Forum Główne > Lisków (stara wersja symulatora)
Tablica zależności Testowa Fabrycznego
uetam:
Fajnie by było gdybyś nadal wrzucał to w PDFie :)
Bardzo przydatna rzecz - szacun, ze ci sie chce!
brian-82:
Jest i PDF.
Paweł:
Fajna rzecz, ale ja bym jednak proponował dla przejrzystości i oszczędności papieru ;) wywalić kolumny wszystkich odcinków i sprzecznych przebiegów, i zrobić dwie szerokie kolumny - w jednej lista przejeżdżanych odcinków we właściwej kolejności (od razu mamy dodatkową informację - która para odcinków zwalnia utwierdzenie), a w drugiej lista sprzecznych przebiegów, ale tylko tych wymagających wykluczenia specjalnego.
brian-82:
--- Cytat: Paweł w 27 Marzec 2011, 13:49:52 ---zrobić dwie szerokie kolumny - w jednej lista przejeżdżanych odcinków we właściwej kolejności (od razu mamy dodatkową informację - która para odcinków zwalnia utwierdzenie)
--- Koniec cytatu ---
Pomysł na upraktycznienie tablicy całkiem niezły. A jak zaznaczać odcinki torowe, które powinny być sprawdzane, ale nie są przejeżdżane?
brian-82:
Kolejny update tablicy. Już są prawie wszystkie przebiegi pociągowe.
Niestety muszę umieszczać jako plik Excela, bo program do PDF'ów się na mnie pogniewał. Chyba za skomplikowany plik jak dla niego.
Jest darmowy program Microsoftu Excel Viewer pozwalający na przeglądanie i drukowanie plików Excela. Rozszerzenie prawidłowe to ".xlsx"
Tablica zależności pokazuje sprzeczności między przebiegami, wymagane położenia zwrotnic/wykolejnic i sprawdzane odcinki izolowane.
W tabeli sprzeczności, znak na przecięciu kolumny i wiersza mówi o zależności między przebiegami.
" " = przebiegi niesprzeczne
"+" = przebiegi sprzeczne
"-" = ten sam przebieg
"*" = czasem sprzeczny (oznaczenie nieoficjalne, istnieje ze względu na "*" w tabeli zamknięć rozjazdów)
Jeśli chodzi o tabelę z położeniami rozjazdów/wykolejnic to:
"+" = wymagane położenie zasadnicze
"-" = wymagane położenie przełożone
"*" = zamknięcie w dowolnym położeniu
Jeśli chodzi o tabelę z kontrolą odcinków to znak "o" oznacza, że zajętość odcinka jest sprawdzana dla danego przebiegu. Warto przy tym zauważyć, że sprawdzane są nie tylko odcinki przejeżdżane, ale również odcinki izolowane, które wchodzą w ukresy przejeżdżanych rozjazdów.
Także w przypadku gdy droga ochronna wychodzi poza ukres rozjazdu, to taki odcinek zwrotnicowy powinien być sprawdzany.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej