Forum Główne > Inne
Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
Droznik:
Jak zawsze na forum bywa tak że poza poprawą odpowiedzią dostajesz multum innych odpowiedzi czasem nie na temat, to ja napisze tak.
Jeśli uda Ci się powiadomić drużynę o otwartych drzwiach, nie zdziw się jak mechanik wdroży nagłe hamowanie. Ponieważ otwarte drzwi grożą bezpieczeństwu podróżnym i w takim przypadku trzeba natychmiast pociąg zatrzymać. Dziwne ale prawdziwe.
Ciekawe czy ktoś jeszcze z użytkowników pamięta słynne Bipy?? W sezonie letnim bądź woodstockowym mało która miała drzwi zamknięte, i jakoś ludzie nie ginęli :)
jageer:
--- Cytat: uetam w 07 Luty 2015, 17:08:23 ---Na radiotelefonach pociągowych z reguły nie da się zmienić kanału na inny pociągowy.
--- Koniec cytatu ---
Na ratunkowy... Chyba, że na podg wywołujesz nie z tego RT, bo się zakręcisz ;D
--- Cytat: lass w 08 Luty 2015, 08:35:52 ---
--- Cytat: jageer w 07 Luty 2015, 16:56:04 ---Opcja nieoficjalna: Olej to ;) Ale to dopiero po kilkunastu latach pracy można ;) Czasem wywołujesz maszynistę, że nieoświetlony, też na to leje.... Po co się stresować :P
--- Koniec cytatu ---
Dziwić się, że ta firma jest jaka jest. Podejście skandaliczne.
--- Koniec cytatu ---
A ktoś tu napisał, że jestem dyżurnym i pracuję na PLK, ewentualnie tak praktykuję? Widzę, że tu twarda grupa zawodowa jest pracująca zgodnie z przepisami i nic dla "żartów" nie można napisać.
Andrev:
Jeszcze jedna opcja: jeżeli jesteśmy nastawnią na drodze wjazdu to sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym nastawiamy na sygnał "stój". Użycie radiostopu raczej odradzam, w przykładzie jest podane że drużyna się nie głosi na radio, więc świadczyć to może o uszkodzonym radiotelefonie.
--- Cytat: uetam w 07 Luty 2015, 17:08:23 ---Na radiotelefonach pociągowych z reguły nie da się zmienić kanału na inny pociągowy.
--- Koniec cytatu ---
W przypadku posterunków stycznych do szlaków z różnymi kanałami stosowane są (nie wiem czy zawsze) radia z zaprogramowanymi np. dwoma kanałami sieci pociągowej.
jageer:
--- Cytat: Andrev w 08 Luty 2015, 18:38:51 ---W przypadku posterunków stycznych do szlaków z różnymi kanałami stosowane są (nie wiem czy zawsze) radia z zaprogramowanymi np. dwoma kanałami sieci pociągowej.
--- Koniec cytatu ---
Generalnie tak jest, jak mówisz (tzn. ja się z takimi przypadkami spotkałem). Owszem, masz tyle RT ile jest kanałów pociągowych, ale możesz sobie je "podmienić", więc w razie awarii jednego, z drugiego nadajesz na kanale "zepsutego".
--- Cytat: Andrev w 08 Luty 2015, 18:38:51 ---Użycie radiostopu raczej odradzam, w przykładzie jest podane że drużyna się nie głosi na radio, więc świadczyć to może o uszkodzonym radiotelefonie.
--- Koniec cytatu ---
Fakt, podejście do tego tematu jest różne. Najlepiej wygasić słupek.
A jeżeli RT jest uszkodzone, trzeba pobawić się w papierologię trochę i zadzwonić do monterów :)
MaKu:
Dawno mnie nie było... Nie istotne... Jestem...
--- Cytat: ewelina24 w 07 Luty 2015, 16:21:17 ---Hej, jestem początkującym dyżurnym, dopiero na etapie szkolenia, mamy zadane takiego typu zadanie:
Jedzie pociąg do naszej stacji (nastawnia dysponująca i wykonawcza), nie zatrzymuje się u nas. Podczas obserwacji zauważamy że drzwi w pośpiechu są otwarte. Wołamy na radiu kierownika pociągu...nie odzywa się, wołamy maszynistę...nie odzywa się. Dzwonimy do wcześniejszego posterunku i tam drzwi były na 100% zamknięte.
No i co zrobić w tej sytuacji??
--- Koniec cytatu ---
Bez wahania radio-stop. Tym bardziej, przy obecnych "napierach" bezpieczeństwa.
Drużyna pociągowa po to ma znajomość szlaku, że ma się zgłaszać. ZAWSZE!
Skończmy z pokutowaniem bzdurnej tezy, przy której zacytuje znajomego
"Jak ja się nie zgłoszę na radio - to jest afera wszech czasów. Jak mechanik milczy - to znaczy, że ma ważniejsze sprawy."
Sraczka! Ma się zgłosić. Jak się nie głosi, to radio-stop! A może ma zawał? Albo udar? Albo cukier chłopakowi skoczył?
--- Cytat: jageer w 07 Luty 2015, 16:56:04 ---Opcja nieoficjalna: Olej to ;) Ale to dopiero po kilkunastu latach pracy można ;) Czasem wywołujesz maszynistę, że nieoświetlony, też na to leje.... Po co się stresować :P
--- Koniec cytatu ---
Ja już wiem, czemu Ty w PLK'a nie robisz...
Zdajesz sobie sprawę w jakim świetle stawiasz służbę ruchu, pisząc takie dyrdymały na tym forum? Już kiedyś to próbowałem Tobie wyjaśnić, ale widzę, że gadka z Tobą na ten temat to jak rozmowa ślepego z głuchym o kolorach.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej