Forum Główne > Ruch kolejowy

Stacje czołowe a semafory zaporowe

(1/3) > >>

axtomek:
Mam wątpliwości i chciałbym poprosić o pomoc w ich rozwikłaniu. Wydawało mi się, że gdy mamy do czynienia ze stacją, z której ruch pociągowy obsługiwany jest tylko w kierunku jednej z głowic stacji, w kierunku, w którym ruch pociągowy nie jest prowadzony, powinny stać przynajmniej jednokomorowe semafory zaporowe. Tak jest w przypadku stacji Warszawa Śródmieście WKD, gdzie są semafory zaporowe na końcu linii. Przeglądałem sobie schemat stacji Suwałki http://semaforek.tk/wiki/images/7/74/Suwalki.png i tam nie ma semaforów zaporowych. Jak jest z koniecznością ustawiania semaforów zaporowych na zakończeniach linii?

jageer:
Tam są po 1 "stare" SRK, po 2 W4 też obliguje do czegoś :)

axtomek:
No tak, ale podejrzewam, ze w tym konkretnie przypadku większą rolę odgrywa "po 1" ;)

EN57-002:
Po 2-ie, w przeciwieństwie do ruchu kołowego po jezdniach asfaltowych, maszynista jadąc na szlak z reguły ma kartę znajomości szlaku więc zna warunki miejscowe stacji przez które, czy do których zmierza.

taper:
Hmm. Czy na pewno? Może jechać bez znajomości szlaku, czyż nie? ;p

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej