Forum Główne > Inne

Nastawniczy - dyskusja o zawodzie

<< < (18/44) > >>

jageer:
Może warto się poznać?
A ile widzisz linijek bez okularów, ewentualnie "W". Teraz, normy poluzowali....
Zresztą, jak widzisz wszystko masz ostrość 1. Jak nie widzisz najniższej 0,8, potem 0,5, 0,4 itd....

greg86:
No właściwie to mnie też to zastanawia, dlaczego przyjmuje się ocenę ostrości bez okularów? W końcu i tak zawsze pracuję (pracujemy) w okularach (soczewkach) i ma się tą minimalną wymaganą ostrość, a ostatnio z tego powodu, że bez okularów nie potrafiłem czegoś rozpoznać straciłem wysokościówkę (pow. 3m).

Pr1:

--- Cytat: Droznik ---SPEŁNIAĆ PRACOWNICY ORAZ OSOBY PRZYJMOWANE DO PRACY NA

WARUNKI ZDROWOTNE, FIZYCZNE I PSYCHICZNE, JAKIE SĄ OBOWIĄZANI SPEŁNIAĆ PRACOWNICY

1. Wymagania dotyczące ogólnego stanu zdrowia fizycznego i psychicznego

Pracownicy powinni mieć dobry stan zdrowia fizycznego i psychicznego, a w szczególności

nie powinny u nich występować choroby lub niesprawności, lub nie powinni przyjmować

leków lub innych substancji, które mogą powodować: nagłą utratę świadomości, osłabienie

uwagi lub zmniejszenie zdolności koncentracji, nagłą utratę sprawności, utratę równowagi lub

koordynacji, istotne ograniczenie czynności ruchowych, zachowania patologiczne.

2. Wymagania dotyczące narządu wzroku

2.1. Konieczne jest spełnienie następujących wymagań dotyczących narządu wzroku:

2.1.1. ostrość wzroku:

2.1.1.1 w przypadku osób, które nie były dotychczas zatrudnione na danym stanowisku

kolejowym:

2.1.1.1.1. bez korekcji 0,8/0,8 – w odniesieniu do stanowisk: manewrowy, ustawiacz,

prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe oraz pomocnik maszynisty pojazdów trakcyjnych,

2.1.1.1.2. z korekcją 0,8/0,6 (korekcja ±3,0 Dsph), bez korekcji 0,4/0,2 – w odniesieniu do

stanowisk: kierownik pociągu, rewident taboru, dyżurny ruchu, nastawniczy, toromistrz,

dróżnik przejazdowy oraz automatyk,

2.1.1.2 w przypadku osób, które były albo są zatrudnione na danym stanowisku kolejowym:

2.1.1.2.1. z korekcją 0,8/0,8 (korekcja ± 3,0 Dsph), bez korekcji 0,4/0,2 – w odniesieniu do

stanowisk: manewrowy, ustawiacz, prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe oraz pomocnik

maszynisty pojazdów trakcyjnych,

2.1.1.2.2. z korekcją 0,8/0,5 (korekcja ± 5,0 Dsph), bez korekcji 0,2/0,1 – w odniesieniu do

stanowisk: kierownik pociągu, rewident taboru, dyżurny ruchu, nastawniczy, toromistrz,

dróżnik przejazdowy oraz automatyk;

ORAZ OSOBY PRZYJMOWANE DO PRACY NA STANOWISKACH KOLEJOWYCH

STANOWISKACH KOLEJOWYCH
--- Koniec cytatu ---

3 minuty szukania na tym rozległym forum.  :D
Ja przy okazji mam jeszcze jedno poważne, życiowe pytanie. Wzrok u pani przyjumującej do zakładu bada się oko jedno - oko drugie czy oboje oczu? Pytam, bo czasami lekarze do pracy, albo na prawo jazdy badają po prostu oboje oczu. Przy czym ja zawsze spotykałem się ze sposobemoko jedno - oko drugie.   

Prezes:

--- Cytuj --- bez korekcji 0,4/0,2
--- Koniec cytatu ---

tzn. ile tych linijek musi zostać przeczytanych? 
I jeszcze jedno pytanie, czy są jeszcze inne badania dotyczące wzroku? Np. kolory, jakieś obrazki itp.?

jageer:
No kolory, to normalna sprawa, a co jeszcze, nie pamiętam  :D
Jak bez korekcji 0,4 i 0,2 to chyba 2 i 3 od góry.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej