Autor Wątek: Duże obciążenie procesora + pytanie dot. rozwiązania przebiegu  (Przeczytany 22821 razy)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 727
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Duże obciążenie procesora + pytanie dot. rozwiązania przebiegu
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Październik 2014, 21:40:05 »
Po zapisaniu stanu symulacji przyjąłem jeszcze dwa składy lecz już nie zapisywałem ponownie, wyłączyłem program. Po wczytaniu stanu symulator obciąża w 25% czteroprocesorowy komputer co powoduje "klatkowanie" nawet przy przesuwaniu ekranu programu i opóźnione reakcje na polecenia. Przy żadnym innym wczytanym stanie się tak nie dzieje, przy tym - dzieję się za każdym razem. Skończyło się na tym, że wczytałem autozapis, wcześniejszy, i było dalej wszystko dobrze. Czy to jest jakiś znany "bug" ?

Problem jest już znany, dotyczy nie tylko Testowa, jak napisano ujawnia się przy dłuższych nazwach składów. Przy najbliższej okazji zostanie to poprawione.

A teraz pytanie odnośnie samej nastawni: wyprawiłem 342741 w kierunku Borka, semafor P przeszedł na S1, odcinki stacyjne prawidłowo się zwolniły lecz przebieg się nie rozwiązał, święci się kontrolka przy zp. Awarii brak, czy więc jedyną możliwością jest zerwanie plomby i ręczne rozwiązanie przebiegu i, jeśli tak, to czy jest to jedyna czynność czy powinienem jeszcze zgłosić gdzieś tą sytuację jako usterkę celem - hmm - sprawdzenia stanu urządzeń i zaplombowania zp?

Brak rozwiązania przebiegu jest celową usterką, należy rozwiązać przebieg ręcznie. Nie jest to wykazywane w usterkach, gdyż nie jest trwałym stanem, a zaburzeniem w pracy urządzeń.

Offline Hufi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • GG: 116589
  • Skąd: Olsztyn
Odp: Duże obciążenie procesora + pytanie dot. rozwiązania przebiegu
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Październik 2014, 09:10:10 »
Dzięki za wszystkie wyjaśnienia natomiast interesuje mnie, jak lepiej w praktyce postępować - czy zerwać plombę i rozwiązać od razu czy sprawdzić (obsługując ręcznie blokadę i prowadząc jazdę na Sz) czy następny skład w tym kierunku spowoduje rozwiązanie przebiegu?

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 278
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Duże obciążenie procesora + pytanie dot. rozwiązania przebiegu
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Październik 2014, 09:13:47 »
Problem jest już znany, dotyczy nie tylko Testowa, jak napisano ujawnia się przy dłuższych nazwach składów. Przy najbliższej okazji zostanie to poprawione.
Cześć Paweł! Było by bardzo fajnie, gdyż dłuższe opisy - nie tylko stosowane na tabliczkach pulpitu - ułatwiały by nawigację.

Dzięki za wszystkie wyjaśnienia natomiast interesuje mnie, jak lepiej w praktyce postępować - czy zerwać plombę i rozwiązać od razu czy sprawdzić (obsługując ręcznie blokadę i prowadząc jazdę na Sz) czy następny skład w tym kierunku spowoduje rozwiązanie przebiegu?
Mi się wydaje, że postępując zgodnie z przepisami, należy zerwać plombę, bez nie potrzebnych kombinacji, co wymagało by dalszych adnotacji w dokumentach.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Duże obciążenie procesora + pytanie dot. rozwiązania przebiegu
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Październik 2014, 10:53:03 »
Dzięki za wszystkie wyjaśnienia natomiast interesuje mnie, jak lepiej w praktyce postępować - czy zerwać plombę i rozwiązać od razu czy sprawdzić (obsługując ręcznie blokadę i prowadząc jazdę na Sz) czy następny skład w tym kierunku spowoduje rozwiązanie przebiegu?

Postępować zgodnie z instrukcjami. Pojedyncze, wystąpienie nierozwiązania drogi przebiegu, może wystąpić w rzeczywistości i Paweł  wziął to pod uwagę. Więc należy zerwać plombę i rozwiązać ręcznie, tak jak napisał wyżej Paweł.
Wyjazd na sygnał zastępczy na szlak z blokadą półsamoczynną, obliguje do wprowadzenia obostrzeń w postaci telefonicznego zapowiadania pociągów.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1152
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Duże obciążenie procesora + pytanie dot. rozwiązania przebiegu
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Październik 2014, 11:33:59 »
Wyjazd na sygnał zastępczy na szlak z blokadą półsamoczynną, obliguje do wprowadzenia obostrzeń w postaci telefonicznego zapowiadania pociągów.

A w przypadku utwierdzenia drogi, ale niemożności wyświetlenia sygnału zezwalającego na semaforze? Wtedy nie ingerujemy w blokadę, nie używamy dPO.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Duże obciążenie procesora + pytanie dot. rozwiązania przebiegu
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Październik 2014, 12:00:23 »
Jak masz dpo, to nie, bo blokadę obsługujesz normalnie.

Offline Hufi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • GG: 116589
  • Skąd: Olsztyn
Odp: Duże obciążenie procesora + pytanie dot. rozwiązania przebiegu
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Listopad 2014, 15:41:25 »
Cytuj
Postępować zgodnie z instrukcjami. Pojedyncze, wystąpienie nierozwiązania drogi przebiegu, może wystąpić w rzeczywistości i Paweł  wziął to pod uwagę. Więc należy zerwać plombę i rozwiązać ręcznie, tak jak napisał wyżej Paweł.

No to "po premii" bo wprowadziłem telefoniczne na czas wjazdu i wyjazdu i prowadziłem ruch na Sz i ręczną obsługę blokady.... ale faktycznie, przy następnym wyjeździe przebieg się rozwiązał. Następnym razem zerwę plombę i będzie "elegancko" no i może premia... he he he ;)

P.S. - fajnie by było, jakby się dało dodać do symulatora komunikat radiowy o dyktowaniu rozkazu z sąsiedniego posterunku - miałem awarię SSP więc przekazałem informację do sąsiada o usterce, przyjął, ale na radiu nie wyskoczyło, że sąsiad dyktuje rozkaz O; komunikaty, że np. na Liskowie "gotów do odjazdu" słyszę, a co do rozkazu zerknąć musiałem "w teren" aby sprawdzić, czy mechanik dostał info i przyhamuje przed przejazdem ;)
« Ostatnia zmiana: 02 Listopad 2014, 19:26:33 wysłana przez Hufi »

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 278
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Duże obciążenie procesora + pytanie dot. rozwiązania przebiegu
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Listopad 2014, 13:41:24 »
P.S. - fajnie by było, jakby się dało dodać do symulatora komunikat radiowy o dyktowaniu rozkazu z sąsiedniego posterunku - miałem awarię SSP więc przekazałem informację do sąsiada o usterce, przyjął, ale na radiu nie wyskoczyło, że sąsiad dyktuje rozkaz O; komunikaty, że np. na Liskowie "gotów do odjazdu" słyszę, a co do rozkazu zerknąć musiałem "w teren" aby sprawdzić, czy mechanik dostał info i przyhamuje przed przejazdem ;)
Za to jest odpowiedzialny sąsiedni posterunek, któremu zgłosiłeś awarię SSP, i De facto Ciebie to już guzik interesuje ;)

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1152
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Duże obciążenie procesora + pytanie dot. rozwiązania przebiegu
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Listopad 2014, 18:47:26 »
Pewno peronowy pogonił z karteczką w ręce  ;D
Oczywiście wydruk komputerowy.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 278
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Duże obciążenie procesora + pytanie dot. rozwiązania przebiegu
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Listopad 2014, 19:55:00 »
Ktokolwiek to był i, jakkolwiek to było, maszynista rozkaz otrzymał, o czym @Hufi okiem Gadżeta, się przekonał  :o