Cytat: Andrev w 18 Wrzesień 2014, 19:46:13 ---Oczywiście że może i z autopsji znam taki przypadek. Ponadto jazda pomiędzy 2 stacjami odbywa się na zasadach blokady stacyjnej.

--- Koniec cytatu ---

Ciekawe. Jak dla mnie jazda pomiędzy dwoma stacjami odbywa się na zasadzie blokady liniowej (wszelakiego typu) lub TZP. Blokada stacyjna, jak sama nazwa mówi działa w obrębie jednej stacji, chociaż okręgów nastawczych może być 100. Co do dawania zleceń na SZ itp to jest typowy przykład nastawnia wykonawcza + dysponująca... Nie kojarzę sytuacji aby ISDR stacji A dawał ISDR-owi stacji B zgode na SZ-ta...
--- Koniec cytatu ---

Tam odbywa się na zasadach blokady stacyjnej, mówię o zasadach nie o tym jak to faktycznie się nazywa w regulaminie prowadzenia ruchu pomiędzy różnymi zarządcami. Jako ciekawostkę dodam, że z drugą stacją prowadzisz nie dziennik ruchu tylko książkę przebiegów. Co do zastępczych to tam jest jeszcze ciekawiej w przypadku jazdy bocznica - PLK Ty dajesz zlecenia na zastępcze obsługując odpowiedni przycisk, jeśli to Ty masz wyjechać ze stacji PLK na Sz to już takich "udogodnień" nie ma. Tak przewidział to projektant urządzeń. Żeby było jeszcze ciekawiej na Twoim pulpicie masz powtarzacze sygnałów zezwalających i zastępczych z bocznicy.

--- Cytat: jageer w 19 Wrzesień 2014, 12:30:55 ---
--- Cytat: TaKeT w 18 Wrzesień 2014, 19:07:46 --- W zasadzie, największą wątpliwością dla mnie jest to czy semafor wyjazdowy może być jednocześnie wjazdowym?

--- Koniec cytatu ---

Nie. Wyobrażasz sobie sytuację, że jeden semafor jest wyjazdowym z jednej stacji i wjazdowym na drugiej? Kto go obsługuje? Dwóch dyżurnych jednocześnie? To tak, jakby semafor odstępowy był wjazdowym.
--- Koniec cytatu ---

Może być, w przypadku bocznic jak najbardziej, tylko zasady takich jazd musisz mieć szczegółowo określone w regulaminie obsługi bocznicy, czy tam prowadzenia ruchu z obcym zarządcą. Mój pierwszy post w tym wątku mniej więcej to tłumaczy. Dodam jeszcze że urządzenia są oczywiście przekaźnikowe. Dyżurny nr 1 po ułożeniu drogi przebiegu w swoim okręgu obsługuje przycisk dania zgody, przebieg w jego okręgu się utwierdza. Następnie dyżurny nr 2 po ułożeniu drogi przebiegu u siebie obsługuje przycisk odpowiedniego semafora - czyli tutaj już normalnie. Jeśli nie otrzymał zgody to mimo że drogę ma przygotowaną sygn. zezwalającego nie wyświetli.


--- Cytat: Paweł w 19 Wrzesień 2014, 14:28:09 ---Nie wiem czy poza doraźnym zwolnieniem przebiegu nie trzeba dodatkowo doraźnie zwolnić zgody, co odpowiada zwolnieniu przebiegu po stronie nastawni dającej zgodę.

--- Koniec cytatu ---

W przypadku opisywanym przeze mnie nie ma osobnych zwalniaczy przebiegów wjazdowych. Plombowany przycisk odwołania dania zgody jest równocześnie doraźnym zwalniaczem przebiegów. Gdyby były na osobnych przyciskach to mogłoby to prowadzić do sytuacji pozornie niebezpiecznych - że zgoda została udzielona przy nieprzygotowanej drodze przebiegu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej