Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne

Pulpit nowej stacji.

<< < (2/3) > >>

Paweł:

--- Cytat: matek123 w 21 Marzec 2011, 06:54:53 ---Fotek pulpitu nie mam ale najważniejsze szczegóły znam, bo po znajomościach byłem 15 minut na nastawni.  Wiem, że szczeliny  wszystkie się zapalają oprócz tych co są same "blaszki". W internecie jest dokładny plan z nazwami semaforów i Tm. A schemat z kolejarza jest identyczny z pulpitem na nastawni. Wiem gdzie są podświetlone szczeliny, a gdzie same blaszki.

--- Koniec cytatu ---

Zdecydowanie za mało. Schemat z Kolejarza na pewno nie jest identyczny z pulpitem z nastawni, bo jego elementy nie odpowiadają kształtom szczelin w kostkach pulpitów. Poza tym akurat mam znalezione w Internecie marnej jakości zdjęcie pulpitu z Wołomina i wiem że jest tam nietypowe ułożenie powtarzaczy odstępów blokowych (tego w Kolejarzu nie ma wogóle).

matek123:
Szczegóły wszystkie zapamiętałem. Zajętości torów zaznaczają się od semafora do semafora. A na pulpicie tory szlakowe się "rozjeżdżają" na boki żeby za długiego pulpitu nie robić. Nad bocznicą do zakładów przemysłowych jest kontrolka zajętości od TM wspólnego odcinka do zakładów.

--- Cytat: Zacha_SW w 21 Marzec 2011, 10:50:34 ---Nam nie chodzi o to, które szczeliny są podświetlane, a które to same blaszki. Tyle to można ze zdjęć odczytać. Chodzi o to, żebyś wiedział które dokładnie szczeliny świecą się przy zajętości odcinków, które rozjazdy mają wspólną izolację, jakieś nietypowe rozwiązania na pulpicie itp.

--- Koniec cytatu ---
Chodzi o dwie zwrotnice co się przełącza jednym przyciskiem?

uetam:
Niektórzy to mnie naprawdę osłabiają ;)
Ja po paru miesiacach pracy nie powiem z pamieci co i gdzie sie dokladnie swieci a kolega po 15 minutach jest w stanie zrobic symulator :D

brian-82:

--- Cytat: matek123 w 21 Marzec 2011, 16:30:16 ---Chodzi o dwie zwrotnice co się przełącza jednym przyciskiem?

--- Koniec cytatu ---
Napędy sprzężone to akurat rozwiązanie typowe stosowane ze względów oszczędnościowych. Hmm, poczytaj sobie http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk.php.
To akurat strona strona Pawła. Jeśli na pulpicie jest coś co do opisu nie pasuje, bądź do opisów z książek o sterowaniu ruchem kolejowym to jest nietypowe.
PS. Nie bijcie za taką definicję nietypowości.

jageer:
Z pamięci to znajomy isdr pamięta co i jak, ale po kilkunastu latach pracy na posterunku.. To samo automatycy, kolego sorki, ale nie ma szans po 15 minutach zapamiętać wszystkiego. Trzeba wszystko obadać, posprawdzać możliwe warianty przebiegów itp itd...  Jak napisałeś, skoro masz znajomości to idź i zbieraj materiały  ;D Tylko tak da się odwzorować w miarę możliwie wszystko co się da, a może się okazać, że czasem trzeba będzie sprawdzić coś "nietypowego" na zawołanie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej