Witam ponownie,
Panowie jestem już po kursie, przed egzaminem i nurtuję mnie kilka pytań.
Otóż gdy rozjazdu nie da się zaryglować, i po sprawdzeniu pędni itd, dalej nie można, to odłączamy rygiel od rozjazdu, i zabezpieczamy zamkniem trzpieniowym, i gdy zachodzi taka potrzeba także sponą. Otóż nurtuję mnie jedna rzecz, czy po podniesieniu naprężaczy i przestawieniu dźwigni ryglowej w położenie (-) (zaryglowane), możemy nastawić na semaforze sygnał zezwalający na jazdę? (Oczywiście gdy IESDR informuję mechanika o koniecznośći zmniejszenia prędkośći do 40km/h), czy zachodzi zawszę konieczność jazdy na SZ?
I drugie podobne pytanie, gdy zerwię się nam pędnia, podniesiemy naprężacze, zabezpieczymy rozjazd, oraz przełożemy dźwignie zwrotnicowe w zamierzane położenie, po uprzednim utwierdzeniu drążkiem i blokiem przebiegowo-utwierdzającym możemy podać sygnał wolna droga? Gdzieś czytałem w IE-8, że musi być założona przeciwwaga, by móc podać sygnał wolna droga?
Proszę o odpowiedzi, bo im człowiek więcej wie, tym bardziej się gubi