Forum Główne > Testowo
ISDR Testowo - informacje o nowych wersjach
MaKu:
Mateu... kiedy Fabryczne? ;)
noname89:
A ja mam inne pytanie;p
Bo tak się zastanawiam, czy dało by się zrobić symulator nast. wykonawczej? Z urządzeniami mechanicznie scentralizowanymi. Wiem, że jest taki czeski symulator, ale niestety w czeskim się nie łapię;p chyba że ktoś mi wytłumaczy;p a może znacie jakieś dobre symulatory tego typu?
Te czeskie symulatory na skomplikowanie zrobione nie wyglądają, więc może dało by radę stworzyć coś takiego, przenosząc na realia PKP ? ;)
djuzi:
Rozmawiałem już kilka razy o tym z Pawłem. To wbrew pozorom dużo roboty - pisanie wszystkiego od nowa. Czeskie symulatory działają na czeskich zasadach funkcjonowania i obsługi SRK, nie są takie same jak u nas. Być może kiedyś powstaną i symulatory polskich nastawni mechanicznych scentralizowanych, ale jeśli nikt się za to nie zabierze szybciej, to pewnie troszkę to może potrwać jeszcze.
Paweł:
--- Cytat: MaK_86 w 13 Maj 2011, 13:08:24 ---Mateu... kiedy Fabryczne? ;)
--- Koniec cytatu ---
Narazie odłożone, ja działam jeszcze z zależnościami i SWDR, a jak to zostanie skończone i zostanie opracowana dokumentacja dla nowych wersji modułów (bo bez tego ani rusz), to mateu się weźmie za przepakowywanie tego do TF ;)
--- Cytat: noname89 w 13 Maj 2011, 13:35:04 ---Bo tak się zastanawiam, czy dało by się zrobić symulator nast. wykonawczej? Z urządzeniami mechanicznie scentralizowanymi.
--- Koniec cytatu ---
Dysponująca z mechanicznymi bez wykonawczej (np. podg) - teoretycznie do zrobienia. Zależności nawet prostsze niż w urządzeniach przekaźnikowych, ale za to bardziej skomplikowany interfejs i wizualizacja (dźwignie, bloki, drążki, zawórki itd.). Dysponująca z mechanicznymi i wykonawcza obsługiwana przez AI (bez wizualizacji urządzeń w wykonawczej, jedynie polecenia przez telefon) - też do zrobienia, ale będzie dużo zabawy z AI wykonawczej (dostosowanie łączności, wszelkie sytuacje awaryjne, problem z prowadzeniem manewrów przez AI). Dysponująca i wykonawcza z mechanicznymi, z obsługą obu przez użytkownika lub drugiej przez AI, jak Jedlova - to by była podwójna robota przy symulacji urządzeń, i nie wiem czy ma to sens - obsługa urządzeń w nastawni wykonawczej to generalnie nie jest zajęcie dyżurnego ruchu (choć na PLK i to się zdarza :P). Sama wykonawcza i AI na dysponującej - odpada, jak sobie wyobrażacie AI które ma decydować o całym ruchu na stacji? Co prawda jest AI sąsiednich posterunków, ale to zupełnie inna rzecz - jedynie wpuszcza/wypuszcza pociągi, a i tak ciągle są z tym problemy jakieś.
Jeżeli już, to najprędzej widzę wariant symulacji dysponującej, a na wykonawczej AI, podobnie jak teraz jest z posterunkami dróżników i SKP. Znakomicie uprości to symulację urządzeń na wykonawczej, do tego umożliwi odwzorowanie stacji, z których dostępne są materiały tylko z nastawni dysponującej. Nie jest to oczywiście pisanie wszystkiego od nowa. Ale jeszcze trochę ten pomysł poczeka.
--- Cytat: noname89 w 13 Maj 2011, 13:35:04 ---Te czeskie symulatory na skomplikowanie zrobione nie wyglądają, więc może dało by radę stworzyć coś takiego, przenosząc na realia PKP ? ;)
--- Koniec cytatu ---
Czeskie urządzenia mocno się różnią od polskich i na pewno nie znajdą zastosowania w ISDR. Poza tym nie da się od tak połączyć dwóch różnych programów, to nic że oba są symulatorami nastawni, każdy działa według innych zasad.
--- Cytat: mirekbrnosim w 13 Maj 2011, 19:25:49 ---Boże, przecież Jedlowa to kultowa stacja, nie wiem co tam można Panowie ruchowcy wam tłumaczyć, przecież ja stary h... maszynista nie będę chyba wam tłumaczyć podstawowych urządzeń zabezpieczenia ruchu pociągów, które były stosowane w Polsce, Niemczech i Czechach.
--- Koniec cytatu ---
Jak obsługiwać to pół biedy. Mnie ciekawi natomiast jak to działa i co siedzi w środku, np. jaką rolę w blokadzie stacyjnej spełniają te "Hradlove Zvonky".
mirekbrnosim:
Jak działa to nie wiem, ale ma połączenie chyba elektryczne z suwakiem na pulpicie DK (hradlo to igła po czesku) w zależności od jego położenia wskazującego tor na który ma być utwierdzona droga przebiegu, po naciśnięciu przycisku chyba w induktorze sygnał na nastawni wykonawczej uruchamia hradlowy zvonek blach spada, i w okienku urządzenia utwierdzającego pojawia sie cyfra z nr toru dla którego sygnalista ma utwierdzić drogę przebiegu. System komunikacji dysponującego z sygnalistami - nastawniczymi. Bo oni też uruchamiają hradlowy zvonek jak utwierdzą drogę przebiegu. W przypadku Jedlowej jest możliwość uruchomienia hradlowego zvonku w stacji Chribska.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej